Concurent de la distanță cu Logan: Volkswagen Ameo, versiunea sedan a lui Polo, s-a lansat în India
Volkswagen le dedică indienilor un model special construit pentru această piață. Noul VW Ameo este de fapt un Polo cu portbagaj și reprezintă o mașină care în România s-ar lupta direct cu Dacia Logan.
Într-o perioadă în care publicul este fascinat mai ales de zona SUV-urilor de toate mărimile, sedanurile atipice destinate mai ales piețelor în curs de dezvoltare - cum ar fi cele de segment B și C - au căzut într-un con de umbră. Evident, asta nu e o veste proastă pentru Logan, de exemplu, care a rămas aproape singurul astfel de model în zona gri dintre segmentul subcompact și cel compact. Dar, chiar dacă ignoră Europa în această parte a pieței, constructorii mari dezvoltă în continuare sedanuri de segment B în țările în care aceste modele reprezintă grosul vânzărilor.
Așa se întâmplă în India, acolo unde Volkswagen a dezvăluit astăzi noul Ameo, model care nu este altceva decât un Polo Sedan. Destinat în exclusivitate pieței din India, Volkswagen Ameo este primul model pe care marca germană îl dedică special acestei țări, el urmând să fie construit la una uzina VW din orașul Pune.
Noul concurent de la distanță al lui Logan nu oferă surprize majore în partea frontală, acolo unde este ușor de recunoscut ca un Polo. În spate, însă, caroseria hatchback primește un portbagaj suplimentar. Rezultatul este în mod evident un compromis, însă în contextul pieței indiene vorbim de un model extrem de important pentru volumul de vânzări pe care îl va înregistra în următorii ani marca Volkswagen.
Este interesant de notat faptul că noul VW Ameo beneficiază de elemente tehnologice împrumutate de la Polo, ceea ce înseamnă că modelul nu va duce lipsă de dotări care sunt văzute ca pachete de lux pe piața indiană. Astfel, VW Ameo vine cu climatizare automată, cruise control, torpedou refrigerat, cameră de marșarier, sistem multimedia MirrorLink, senzori de ploaie, faruri cu funcție cornering, jante din aliaj sau ABS.
Sub capotă vom recunoaște o opțiune din gama de bază a mărcii VW în Europa. Astfel, noul Ameo oferă fie un motor 1.2 MPI de 74 CP cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte, fie un 1.5 TDI de 89 CP produs local care vine cu manuală sau DSG cu 7 trepte.
via IAB
Indienii sunt dintre cei mai dificili clienți de pe fata pământului, vad ca VW vrea sa reediteze eșecul Renault-lui cu Logan la Mahindra Mahindra, si a Toyotei cu Etios. Sa nu-i asociem pe indieni ca pe niște tâmpiți!