Colaborare istorică în Japonia: Honda, Nissan, Toyota, Subaru, Mitsubishi, Mazda şi Suzuki vor dezvolta împreună motoare
Toţi producătorii mari de automobile din Japonia au semnat un parteneriat prin care vor dezvolta noi tehnologii pentru motoarele cu combustie internă, menite să le aducă un avantaj în faţa rivalilor din Europa şi SUA.
Opt producători de automobile din Japonia vor investi 500 de milioane de yeni în dezvoltarea de noi tehnologii pentru motoarele cu combustie internă. Vorbim despre o colaborare istorică dintre Honda, Toyota, Nissan, Subaru, Mitsubishi, Mazda, Daihatsu şi Suzuki, căreia i se vor acorda alţi 500 de milioane de yeni din partea guvernului nipon pentru a fonda o asociaţie de cercetare a motoarelor cu combustie internă, numită AICE. Asociaţia respectivă le va permite producătorilor implicaţi să-şi reducă costurile de dezvoltare pentru diferitele tehnologii folosite de viitoarele lor motorizări, în ciuda faptului că se află într-o rivalitate comercială globală. Producătorii japonezi de automobile implicaţi în acest proiect de cercetare vor realiza, cu ajutorul guvernului, colaborări similare cu cele ale jucătorilor importanţi din industria de electronice din Japonia, domeniu în care companiile şi-au unit forţele şi au fost sprijinite de guvern pentru a obţine noi tehnologii la costuri rezonabile.
Toyota va beneficia de motoare SkyActiv de la Mazda
"Cu apariţia hibrizilor benzină-electric şi a maşinilor alimentate cu hidrogen, gama de tehnologii pe care trebuie să o dezvolte un producător este în continuă extindere, cu toate că numărul de cercetători implicaţi nu este în creştere. Din punct de vedere tehnologic, nu cred că suntem în urma europenilor, dar în ceea ce priveşte eficienţa cu care noile tehnologii sunt implementate, suntem în spatele producătorilor din Europa", explică Keiji Ohtsu, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Honda şi noul şef al AICE.
Toyota experimentează în cea mai veche uzină a sa: oamenii au înlocuit roboţii pe unele posturi
Mazda va lansa în 2018 un motor pe benzină cu principiul de funcţionare preluat de la diesel-uri
Printre obiectivele celor de la AICE se numără studierea soluţiilor de tratare a gazelor de evacuare pentru motoarele diesel, înbunătăţirea soluţiilor de tratare a gazelor de evacuare prin catalizatoare, îmbunătăţirea eficienţei termice a motoarelor cu combustie internă şi dezvoltarea de motoare noi în regie proprie în baza viitoarelor descoperiri. Japonezii vor să ducă randamentul termic al motoarelor cu ardere internă aproape la 50 de procente, valoare de neconceput în urmă cu zece sau 15 ani şi semnificativ mai mare decât cea actualelor motoare, de 39% pentru unităţile alimentate cu benzină şi de 40% pentru diesel-uri.
Mazda a prezentat i-Eloop, un sistem revoluţionar de regenerare a energiei cinetice
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
Dacia Plant, marţi, 20.05.2014 21:41
Foarte tare. Tot respectul. Ar trebui sa iasa ceva foarte bun.
-
LUCCI, marţi, 20.05.2014 21:47
Iar la final va fi un Sky Active cu sigla de la fiecare pe capacul motorului.La ce panarame au scos unii in ultimul an, Mazda a trantit de pamnat cu toti concurentii prin modelele scoase1Bravo Mazda.N-am bani de una ca mi-as lua.
-
Lache, marţi, 20.05.2014 22:08
Puteti sa spuneti ce vreti,dar asta arata cat de disperati sunt sa tina pasul cu Europa si USA.Eu stiu ceva: lucrul amestecat,pute a.... Vezi si exemplul EU
-
ZZZ, marţi, 20.05.2014 22:32
Ceva e putred in danemarca. 500 de miliaone de yeni insemna undeva pe la 4.5 milioane de dolari. Chiar si 450 milioane n-ar fi fost enorm cand te gandesti ca doar vw a investit anul trecut 12 miliarde $ in cercetare
-
@ stefan, marţi, 20.05.2014 23:34
Ai dreptate ! 10 milioane $ ( 1 miliard yeni ) din partea a 8 constructori auto plus guvernul japonez pare o gluma . Pentru a dezvolta o gama noua de motoare ai nevoie de minim 100 milioane $ . In plus, cel putin Toyota ( are lichiditati de 36 miliarde $ ) nu are nevoie sa se asocieze cu niciun rival japonez pentru a dezvolta motoare ( Toyota inclusiv Daihatsu are in Japonia o cota de piata de aproape 70 % si controleaza Denso si Aisin, principalii producatori de componente auto din Japonia ) . Cei de la Autonews au preluat stirea de la Nikkei si probabil s-au pierdut in traducere . O fi un program pentru studentii japonezi la care au fost rugati sa contribuie producatorii auto din Japonia sau ceva asemanator .
