Cornel Olendraru, directorul Uzinei Dacia: "Am o imagine specială a mărcii Dacia, o asociez cu Ikea"
În mod normal, asocierea Dacia cu Ikea ar putea părea ciudată la prima vedere. Directorul Uzinei de Vehicule de la Mioveni vede însă asemănări între conceptele vândute de cele două companii.
Una dintre cele mai de succes povești din industria mondială, cea a suedezilor de la Ikea, are puncte comune cu povestea Dacia. Este opinia directorului Uzinei de Vehicule Dacia, Cornel Olendraru, care declară într-un interviu exclusiv Automarket.ro că ideea din spatele produselor Dacia poate fi regăsită și în cele comercializate de Ikea.
"Produsele Ikea captează atenția consumatorilor prin faptul că-ți dau impresia de valoare adăugată. Îți oferă ceva în plus față de ceea ce ai nevoie. Nu e neapărat util, cât este smart. E deștept. Te duci la Ikea și ai impresia că ieși mai deștept de acolo. Te simți bine în magazinul ăsta pentru că-ți vin în minte tot felul de idei. Vorbim de o anumită stare", spune Olendraru, care explică apoi unul dintre secretele succesului atins de Dacia în ultimii ani la nivel european: "Întrebarea esențială pe care fiecare și-o pune atunci când există constrângeri din punctul de vedere al bugetului este dacă-ți trebuie tot ceea ce ai într-o anumită mașină. Ambiția Dacia nu este să producă mașini ieftine, ci să facă acel compromis bun în zona Smart Buy între ceea ce ai nevoie cu adevărat și un cost efectiv".
Tehnologie "foarte bine verificată"
Produsele oferite astăzi de Dacia - gama Logan, Sandero, Lodgy și Duster plus utilitara Dokker - reușesc să fie apreciate pentru că se ridică la nivelul nevoilor clienților din 2015 fără a epata, dar oferind tehnologii care nu ridică foarte multe riscuri din punctul de vedere al fiabilității.
"Ideea este să pui pe mașini niște tehnologii bine verificate, care să nu-ți genereze apoi costuri foarte mari. Acum trei ani, nu aveai mai nimic: nu aveai cameră de marșarier, nu aveai senzori de presiune pe roți, nu aveai consolă centrală cu sistem de navigație, nu aveai scaune încălzite. În acest moment, aceste elemente sunt o realitate din punctul de vedere al cerinței consumatorului. Evident că majoritatea sunt oferite sub formă de opționale, dar ele sunt disponibile, sunt posibile", declară oficialul Dacia.
Aparițiile noi din gama Dacia duc la readaptarea producției din fabrica de la Mioveni, pentru că toate elementele suplimentare reprezintă tot atâtea provocări pentru linia de asamblare a uzinei de lângă Pitești.
"Pentru mine, ca uzină, aceste noi apariții înseamnă o complexitate mai mare de gestionat. Orice tehnologie de genul ăsta riscă la un moment dat să-ți provoace rechemări în service. Totuși, nu prea vedeți așa ceva la Dacia. Tehnologia lansată de Dacia pe piață este una foarte bine verificată. Nu e neapărat veche. Până la urmă, când a apărut prima dată sistemul de navigație Dacia era mai bun decât ultimul disponibil pe gama Renault. mai ușor de utilizat, user-friendly. Ceea ce are astăzi Renault este mai bun decât ceea ce există pe Dacia, dar asta nu este neapărat o condiție. Când a apărut, sistemul multimedia de pe modelele noastre nu a fost copiat de pe un sistem vechi Renault. Poate e ceva mai simplu, poate că nu are culori atât de vii, dar are o funcționalitate absolut impecabilă", încheie Olendraru, care conduce activitatea Uzinei de Vehicule de la Mioveni din 2013.
In sfârșit cei de la Dacia încep sa fie mai comunicativi in Romania, totuși limbajul este cam sec. Mi-as dori o zi Dacia ca in Franța, unde vin 7000 de clienți nu de angajați Referitor la Renault după efectul deloc benefic a lui Clio Symbol, au mult de tras ca sa recupereze