Cota de piață a mașinilor echipate cu motoare diesel în Europa a scăzut la 36%: 57% dintre mașinile noi vândute anul trecut au fost echipate cu motoare pe benzină
Peste 57% dintre mașinile vândute în Uniunea Europeană în 2018 au motoare pe benzină, în timp ce modelele echipate cu motoare diesel au ajuns la o cotă de piață de aproape 36%.
Popularitatea motoarelor diesel este în continuare în scădere la nivelul Uniunii Europene, potrivit unui raport publicat de Jato Dynamics.
Datele oficiale arată că peste 57% dintre mașinile noi vândute în Uniunea Europeană în 2018 au fost echipate cu motoare pe benzină. În tot acest timp, cota de piață a modelelor noi echipate cu motoare diesel a scăzut la aproape 36%, cea mai slabă valoare înregistrată din 2001 și până astăzi.
În total, în 2018 au fost vândute 5.59 de milioane de mașini echipate cu motoare diesel, iar toate statele din Uniunea Europeană au raportat scăderi. Mai mult decât atât, toți constructorii aflați în top 25 spun că în 2018 au înregistrat scăderi în dreptul vânzărilor mașinilor diesel.
Între timp, cota de piață a mașinilor cu sisteme de propulsie alternativă este în continuare în creștere. Anul trecut, 6.1% dintre mașinile noi vândute în Europa au fost echipate cu sisteme de propulsie electrificate (hibrid, hibrid plug-in, electric).
Cea mai importantă creștere a fost înregistrată în rândul mașinilor 100% electrice (BEV, 47%). În cazul mașinilor hibride fără încărcare la priză, creșterea a fost de 24%, în timp ce vânzările vehiculelor de tip plug-in hybrid au crescut cu 22%.
Via | Jato
-
dan_grc, miercuri, 30.01.2019 16:51
@Tatraus La modelele mari și grele nu consumă cu 0.6 mai puțin, mai pune vreo doi-trei litri. Mare parte dintre cele diesel vândute în 2018 sunt SUV-uri medii și mari, hibridele sunt mai scumpe, cel puțin la aceste clase dieselul va mai rezista.
-
ICS, miercuri, 30.01.2019 16:58
Cunosc si eu persoane care vor diesel ca le consuma cu 1 litru mai putin. Doar ca e un litru la 100 km. La 10.000km diferenta e de 100 litri. Benzina e mai ieftina. Daca iei si service-ul mai scump, benzina mai ieftina, reparatiile mai dese/costisitoare pt diesel si pretul de cumparare al masinii S-ar putea sa fii surprins. La masina mea hyundai i30 pt benzina 135 cp versus diesel 136 cp rezulta ca trebuie sa merg cam 20.000 de km/an ca sa am aceleasi costuri la benzina si diesel. Doar dupa 20.000 se merita dieselul. Calculati si voi.
-
Tatraurs, miercuri, 30.01.2019 17:00
@dan_grc.Asa este cu suvurile,aici dieselul nu are comcurenta. Exemplu in trafic f aglomerat,un crv de 2.0 benzina ia 18-20/100km ,ala diesel de 2.2 ia 12l/100. Testat pe talpa mea. Voiam sa zic ca nu isi mai are rostul motorul pe motorina la masinile de clasa mica si chiar medie ,aco consumurile nu mai difera cu mult.
-
@Tatraurs, miercuri, 30.01.2019 18:40
Mai exista si oameni cu motoare mai mari de 1.2 si 1.6...am dubii ca un 3.0TFSI iti ia cu 0.6L mai mult decat un diesel. Pe langa consum, mai exista si diferenta de comportament. Unii prefera masini pe care sa le tureze, altii prefera ca masina sa traga in ture joase.
