Costul uman al reparațiilor Dieselgate: VW nu concediază pe nimeni, dar elimină 25.000 de joburi în următorii 10 ani
Contractele pe termen limitat nu vor mai fi prelungite, vor exista plecări voluntare și ieșiri la pensie fără înlocuire. Acesta este planul prin care Volkswagen Group vrea să limiteze pierderile pe care le va avea constructorul german în urma scandalului Dieselgate.
Pierderile financiare pe care Grupul Volkswagen le va resimți în următorii ani după rezolvarea amiabilă sau în Tribunale a problemelor apărută îodată cu anunțate inițial de Matthias Muller, noul CEO al Grupului.
Informațile au fost publicate de reputata publicație financiară germană Handelsblatt, care îl citează pe Bernd Osterloh, șeful consiliului care face legătura între conducerea Grupului VW și sindicate. "Locurile de muncă ale muncitorilor Volkswagen sunt sigure", afirmă oficialul german.
Conform jurnaliștilor Handelsblatt, contractele care vor fi finalizate voluntar sau prin retrageri vor fi echilibrate per total de angajări noi în zonele de interes ale industriei auto. Astfel, Volkswagen Group nu va putea să facă față provocărilor tehnologice ale următorilor ani fără să angajeze noi oameni în birourile dezvoltare software și mobilitate, acolo unde se află provocarea dezvoltării mașinilor din deceniul care urmează.
Costurile cu forța de muncă în cadrul Grupul Volkswagen au fost de 17% în 2015, iar vârsta medie a angajaților VW Group este de 42.8 ani. În comparație, vârsta medie a angajaților Daimler este de 42.5 ani.
Analiștii: "Volkswagen trebuie să taie din altă parte"
Deciziile luate la nivelul forței de muncă sunt considerate "o parte a ecuației" de analiștii economici de la Evercore ISI, care susțin că principala provocare a Grupului VW este aceea de a simplifica produsele sale în contextul apariției noilor tehnologii. "Volkswagen trebuie să limiteze urgent complexitatea produselor pentru a coborî procentul masiv al costurilor materiale, care a crescut de la 70 la 78% în ultimii ani", afirmă specialiștii într-o notă trimisă investitorilor Volkswsagen Group.
O masura de bun simt, din moment ce doar o mana de oameni sunt direct raspunzatori de toata nebunia cu Dieselgate-ul. Oricum faptul ca nu vor fi concedieri si nu se vinde nici un brand, arata cat de solid este acest constructor.