Conceptul Peugeot HR1 a debutat la Paris
Peugeot a prezentat conceptul HR1 la Paris, model care ar putea prefigura viitorul model bazat pe Mitsubishi ASX.
Peugeot a prezentat conceptul unui crossover la Salonul Auto de la Paris. Modelul îmbină trăsături de SUV, cu elemente de coupe şi de model de oraş pentru a forma un amestec destinat tinerilor care îşi petrec majoritatea timpului în spaţiul urban. Modelul are o lungime de numai 3.67 metri şi prezintă uşi foarfecă cu deschidere electrică. Pentru a oferi vizibilitate mai bună şi o poziţie la volan mai dominantă, cei de la Peugeot au ridicat garda la sol a acestui model şi l-au echipat cu un interior special.
Toate trăsăturile stilistice noi ale mărcii Peugeot sunt prezente pe acest concept, iar inspiraţia vine în principal de la SR1 Concept. Dacă ne uităm cu atenţie la HR1 Concept, putem spune că avem de a face cu un frăţior mai mare şi mai gras al lui SR1, care a devenit mai scurt şi mai îngust. Nu putem şti cu siguranţă ce soartă va avea conceptul HR1, dar o bună parte din elementele prezente pe acest model vor intra în producţie. De asemenea, sunt şanse ca HR1 să prefigureze modelul Peugeot bazat pe Mitsubishi ASX. Volumul portbagajului este de 180 de litri, dar acesta creşte la 734 de litri prin plierea banchetei din spate.
Conceptul Peugeot HR1 beneficiază de tehnologia HYbrid4 a francezilor şi este echipat cu un motor THP de 1.2 litri şi cu o unitate electrică de 37 CP. Propulsorul cu combustie internă furnizează 110 CP şi face parte din noua familie de motoare a francezilor, care va debuta în anii următori. Unitatea THP de 1.2 litri are trei cilindri şi este supraalimentată. Cele două motoare sunt cuplate împreună la o transmisie manuală cu şase rapoarte operată electronic. Şoferul poate să aleagă între două moduri de schimbare a treptelor – secvenţial şi automat.
Peugeot a echipat conceptul HR1 cu o punte faţă pseudo-McPherson, în timp ce puntea spate are o bară de torsiune. Această configuraţie este neobişnuită, deoarece suspensia spate cu bară de torsiune nu este tocmai un element modern. În ceea ce priveşte direcţia, modelul are un sistem de servodirecţie electric, care oferă caracteristici deosebite la viteze mici şi agilitate ridicată la viteze mari, fără a pierde din precizie şi din feedback, spun oficialii mărcii fraţuzeşti.
Via | Peugeot