-
Edikkk, miercuri, 30.01.2019 18:54
Cât consumă un Toyota Yaris, Auris, CH-R HIBRIDE benzină în trafic f. intens dle Tatraus ?? Un CHR consumă cam 4 l /100km în oraş şi trafic intens poate se duce la 6-7 litri... ca să nu mai spun că conduci plăcut, liniştit, fără prostia de pedală de ambriaj să tot foiești piciorul şi prostia de manetă schimbator de viteze să tot foiești mâna inutil ... Aşa că cine vrea diesel să îşi distrugă plămânii nu are decât.
-
Edikkk, miercuri, 30.01.2019 18:56
https://youtu.be/HfIoZU7eHSM Toyota oraş trafic lejer 4litri/100km
-
@Edikkk, miercuri, 30.01.2019 19:03
Daca ai ajuns sa fi incomodat de 3 pedale si un bat, cred ca e timpul sa te lasi de condus.
-
Scrooge, joi, 31.01.2019 00:06
@tatraurs....nu s-au autofaultat.....se numeste pur si simplu evolutie. Si ca in orice evolutie cineva ajunge primul si altcineva e ultimul (de obicei cel care a ajuns pe maximum cu evolutia, in cazul nostru dieselul). Daca ar fi toti pe aceeasi linie nu ar mai fi evolutie
-
Tatraurs, joi, 31.01.2019 06:59
@Scrooge.Multe dieseluri moderne(si la benzina e la fel acum dar la alea aspirate nu sunt probleme mari cu ele) au acum galeriile de admisie din plastic si clapetele vacumatice din ele asisderea,plastic care stim cu totii cum se comporta in timp atunci cand trece des la temperaturi extreme.Am vazut la dieseluri moderne galerii sparte sau clapete rupte si trase in motor.Ca o comparatie,alea putin mai vechi nu aveau problemele astea pentru ca le aveau metalice.Eu nu vad de la metal la plastic ca au ajuns la maximum cu evolutia,din contra.Si mai am exemple daca vrei.
-
Anonim, joi, 31.01.2019 08:24
Dupa atata reclama negativa nu era sa creasca cota de diesel . Dieselul ramane ca solutie la masinile din calsa mare si suv . Nu m-am mica ca peste cativa ani sa se schimbe iar directia . Ca acuma sunt clar interese sa se mearga intr-o anumita directive . Cat sunt de bune si fiabile electricele o sa vedem peste 20 de ani
-
ACE - Craiova, joi, 31.01.2019 08:35
Eu cred ca ne apropiem de inchiderea unui ciclu de evolutie - in ceea ce priveste masinile. La inceput a fost BENZINA....Ulterior s-a venit cu ideea valorificarii unor reziduuri practic ale petrolului rezultand - aproape fortat - MOTORINA.....I s-au gasit si argumente mai mult sau mai putin corecte: motorizarea este cu un cuplu mai mare, consum ceva mai redus decat in cazul benzinei, etc.....Am condus - aleator - masini pe motorina de zeci de mii de Euro - mie mi-au lasat impresia de TRACTOARE - indiferent de FIRMA....Zgomotoase, cu vibrati, cand ridici capota masinii mizerie - in comparatie cu benzina...reziduurile din MOTORINA - sub forma de particule dovenite CANCERIGENE.. Acum ne apropiem de inchiderea ciclului BENZINEI - care va fi urmata de alte cicluri: hibride, electrice s.a. .....
-
vianu, joi, 31.01.2019 10:23
@Anonim nu, nu se va schimba (iar) directia....investitiile in cercetare si dezvoltare vor fi atat de mari in electrificare incat nu vor putea fi lasate balta pentru ce? pentru ca asa ne dorim noi? Fii serios...Apoi toata industria din amonte si aval de fabrica constructoare, toate legaturile, conexiunile, contractele de livrare, forta de munca specializata, etc...TOATE vor cunoaste o schimbare de macaz deci, calmati-va si intelegi odata pentru intotdeauna, asistam la o schimbare de atitudine si suntem martori aparitiei unei noi solutii de mobiliate, masinile electrice. si inca un lucru pe care trebuie sa-l pricepeti: tehnologia combustibililor fosili si-a atins apogeul, nu exista solutii minune, nu exista motoare minune, nu exista tehnologii ascunse ce asteapta sa fie scoase de la "sertar", toate sunt un mare bullshit, un mare kkt din povestile retarde cum ca constructorii au ascuns tehnologiile sa nu benefecieze clientul de ele. NU, nu exista nimic din toate astea...ati pus botul ani de zile la niste dezinformari provenite de la semidocti, asa zis specialisti care au gasit teren fertil (in special odata cu aparitia internetului) sa-si promoveze gogomaniile. tragand linie...motoarele clasice isi traiesc ultimii ani (3-5-10 - cati or fi) dar batranetile noastre vor cunoaste electricele ca pondere majoritara si nu altfel.
