Colaborarea dintre Daimler și Renault-Nissan intră în al șaptelea an. În program: pick-up Mercedes pe platformă de Navara și prima uzină construită în comun
Una dintre cele mai interesante colaborări din industria auto mondială intră în al șaptelea an. Iar următoarele luni sunt concentrate pe patru proiecte comune majore.
Văzută la prima strigare ca una dintre cele mai curioase colaborări din industria auto, legătura dintre nemții de la Daimler pe de o parte și Renault-Nissan de cealaltă parte intră în 2016 în al șaptelea an și e mai în formă ca niciodată. După ce în anii precedenți am văzut cum diesel-urile dCi ale celor de la Renault își pot face loc pe modelele Mercedes-Benz, cum motoarele sportive ale germanilor intră în gama Infiniti și cum utilitarele și mașinile de oraș dezvoltate de mărcile implicate se nasc sub formă de frați gemeni cu fețe diferite, următoarele 12 luni ne vor aduce noi apariții interesante dezvoltate și/sau produse în colaborare.
Unul dintre rezultatele cooperării dintre Daimler și Renault-Nissan se va vedea pe străzi sub forma noilor Smart Fortwo și Forfour electrice. Prezentate la Salonul Auto de la Paris, la finalul lunii septembrie, versiunile cu emisii zero vor fi produse în paralel cu cele cu motoare termice la fabrica Daimler din Hambach, Franța (Fortwo) și la uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia (Forfour). Motoarele electrice ale celor două modele sunt construite la situl de producție din Cleon, Franța, acolo unde este produsă și "inima" plantată sub capota lui Renault Zoe.
În 2017 va fi deschisă prima fabrică pe care Daimler și Renault-Nissan au construit-o împreună. Este vorba de situl de producție din Aguascalientes, Mexic, acolo unde producția va începe în 2017. Primele modele care vor fi asamblate aici vor purta sigla Infiniti, iar Mercedes va începe producția unor modele compacte din 2018, acestea urmând să fie livrate către piețele din America Latină și America de Nord. Conform planurilor celor doi constructori, fabrica va ajunge în 2020 la o producție de 230.000 de mașini pe an.
Mercedes-Benz va fi prima marcă europeană premium care-și va adăuga în portofoliu un pick-up full-size. Acesta va fi prezentat oficial în octombrie 2016, deci chiar în această lună, și va fi construit pe platforma pe care Nissan produce Navara și Renault asamblează nou-venitul Alaskan, prezentat în premieră mondială la Salonul de la Paris, la finalul lunii septembrie. Conform celor de la Mercedes, noul model "va fi construit și desenat pentru a atinge nevoile specifice ale clienților din Europa, Australia, Africa de Sud și America Latină". Cele trei pick-up-uri vor fi construite în două uzine de pe Glob: Barcelona (uzină deținută de Nissan) și Cordoba, Argentina (fabrică Renault).
Un alt punct al colaborării este legat de extinderea fabricii Nissan Decherd (Tennessee, SUA), acolo unde Nissan și Daimler produc motoare pe benzină cu patru cilindri de 2.0 litri. După 250.000 de motoare comune produse din 2014 până azi, cele două părți au decis extinderea fabricii, proiect care astăzi se află în construcție.