Consum record Volvo V50 DRIVe: 3.1 litri pe un traseu de 1500 km

Publicat vineri, 13.11.2009 12:29 de Mircea Meșter

Trei masini conduse de cate doi elvetieni au parcurs distanta Zurich-Goteborg cu consumuri-record pentru modelul V50 DRIVe testat: 3.1, 3.13 respectiv 3.19 litri la 100 km.

Trei echipe formate din cate doi cititori ai publicatiei elvetiene Blick au participat in aceasta saptamana la o provocare lansata de Volvo: o calatore Zurich-Goteborg (1535 de kilometri) la volanul unor exemplare Volvo V50 DRIVe Start/Stop cu un singur plin de motorina.

In urma testului desfasurat pe perioada a trei zile in care timpul total de condus a fost de 24 de ore, cele trei echipe (una formata din doua femei, una din doi barbati si una mixta) au ajuns la Goteborg cu cifre de consum record care nu au depasit pentru niciuna dintre masinile testate 3.2 litri/100 km. Castigatorii provocarii Volvo au fost declarati cei doi componenti ai echipei mixte (Claudia Fortes si Christoph Saur), care au reusit sa ajunga lasediul central Volvo din Goteborg cu un consum de 3.1 litri/100 km. Pe locul al doilea au fost barbatii (Jurg Rutz si Marco Sonderegger), cu 3.13 litri/100 km, in timp ce pe ultima pozitie a venit echipa formata din doua femei mama-fiica (Brigitta si Manuela Kopf), cu 3.19 litri/100 km.

Cele trei masini participante au mentinut pe tot parcursul testului o viteza constanta de 70-80 km/h. "Ne-am obisnuit foarte rapid cu faptul ca suntem depasiti. Mai ales pe autostrazile germane, unde rulam cu o viteza mult mai coborata decat a celorlalti participanti la trafic. Insa a meritat! E o adevarat aventura sa conduci economic", a declarat Claudia Fortes la finalul testului.

Volvo V50 DRIVe Start/Stop, modelul testat de elvetieni, dispune de un motor diesel de 1.6 litri care dezvolta 109 CP si 240 Nm. Conform datelor tehnice oficiale, consumul mediu mixt este de 3.9 litri/100 km.

via | Volvo

  • ZTZ, vineri, 13.11.2009 12:50

    1.6 HDI by Peugeot.

  • Stuttgart, vineri, 13.11.2009 12:53
    Munchen

    Cele mai bune Autobahn-uri din lume sunt in GERMANY. INDICATOARELE sunt foarte bine sincronizate niciodata nu o sa va rataciti in GERMANY . PORTIUNILE de UNLIMITED SPEED sunt SUPERBE creeaza posibilitatea de a vedea ce poate motorul. E un lux sa mergi prin GERMANY . Accidente sunt de ZECI de ori mai putine ca in ROMANIA cu toate ca media de VITEZA e mult mai mare pe AUTOBAHN ca prin Satele romanesti. Shee'r Driving Pleasure GERMANY . FREUDE and Fahren.

  • TauVW, vineri, 13.11.2009 13:07

    uite inca un roman care a iesit dupa 20 de ani in tara sa isi cumpere golf cu bani de la banca si a vazut si el civilizatie. Bravo, stii si germana (daca nu am mai auzit asta de o mie de ori....ba am fost in germania STIUede Germanaen). Eu zic sa va cizelati o data....

  • Gabi, vineri, 13.11.2009 13:30

    Eu cred ca muream de plictiseala.. sa mergi cu 70-80 la ora pe tot drumul... puteai sa vezi si un film in timpul asta...

  • lexion, vineri, 13.11.2009 13:32
    @Stuttgart

    Elvetia si Anglia sunt mult mai civilizate decat Germania. De la comportamentul in trafic la infrastructura, Germania mai are de lucru sa ajunga la nivelul celor doua tari. Cius Despre Volvo V50...foarte bine, o masina de marimea ei a batut la consum pe Polo BlueMotion....ce pot sa zic mai mult? Iar acest motor de 1,6 de la PSA este printre cele mai bune dieseluri din lume, ca drept dovada ca se afla pe mai multe masini (Ford, Volvo, Mazda, Peugeot, Citroen, Mini), decat alte motoare diesel dezvoltate de concurenta (hint: TDI)

  • oricare, vineri, 13.11.2009 13:33
    interesant

    @Stuttgart: "Cele mai bune Autobahn-uri din lume sunt in GERMANY". Si "Autobahn-urile" din afara Germaniei cum sunt? =))

  • nemtalau, vineri, 13.11.2009 13:34
    un titlu 'mincinos'

    e un titlu imbecil, din el reiese un consum de 3.1L pe tot traseul de 1500Km.