-
PMC, joi, 31.01.2019 13:02
@vianu: suntem martorii unei solutii proaste bagate pe gatul clientului cu insistenta si cu ajutorul fondurilor publice, toate motivate de gargauni verzi. De fapt masinile electrice sunt cu o utilizare limitata si extrem de scumpe. Bateriile se vor deteriora in timp si cei care fac prostia sa dea banii pe asa ceva acum, o sa poata sa ramana cu ele. Nimeni nu va cumpara asa ceva SH. Focusul e pus prost in europa pe CO2. In US, filtrarea se face pentru otrava care iese pe teava si pute, nu pe un gaz pe care il expiram noi, care are in atmosfera o concentratie de 0.04% si care devine toxic doar daca e in concentratie de 15 - 20%, deci de vreo 350 de ori mai mult. Totul e o mascarada pentru a "reaseza" preferintele clientilor cum au chef niste smecheri, care si-au dat seama ca Dieselul e prea bun, fiabil si economic pentru a le asigura lor in continuare venituri grase. Intotdeauna propaganda verde e platita din buzunarul consumatorilor, al tuturor. Insa ce te faci cand vin ditamai producatorii auto de teapa lui Mercedes si dezvolta hibrizi pe baza de Diesel? :) Ce te faci cand producatorii japonezi scot "mild hibrid", hibrizi doar pe hartie, pentru a beneficia de pomenile de la stat?! Ca doar n-or fi prosti. :) Se pare ca VW se pregateste sa faca exact acelasi lucru cu noua generatie Golf.
-
Tatraurs, joi, 31.01.2019 13:26
@Ace-Craiova. "La inceput a fost benzina". Nu prea,la New York in 1899 toate taxi-urile erau electrice. Masinile pe benzina erau foarte rare, prea slabe,prea complicat de condus si mult mai scumpe.
-
Tatraurs, joi, 31.01.2019 13:30
Nu chiar toate http://www.todayifoundout.com/index.php/2011/04/in-1899-ninety-percent-of-new-york-citys-taxi-cabs-were-electric-vehicles/
-
khal drogo, joi, 31.01.2019 14:34
@vianu: mai vedem...
