Cota de piață a mașinilor echipate cu motoare diesel a scăzut la 31% în Europa în luna octombrie: mașinile electrificate se apropie de 10%
În luna octombrie, cota de piață a modelelor electrificate (hibrid, plug-in hybrid, electric) înmatriculate în Europa s-a apropiat de 10%. Renault Zoe a fost cel mai popular model electric al lunii, în timp ce Mitsubishi Outlader PHEV și Toyota Corolla se impun în segmentele plug-in hybrid, respectiv hibrid.
În luna octombrie, înmatriculările pe piața auto din Uniunea Europeană au ajuns la circa 1.21 de milioane de unități, în creștere cu 8.2% față de perioada similară din 2018. Conform raportului publicat de Jato, cota de piață a mașinilor echipate cu motoare pe benzină a crescut la 58%, în timp ce cota de piață a vehiculelor echipate cu motoare diesel a scăzut de la 34% la 31%.
În același timp, cota de piață a mașinilor electrificate (hibrid, plug-in hybrid, electric) s-a apropiat de 10%.
În luna octombrie, europenii au înmatriculat 24.200 de mașini electrice, în creștere cu 32% față de perioada similară a anului trecut. Renault Zoe s-a clasat pe prima poziție cu 3.453 de unități. Poziția secundă a topului a fost ocupată de Volkswagen e-Golf (2.961 de exemplare), în timp ce podiumului a fost completat de Nissan Leaf (2.898 de exemplare).
Luna trecută, pe piața din Europa au fost înmatriculate 23.800 de vehicule echipate cu sisteme plug-in hybrid. Mitsubishi Outlander PHEV rămâne pe prima poziție cu 2.616 unități, SUV-ul nipon fiind urmat de BMW Seria 3 (2.201 exemplare) și de Mercedes-Benz Clasa E (2.176 de unități).
Tot în luna octombrie au fost înmatriculate și 61.200 de mașini cu sistem hibrid de propulsie. Toyota Corolla se află în fruntea clasamentului, modelul compact fiind urmat de Toyota Yaris și de Toyota C-HR.
În ceea ce privește înmatriculările pe segmente, SUV-urile au reușit să ajungă la o cotă de piață de 40.1%. Modelele din clasa subcompactă urmează în topul preferințelor publicului european (18.5%), în timp ce mașinile compacte rămân pe treapta a treia a podiumului (17.5%).
Via | Jato
Cum adica a scazut ? BMW a zis ca dieselul are viata lunga, Audi inca baga TDI-uri foarte puternice, deci nu are cum sa scada. Doar zic germanii ... cum sa nu ii urmam ? :)