Cota de piață a mașinilor echipate cu motoare diesel a scăzut la 31% în Europa în luna octombrie: mașinile electrificate se apropie de 10%

Publicat joi, 28.11.2019 16:14 de Cornel Șocariciu, Foto: Dreamstime

În luna octombrie, cota de piață a modelelor electrificate (hibrid, plug-in hybrid, electric) înmatriculate în Europa s-a apropiat de 10%. Renault Zoe a fost cel mai popular model electric al lunii, în timp ce Mitsubishi Outlader PHEV și Toyota Corolla se impun în segmentele plug-in hybrid, respectiv hibrid.

În luna octombrie, înmatriculările pe piața auto din Uniunea Europeană au ajuns la circa 1.21 de milioane de unități, în creștere cu 8.2% față de perioada similară din 2018. Conform raportului publicat de Jato, cota de piață a mașinilor echipate cu motoare pe benzină a crescut la 58%, în timp ce cota de piață a vehiculelor echipate cu motoare diesel a scăzut de la 34% la 31%.

În același timp, cota de piață a mașinilor electrificate (hibrid, plug-in hybrid, electric) s-a apropiat de 10%.

În luna octombrie, europenii au înmatriculat 24.200 de mașini electrice, în creștere cu 32% față de perioada similară a anului trecut. Renault Zoe s-a clasat pe prima poziție cu 3.453 de unități. Poziția secundă a topului a fost ocupată de Volkswagen e-Golf (2.961 de exemplare), în timp ce podiumului a fost completat de Nissan Leaf (2.898 de exemplare).

Luna trecută, pe piața din Europa au fost înmatriculate 23.800 de vehicule echipate cu sisteme plug-in hybrid. Mitsubishi Outlander PHEV rămâne pe prima poziție cu 2.616 unități, SUV-ul nipon fiind urmat de BMW Seria 3 (2.201 exemplare) și de Mercedes-Benz Clasa E (2.176 de unități).

Tot în luna octombrie au fost înmatriculate și 61.200 de mașini cu sistem hibrid de propulsie. Toyota Corolla se află în fruntea clasamentului, modelul compact fiind urmat de Toyota Yaris și de Toyota C-HR.

În ceea ce privește înmatriculările pe segmente, SUV-urile au reușit să ajungă la o cotă de piață de 40.1%. Modelele din clasa subcompactă urmează în topul preferințelor publicului european (18.5%), în timp ce mașinile compacte rămân pe treapta a treia a podiumului (17.5%).

Via | Jato

  • Marian, joi, 28.11.2019 19:45

    Cum adica a scazut ? BMW a zis ca dieselul are viata lunga, Audi inca baga TDI-uri foarte puternice, deci nu are cum sa scada. Doar zic germanii ... cum sa nu ii urmam ? :)

  • DLP, joi, 28.11.2019 21:44

    Ich spreche nicht deutsch - DOCC

  • bolovan, vineri, 29.11.2019 10:00

    Pai nu era unul de la toyota parca care spunea ca nu cumpara nimeni masini electrice? ca nah...totusi...10% electrificate din care vo 5% pur electric...si in crestere...any way...electric scrie pe noi

  • Andrei, vineri, 29.11.2019 12:50

    @bolovan: cum ai ajuns tu la 5% pur electrice, când la un simplu calcul îți dă ceva în jur de 2%?! 60% din versiunile electrificate fiind hibrizi clasic, vezi dominația Toyota. Conduc aproape zilnic TOYOTA, nu ca mașina personala, insă urăsc cutiile lor CVT. In maxim 2 3 ani cred ca pur electricele vor ajunge sa aibă 50 % din totalul vânzărilor de mașini electrificate. Ma aștept la o explozie din 2021 la acest segment.

  • @Andrei, vineri, 29.11.2019 16:25

    Singura explozie din 2021 va fi probabil a unei statii de incarcare, sau a vreunei baterii supraincarcate, insa ai nimerit-o cu perioada pur electricelor pana ce vor ajunge la 50%, doar ca ai lasat cam mult spatiu intre cifre...

  • Clique, sâmbătă, 30.11.2019 12:25

    Citesc de ceva vreme toate tâmpeniile de comentarii și știri cum că electricele vor domina piața, cum că apar fel de fel de baterii, autonomii, mda, efectiv mă amuz copios pe temele astea. Vai de mama lor de europeni și americani. Dacă veți citi ceva istorie a mașinilor electrice și implementarea lor, veți ajunge la niște concluzii, dar așa stați ca oile cu ochii beliți la ce dau din gură așa zișii constructori și ingineri auto europeni și americani. Japonezii tac și fac. Mă voi amuza și mai copios ,când cei de la Toyota și Honda iar vor trage pumni în cap tuturor constructorilor de așa zisele mașini eco, este doar o chestiune de timp. Chiar nu se înțelege că trendul ăsta cu mașinil electrice este doar o capcană ? Reciclare a bateriilor ? Toată industria lumii nu este capabilă să recicleze cauciucurile, sunt efectiv munți de cauciucuri aruncate prin unele deșerturi. iar ei zic că vor recicla bateriile ?! Pe bune, vor recicla munți de baterii, unde este un mediu foarte toxic. Lithium-ul este limitat, deci, se renunță la combustibilul fosil, pentru alt combustibil care și acesta este limitat. ?! Nu văd logica Voi măcar ați văzut cum se extrage lithium-ul, ce riscuri prezintă, cum afectază mediul, în ce mediu se lucrează și în ce hal sunt exploatați oamenii din acele regiuni ? Mult mai rău ca sclavii, doar să vă ofere vouă baterii pentru mașini ECO. Băi mai gândiți și cu capul.... Oricum pe constructorii europeni și americani nici nu-i mai bag în seamă și nici mă mai interesează ce produc, ei sunt pe modul "a cumpărat fraierul electric? bun, următorul!". Sngura atenție acord japonezilor, fiindcă ei mereu au gândit logic spre viitor.

  • Mana-rece-suflet-cald, miercuri, 04.12.2019 14:26

    Oricât s-ar da de ceasul morții fanii motoarelor Diesel, scurta lor perioadă de dominare a apus. Deja în România, cota vânzărilor de mașini noi Diesel a scăzut sub 25%. Nu vor dipărea de tot, spre amuzamentul generațiilor următoare, care se vor holba la ele, cum se holbează copiii noștri la trenuirle cu aburi. Viitorul e electric cu alimentare la priză sau din pile de hidrogen.