-
Hybrid Power, joi, 31.01.2019 14:38
Cunosc Priusuri de 15 ani vechime si n-au nevoie de inlocuirea bateriei de inalt voltaj )) Pana acum au avut motoare cu injectie indirecta, fara turbina, fara depunerile alea clasice de diesel, si consuma in oras cat un 1.4TDI in 3 cilindri care abia daca trage.... Ce tine de vehiculele mari....un W222 3.0 diesel consuma lejer in oras 13-14 la suta....un Lexus GS300 (3.0 benzina) consuma 12-13. Cunosc oameni care detin aceste masini. Si astea sunt cifrele reale, in mod lejer de condus, fara niciun exces. Iar pe final aduc in discutie lexus GS450h (hibrid 3.5 cu 345 cai), rupe orice 3.0 bi-TDI de 313 cai, si consuma in oras 9 la suta. Nu ai turbine, nu ai depuneri de rahat pe supapele de admisie si in general in admisie. Iar intre timp, in caz ca nu ati observat, motoarele pe benzina incep sa aiba injectie dubla (directa si indirecta) in primul rand pentru a evita depunerile din cauza injectiei directe, si pentru a ridica raportul de comprimare cam cat la un Diesel.....avem motoare pe benzina cu raport de 14, si Dieselurile moderne cu 15 Adio Diesel. Hello hybrid
-
PMC, joi, 31.01.2019 17:49
@Hybrid Power: in timp ce tu scriai aia cu adio Diesel, a aparut un articol pe automarket despre noul Mercedes V-Klasse cu NOUL MOTOR DIESEL DE 239 CP. Pentru masinile mai mari, si aici ma refer si cu cele de marimea unui Golf, Dieselul e singurul motor eficient si viabil cu adevarat la ora asta, e peste Otto. Sa nu mai vorbim de hibrizi si electrice. In clasa mini si micro, masini gen UP! si Ford Ka, Opel Corsa (nu pun aici Polo, pentru ca ala deja e aproape cat un Golf) motorizarile Diesel intr-adevar, nu prea merita, cu atat mai mult cu cat alea nu-s masini de mers la drum lung. In rest, Diesel ramane o tehnologie de varf. Si nu e nicio mirare. De ani si ani se baga bani in el si in reducerea de noxe samd. Nu sunt impotriva bateriilor, dar deocamdata sunt scumpe si proaste. Daca vor aparea versiuni bune si la preturi decente, bine-nteles ca nimeni nu are ceva cu progresul in sine si nimeni nu e innebunit sa inhaleze miros de Diesel. Concluzii: eu nu m-as entuziasma asa de tare cu Hello :)
-
Rudolf D., joi, 31.01.2019 21:44
si inca un lucru pe care trebuie sa-l pricepeti: tehnologia acumulatorilor si-a atins apogeul, nu exista solutii minune, nu exista baterii minune, nu exista tehnologii ascunse ce asteapta sa fie scoase de la "sertar", toate sunt un mare bullshit, un mare kkt din povestile retarde cum ca constructorii au tehnologiile sau vor mai descoperi ceva. NU, nu exista nimic din toate astea...ati pus botul ani de zile la niste dezinformari provenite de la semidocti, asa zis specialisti care au gasit teren fertil (in special odata cu aparitia internetului) sa-si promoveze gogomaniile. tragand linie...masinile electrice isi traiesc ultimii ani (3-5-10 - cati or fi) dar batranetile noastre vor cunoaste electricele ca pondere minoritara si nu altfel. Pentru ca cumparatorii isi vor da seama de limitarile majore ale acestor vehicule, de valoarea de revanzare deosebit de scazuta si vor intelege ca nu merita sa platesti bani multi doar pentru a parea eco in fata celorlalti.
-
arhanghel, vineri, 01.02.2019 01:24
@Hybrid Power: cam cum v-ati cunoscuti? iti mai aduci aminte? Erati amandoi mai tineri banuiesc. Ce se mai zvarcolesc unii cand aud de diesel pentru ca rezista si isi face in continuare treaba foarte bine. E eficient, e fiabil si are practic cea mai mare aplicabilitate. E un lucru foarte important. E de gasit aproape in orice domeniu: agricultura, transporturi rutiere, nautices si feroviare, aplicatii statice si mai ales in automobile personale. Si cu noile sisteme de tratare a emisiilor, ce sa vezi, sunt si curatele. Fara o revolutie tehnologica a bateriilor, electricele raman o aventura costisitoare. Si din cele 4-5 revolutii anuntate, nici una nu s-a intamplat desi cred ca vreo 2 inca se mai joaca. Pe unde se termina subventiile de la stat, vanzarile de electrice se cam duc in cap.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Nu ma mira,astea moderne s-au autofaultat.Am mai zis-o,doar cine n-a avut diesel modern nu stie cat de jos s-au dus cu fiabilitatea motoarele diesel si cat de scumpe de reparat au devenit+limitele foarte mici de viteza si amenzile drastice. Sa mergi cu 120 pe o autostrada europeana,pentru ce iti mai iei diesel care e mult mai scump fata de o benzina,sa iti consume cu 0.6l la suta mai putin?