  • unckle, vineri, 13.11.2009 13:36

    da, si cei de la volvo au demonstrat ca ... ... ca daca esti pensionar si nu tre sa ajungi la munca la ora 8 fix poti sa conduci economic .... altfel iti bagi P ... iciorul in acceleratie si ii dai 150 .. ca te da ala afara si nu mai ai cu ce plati ratele... eh ... puteau sa arate ca masina lor consuma 4% mergand cu 130kmph pe autostrada ... asta ar fi fost mult mai frumos.. dar cu totii stim ca asta nu se poate ;)

  • zeuss, vineri, 13.11.2009 13:50
    asta e culmea

    si asta ce inseamna , ca masina aia a mers cu treapta a 5 a , ca nu cred ca dispune de a 6 a , la 1300 rot/min, ceea ce inseamna crima pentru turbina si alte elemente ( EGR ) se infunda , si apoi dai 2000 eur ca sa schimbi turbina ........ care mai este economia ? plus ca mai stai si 7 ANI pe drum , pana sa ajungi la destinatie , pentru ca tu ,,,, deee vrei sa mergi economic ..... sa fim seriosi

  • ironR, vineri, 13.11.2009 14:04
    asteptam provincia!

    Superb! Asteptam taranii cu tdi-uri, motoare bune si consumuri minime, sa vedem ce parere au despre asta. Deci se poate scoate consum mic din 1.6 la 109CP, nu neaparat din petarda aia cu' caracteristici imbatranite de la vw 1.6 si 75cp, ca cica daca avea mai multi cai consuma mai mult...fiecare abureste cum poate. Am tras o concluzie din asta: cu acest motor poti merge lejer cu putina motorina, sau te poti infige foarte bine si repede la drum intr-ucat ai 109cp. Felicitari peugeot pt aceste motoare, si inclusiv tehnologiei tdci pt ca nu mai suntem afumati la plecare de la stop de catre posesorii acestor masini :) Asteptam grupul renault...la treaba baieti! nu mai frecati menta!

  • marcuc, vineri, 13.11.2009 14:05
    sase viteze

    pt. zeus: are sase viteze - dar asta inseamna ca turbina va merge si mai incet - din pacate automarket nu spune daca testul sa facut cu motorul in 3 sau 4 cilindri - care dupa site-ul volvo e si mai ecologic - apoi daca turbina nu mai e nimic - ie:filtu de particule nu teoretic prea ar fi probleme cu turbina

  • ZTZ, vineri, 13.11.2009 14:12

    are 4 cilindrii.....nu 3 iar turbina este cu geometrie variabila de aici trageti concluzia.

  • claus, vineri, 13.11.2009 14:22
    tare faza!

    bravo lor, de ce iti trebuie motor de 5000 si stai in trafic ca tampitu? bravos natiune!

  • newton, vineri, 13.11.2009 14:24
    Impresive

    Consumul e impresionant. Bravo lor, dar, totusi se ridica niste mici semne de intrebare: S-a rulat constant cu 70-80km/h. Asta ar insemna: 1. O treapta de viteza inferioara (sa zicem treapta 4) intr-o turatie la limita inferioara a cplului maxim (ceea ce e destul de bine pentru turbina), sau 2. O treapta de viteza superioara (5 sau 6), la o turatie foarte mica, sub turatia de cuplu maxim (turatia recomandata de lucru a turbinei). Din cate stiu eu, un motor subturat consuma mai mult si polueaza ceva mai mult datorita nearderii complete a amestecului carburant. Faptul ca are turbina cu VGT, nu constituie un impediment, decat doar pe acceleratii (care trebuie facute progresiv pana se ajunge la turatia normala de lucru si de acolo se poate accelera oricum, altfel se scoate turbina la pensie mai repede decat i-ar fi vremea) . 3. Masinile erau dotate sau nu cu pilot automat. 4. Presupun ca, masinile aveau cutie de viteza manuala.

