Constructorii auto: “Europa are nevoie de un milion de puncte de încărcare publice pentru electrice, până în 2024”
Constructorii auto au cerut Uniunii Europene să dea o lege prin care statele membre să accelereze investițiile în stații de încărcare publice pentru mașini electrice. Aceștia spun că rețeaua europeană ar trebui să ajungă la un milion de puncte de încărcare până în 2024.
Într-o scrisoare comună semnată de producătorii auto, activiștii de mediu și grupurile de consumatori, autorităților de la Bruxelles li se semnalează nevoia de revizuire a directivei europene privind instalarea infrastructurii pentru combustibilii alternativii.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), ONG-ul T&E și Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) vor ca directiva UE să fie modificată pentru ca infrastructura necesară mașinilor electrice să ajungă la un milion de puncte de încărcare publice până în 2024, respectiv 3 milioane până în 2029.
Potrivit documentului, fiecare stat membru ar trebui să aibă ținte clare în acest sens, în funcție de cererea de mașini electrice pe fiecare piață în parte. Entitățile menționate spun că noua directivă ar putea să aducă un milion de locuri de muncă suplimentare la nivelul UE.
“Constructorii europeni se întrec în lansarea de noi mașini electrice, în tranziția către e-mobilitate. Dar acest efort uriaș este pus în pericol de întârzierea dezvoltării infrastructurii de încărcare în UE. Comisia Europeană trebuie să acționeze rapid și să stabilească obiective pentru dezvoltarea stațiilor de încărcare în statele membre. Pe lângă stațiile publice, trebuie să ne concentrăm și pe dezvoltarea stațiilor de încărcare private și a celor de la locurile de muncă,” a declarat Oliver Zipse, șeful BMW și președintele ACEA.
Un raport recent arată că în Uniunea Europeană sunt disponibile aproximativ 250.000 de puncte de încărcare publice pentru mașini electrice.
Via ACEA
mocangii producători auto europeni Ei cer statelor să le facă infrastructura din banii cetăţenilor Cum dreaq a REUŞIT DEJA Tesla să îşi facă propria reţea de încărcare (şi cu ponderea celor cu încărcare de mare putere mare, mai mare decât oricare altă reţea) pe tot teritoriul SUA ? Care este mult mai mare decât Europa (fără Rusia)! Nu mai zicem că şi o parte din Canada, Mexic şi au intrat şi o parte în Europa! Şi Tesla au început când aveau veniturile mai mici de 10 ori decât orice constructor dinozaur din top 5 ! Ce ruşine măi BMW, Mercedes, VAG, Stelantis şi restu