Controverse după penalizarea lui Rosberg: rivalii de la Red Bull consideră că interzicerea mesajelor nu are sens

Publicat luni, 11.07.2016 17:38 de Daniel Popescu

Nico Rosberg a pierdut locul doi în cursa de la Silverstone în favoarea lui Max Verstappen, din cauza instrucţiunilor primite de la boxe, însă inclusiv Red Bull consideră că regulamentul actual nu are sens.

Nico Rosberg a înregistrat o defecţiune tehnică la cutia de viteze în finalul cursei de la Silverstone, care a declanşat o încercare din partea lui Max Verstappen de a-l depăşi pentru a ocupa locul doi.

Germanul a fost însă informat de la boxe să nu utilizeze a şaptea treaptă de viteze, iar acest lucru i-a permis să rămână în fruntea olandezului.

Astfel de mesaje sunt însă interzise de actualul regulament, iar Rosberg a fost penalizat cu 10 secunde în clasamentul cursei. În urma acestui verdict, el a coborât pe locul trei în clasament şi mai are un avans de numai un punct în faţa coechipierului său, Lewis Hamilton.

Chiar dacă decizia comisarilor a ajutat Red Bull Racing, şeful Christian Horner a criticat actualul regulament, pe care l-a calificat drept fără sens.

"Regula este o prostie. Nu are prea mult sens, dar regula este regulă. Monoposturile sunt foarte complexe din punct de vedere tehnic şi poţi înţelege de ce Mercedes i-ar transmite un astfel de mesaj pentru că pilotul să continue cursa. Dar sunt aceste reguli potrivite pentru Formula 1", se întreabă britanicul.

Între timp, Mercedes a făcut deja apel la această decizie în speranţa că Rosberg îşi va recăpăta locul doi câştigat în cursă.

Via FIA, Autosport

  • Shark, luni, 11.07.2016 19:06

    Total de acord cu informatile privind detaliile tehnice!!.....o porcarie sa nu poti informa pilotul ca i s-au terminat franele adica:......Perez poti sa mori ca nu am voie sa iti spun ca nu mai ai frane:))))))) in schimb sa fie in continuare interzise ordinele de echipa....

  • F1_Fan, luni, 11.07.2016 20:10

    Cei de la Mercedes au retras apelul.

  • @shark, luni, 11.07.2016 22:14

    La modul cel mai serios, tie iti spune cineva ca numai ai frane la masina? Stiu ca o sa spui bla bla bla si tra la la, dar pe bune, crezi ca ala nu simte ca incepe sa il lase franele? Si mai crezi ca gata, aia de la stand-uri stiu exact cand expira licenta la frane sau ce? Sunt programate sa se autodistruga in nu stiu ce tur si nu stiu ce viraj? Sa fim seriosi, saracul rosberg in austria cu un tur inainte de a-l impunge pe hamilton a incadrat virajul perfect si la numai un minut jumate dupa a expirat licenta la frane, da-o dreak de f1.

  • WickedSick, marţi, 12.07.2016 01:49

    @@shark - echipa poate sa te informeze cand iti sunt prea incinse franele, ca sa nu te duci dracu'. S-a intamplat de nenumarate ori.

  • Shark, marţi, 12.07.2016 02:27

    Rosberg in Austria a gresit si nu este stabil emotional!...in confruntari directe intre el si Lewis are sanse foarte mici sa castige in Austria la ultimul schimb i-au pos gume super soft NOI si lui Lewis soft Uzate!!! si si asa nu a fost capabil sa il bata!!

  • ion1, marţi, 12.07.2016 08:10

    regulile sunt teoretic aceleasi pt toti. ideea este ca pilotul sa controleze monopostul nu doar din volan. Daca inginerii o fac de la boxe cu sau fara colaborarea pilotului nu e o directie buna pt motorsport! Eu as impune comunicatii doar cu comisarii, un fel de radio circuit pt meteo si atentionari de drapel albastru galben si rosu. Sa fie capabili sa-si faca planul de cursa si sa-l respecte sau nu!

  • klausnake, marţi, 12.07.2016 09:47

    Daniel Popescu,fa frate un articol cu regulamentul asta al pneurilor macar,poate intelege lumea ce si cum a fost cu gumele in Austria,de ce unul avea uzate si celalalt alta componenta,nou-nouta,ca vad ca-s tare batuti in cap unii pe aici! Pe scurt,fiecare pilot primeste un anumit numar de seturi de gume,configuratii diferite,sa zicem 2 supersoft,2soft,etc... In functie de ce anume foloseste acel pilot in zilele de vineri si sambata in antrenamente si calificari,cu aia ramane pentru cursa,fratilor,ce dracu e asa de greu de inteles? M-am saturat sa va vad cum ii plangeti de mila cocalarului negru ca el a primit uzate;pai a primit softuri uzate ca doar de alea mai avea!

  • Florin, marţi, 12.07.2016 09:52

    @klausnake Corect!

  • jul1974, marţi, 12.07.2016 10:37

    Merge careva la Hungaroring? poate ne intalnim la o bere, si poate primesc ceva uinformatii eu nu am mai fost multumesc anticipat putem coresponda pe e-mail: [email protected]

  • Darkeys, marţi, 12.07.2016 10:39

    Oameni buni!!!! Nu mai spuneti ca Ham a avut gume soft UZATE!!!! Diferenta dintre el si ROS a fost la alegerea de pneuri cu 8 sapt in urma. ROS a ales gume SS si HAM S. De aici si diferenta de pneuri pe ultimul stint!!!! Fiecare pilot are 8 seturi pt fiecare MP!!!!

  • daniel, marţi, 12.07.2016 13:19

    Corect ce ai spus klausnake cu o mica adaugare (din ce ai scris reiese un pic altfel): "Pe scurt,fiecare pilot primeste un anumit numar de seturi de gume,configuratii diferite,sa zicem 2 supersoft,2soft,etc..." Completare: fiecare pilot isi alege cate seturi si de ce tip intentioneaza sa utilizeze in tot weekendul. Adica ce a ales aia primeste! pt.Shark In ultimul stint in austria Rosberg nu mai avea soft noi decit super soft. De fapt nu mai avea nici un alt set nou doar super soft. De asta nu a pus soft. Pentru ca nu mai avea! Asta a fost alegerea lui.

  • hakkinen, marţi, 12.07.2016 14:18

    @Darkeys Gumele au fost rulate in Q2 2-3 tururi

  • F1_Fan, miercuri, 13.07.2016 15:43

    Este o mica greseala, fiecare pilot are cate 13 seturi de pneuri pentru fiecare cursa, dar la cursa ma refer la un intreg weekend si dupa fiecare FP1 returneaza cate doua seturi, asa ca le raman 7 seturi pentru calificari si cursa. In functie de cate seturi folosesc in calificari, restul raman pentru cursa, dar pentru ca fiecare pilot merge pe un anumit program, conbinatii sunt destul de diferite chiar si in cadrul unei echipe. In FP pot sa foloseasca mai mult de doua seturi pentru ca nu toate seturile sunt identice chiar daca sunt produse la fel, totusi... nu toate produc aceeasi performanta. De fapt de asta si vedem diferente asa de mari intre piloti/echipe/strategii si asa mai departe.