  • Gekko, vineri, 13.11.2009 14:26
    @Lexion

    Stimate domn, In orasul in care locuiesc (in Belgia) eu tocmai am cumparat o Skoda octavia break cu motorul common rail TDI 1.6 105 Cp 250 sau 260 nm, adica aproape la fel cu cel testat, doar ca fabricat de VW. Cu aceasta masina, 4 oameni inauntru, fara bagaje am scos pe 800de km de autostrada+oras (Belgia+Germania in principal), la 120-130km pe ora (pe autostrada foarte aglomerata si cu ambuteiaje) un consum mediu intre 4.3 si 5.1, ba chiar la un moment dat pe zona mai libere (pe autostrada) ajunsese si la 3.7-3.8. Deci comparabil cu ce le-a iesit in teste. Oricum aici sa stii ca Peugeot nu e o marca prea apreciata datorita calitatii slabe. POate o fi de vina faptul ca beneficiaza de masinile produse pt europa de Vest, cine stie :). pt zeuss - da, a rulat cam intre 1500 si 2000 de ture - si inca computerul de bord solicita o turatie si mai mica (la 70-80 km pe ora cerea deja a cincea) si nu este nimic in neregula cu elementele de care aminteai tu. Oricum cred ca la ce spuneai contribuie si calitatea proasta a carburantului care se gaseste in Romania. Eu am alimentat numai cu Shell V Power. Toate bune!

  • zeuss, vineri, 13.11.2009 14:32

    @marcuc..... da .... uitasem sa mentionez si de filtru ...... se stie ca nu se poate merge subturat , chiar si in regim constant de autostrada , din cauza filtrului de particule ....... dar si din cauza turbinei, indiferent ca e sau nu cu geometrie variabila ..... intrucat turbina "nu isi intra in functie" la turatii asa de mici , si sunt convins ca motorul asta , la o viteza de 70-80 Km/h in treapta 6, nu este in zona de "cuplu optim" ceea ce este daunator pentru motor .....

  • unckle, vineri, 13.11.2009 15:00

    ma copii, fiti seriosi cu comentariile... ceea ce au facut ei acolo contravine pana si manualului masinii ... nu cred ca acolo scrie ca tre sa mergi cu 70-80 kmph intr-a 5a ( sau a 6a deaca are.. ) . De dragul "exemplului" au mers incet - dar de dragul sanatatii mentale nu cred ca o sa existe posesor de masina care sa repete figura asta de cate ori scapa pe autostrada .... poate o baba pensionara de vre-o 95 de ani... cat despre lucrurile rele ce se intampla masinilor , motoarelor in special , daca mergi subturat ... se pot spune multe ... si multe dintre lucruri vor fi rele - asa ca nu mai dati cu noroi si jugniri ca toata lumea este de acord asupra greselii de a merge subturat ;)

  • mihai2001, vineri, 13.11.2009 15:13
    Ce aduk nou Suedezii

    Volvo V50 DriveE are ca imbunatatiri: Indicator schimbare viteze (Gearshift indicator) Servodirectie optimizata Cutie de viteze optimizata - performanta ridicata/consum minim Ulei transmisie frecare redusa Sasiu DRIVe (10mm mai jos vs. normal) Sistem de control electronic al motorului optimizat Tehnologie START-STOP (control automat) Grila fata acoperita partial Toate acestea au facut ca S40 sa obtina premiul pentru cea mai verede masina anul trecut. (Green Car of the Year 2009 - What a car?). Drive e este deja la a 2-a generatie asa ca asteptam in curand imbunatatirile generatiei a 3-a, care sper va pastra premiul tot in cadrul grupului Volvo. Volvo. for life ! P.S. Sa gonesti cu 80km/h in zone cu limitare 30 nu te duce nikaeri decat la a incurca traficul mai tare. Sper sa iasa mai multi soferi in afara tari sa invete sa conduca.

  • flo, vineri, 13.11.2009 16:52
    tdci/hdi

    motoarele HDI/TDCI sunt facute de FOrd/PSA de 10 ani ..impreuna: http://www.allbusiness.com/transportation/motor-vehicle-parts-manufacturing/320707-1.html Nu cred ca poate spune cineva ca sunt Peugeout sau ford .sau invers. Oricum sunt f. bune si am inteles ca in 2010 apare 1.6 hdi/tdci de 130 de cai.

  • mitzap, vineri, 13.11.2009 17:56
    cand acu' sta DREPT :D

    sincer ,atunci cand pleci intr-un voiaj sau in vacanta... iti poti permite "luxul" 70-80 km/ora ,dar cand trebe sa ajungi undeva nu cred ca te mai gandesti ... ba consuma... cam toate masinile extraurban daca e sa mergi calm si cu viteza de croaziera(a se intelege ultima treapta in moment cuplu 2000) pot scoate consumuri bune.. La focus 2 ,extra e 4.4 adica 5 ,dupa cum se zicea mai sus... faci economie si o dai in diverse... Nu sunt documentat in legatura cu sistemele noi de la volvo... sunt convis ca este posibil .. dar doar daca avem volvo... daca incercam cu ale noastre masini nu o sa reusim si ne lasa toate chestiile alea de face masina sa mearga :D

  • mafiozzo, vineri, 13.11.2009 18:45
    ...

    ..hai cu ea pe romania vezi cat scoti

  • cap de guma, vineri, 13.11.2009 20:44
    un rahat de motor

    cand va aud cat de usor va prostesc unii ?!?!?!?!!!!!!!!! doamneee.........pai bhaaaaaaa cum draq sa nu scoti consum de 3 dak mergi cu 80 pe autobahn _?!?! e consum mare inca ....................si cu un x5 4.4i scoti consum de 7 dak mergi cu 100 fereasca sfnatu de idioti

  • ionut, vineri, 13.11.2009 21:08
    X5 7%

    sa fim seriosi cu x5 4.4 benzina sa scotii doar 7 hai sa fim serisi:)

  • ionut, vineri, 13.11.2009 21:11
    ....

    nu de alta dar am un 3.0d si mai putin de 9 nu am scos cei drept am mers cel mai putin cu 120 constat pe autostrada si totusi e 3 litri diesel...

  • Stuttgart, vineri, 13.11.2009 22:05
    Munchen p/u toti

    Englezii au inca de invatat de NEMTI cum se prepara ASFALTUL . Mai mult nu zic nimic. Daca anglia are mai bune autostrazi ca germania apoi tu din CORLATE nu ai iesit in viata ta.

  • ionut, sâmbătă, 14.11.2009 10:44
    medie orara 63km/h ?

    salut, daca am calculat corect, viteza medie este de 63km/h. ar fi interesant sa stim cat au mers pe autobahn din totalul de1500km, care a fost viteza maxima atinsa pe timpul calatoriei, cu cat considera ei ca au mers mediu pe autobahn, etc...

  • cozz, sâmbătă, 14.11.2009 13:52
    e sigur!

    sigur... n-au bagat carburant si ulei din romania!

  • Stuttgart, duminică, 15.11.2009 02:02
    p/u lexion

    Englezii au inca de invatat de NEMTI cum se prepara ASFALTUL . Mai mult nu zic nimic. Deutsch Qualität ist Nummer eins in der Welt !!!

  • my, luni, 16.11.2009 09:46
    vrajeala

    e cam cusuta cu ata alba povestioara asta.sa va dau un exemplu. la concursul organizat de honda romania "honda eco challenge" unde trebuia scos cel mai bun consum pe 40 km drumuri judetene la fiecare dealer din romania.masina din test honda crv diesel.la dealerul unde am participat si eu cel mai bun consum care a ajuns in finala la buc a fost de 3,6 cu viteze de 70 km/h.deci avand in vedere ca este un4x4... deci performanta celor de la bmw nu este nimic deosebit....

  • NewSymbol, vineri, 27.11.2009 09:09
    de dragul consumului

    tot ce e posibil, am incercat si eu sa merg economic, dar nu pot sa merg mereu asa. eu am pe benzina, motor mic , nu cine stie ce masina, insa am scos cu 0,7 % mai putin mergand cu viteza legala, dar nu autostrada. am observat ca se poate si mai putin, treapta a 5 a 1800 de turatii dar nu e bn, doar daca mentin constanta viteza , insa daca vreau accelerez trebuie retrogradare in 4. Oricum timpul pierdut nu este compensat nici pe departe de economia de carburant. Vb aia, timpul costa bani.

  • victor, duminică, 11.04.2010 12:05
    v50

    Sa nu uitam ca masinile au fost conduse de 2 exp. elvetieni care cred ca au mers in limitele de viteza legala dar nu cred ca si-au batut joc de masini mergand sub 1500 rpm. Ce va este asa de greu sa acceptati ca VOLVO sunt masini f bune, orice motoare puse de VOLVO de la alte firme au fost modificate pt a le imbunatati fiabilitatea si calitatea. Mai cititi si documentativa inainte sa vb. PS cumparativa ceea ce va place cu adevarat, nu inseamna ca ceea ce este la moda este si cel mai bun.Oricum VOLVO au punctele lor tari iar daca iti place !!!!! SUCCES.