-
Dacia Plant, miercuri, 21.05.2014 01:06
@LUCCI: Si eu mi-as lua in acest moment Mazda 6 2.0 165 Sky Active. Defapt mi-as cumpara toate modelele japoneze din aceasta clasa, doar ca nu am suficienti bani pentru toate si nu as sti ce sa aleg ca toate imi plac. Asadar as prefera un i40 1.7crdi 136cp.
-
mishazaitev, miercuri, 21.05.2014 10:03
Pana la urma, intr-o lume auto in care marii producatorii nu sunt altceva decat niste conglomerate de producatori mai mici care fie au decis sa fuzioneze, fie au fost inghititi de pesti mai mari, cu exceptia Nissan, marcile japoneze si-au pastrat pana acum o oarecare independenta ce, firesc, nu putea sa mai dureze foarte mult. Daca mai punem ca, dincolo de aceste preluari si fuziuni, care tot au loc pe piata americano - europeana, de foarte multi ani se obisnuieste ca vehicule produse de un concern sa foloseasca motorizari si platforme produse de un altul (masini GM cu motoare, FIAT, masini Mercedes cu motoare Renault, masini Renault cu platforme Mercedes, motorizari PSA pe masini Ford, motorizari BMW pe masini PSA, etc etc etc), colaborarea "intrajaponeza" este cat se poate de inteles. De dorit este ca aceasta colaborare, asemeni zecilor de preluari, fuziuni si colaborari ce au avut loc in America si pe Batranul Continent, sa nu duca si la disparitia unor branduri. Simca, Talbot, Autobianchi, Rover, Austin, Wanderer, DKW, Datsun, Mercury (pana de curand), Lancia (intr-un viitor nu foarte indepartat) sunt doar cateva dintre brandurile subcombate in America si in Europa, ca urmare a acestei lupte pentru piata, a caror exemplu ar fi trist sa fie urmat si de catre colaborarea Japoneza ce se prefigureaza.
-
P&T, miercuri, 21.05.2014 10:34
Este adevarat ca au ramas in urma fata de restul lumii dar au si ei cate o elita in zona motoareleor as vrea sa aduc aminte de 1.8 dieselul de la Mitsubishi care este un motor senzational toata lumea il lauda > Eu unu chiar mi-as dori un ASX 4x4 cu motorul ala.
-
vianu, miercuri, 21.05.2014 11:17
@lache.... esti singurul caruia ii pute. Ma intreb de ce? Aliante intre companii (mai mult de 2 nu exista si in Eu?). Iti inteleg frustrarile legate de asiatici, dar ridicolul comentariului tau nu este potrivit inteligentei tale. Si apropos de UE...cred ca mixul cu tarile de genul Romaniei, Bulgariei, etc au stricat o salata de catalog Michelin. Si legat de asta e bine ca alianta e strict nipona. Pentru ca iti pot da exemple concrete de companii europene (inghitite de japonezi) in care bataia de joc, interesele si fumurile unor tampiti au dus la mutarea cercetarii/dezvoltariii de produse noi tocmai in insule. Personal vad lucrurile cu oarecare ingrijorare (chiar daca sumele sunt derizorii) Dar odata ce constipatii s-au pus pe treaba au reusit sa elimine handicapul si sa-i depaseasca chiar de la cei care au invatat.
-
mishazaitev, miercuri, 21.05.2014 11:22
@P&T In zona motoarelor laponezii nu sunt cu nimic in urma, ba, dimpotriva! Si Subaru, cu primul boxer diesel si Honda, cu noul diesel de 1.6 si Mazda, cu noua tehnologie Skyactive si Mitsubischi, cu motorul mentionat de tine si Toyota cu unul dintre cele mai premiate motoare se sub 1 l al secolului XXI, dovedesc faptul ca in ultimii ani japonezii chiar nu au stat cu mainile in san in ceea ce priveste dezvoltarea motoarelor si chiar a masinilor. Nu mai vorbim de Nissan GTR care este una dintre cele mai performante masini din lume si bate la poponeata multe supercaruri europene, la un pret considerabil mai mic. Problema este insa una de rentabilitate. Pana la urma de ce sa nu aplice si japii metoda euro-americana, respectiv de a folosi acelasi motor pe modelele mai multor marci si sa profite si ei de economia enorma pe care aceasta practica o genereaza?
-
Lache, miercuri, 21.05.2014 12:41
Misha,industria auto japoneza este in declin de multi ani.In ciuda aparentelor.Frustrari legate de asiatici? Eu am de a face cu multi asiatici.Un lucru e clar.Sunt extraordinari de aroganti si se cred foarte superiori.De ai putea sa ai de a face cu indieni....Aici sunt chinezi care sunt veniti de 2 generatii.Nici acum nu vor sa invete engleza.In toata tara,unul din opt este chinez,iar in capitaal,unul din patru este chinez.Indieni muncind altundeva decat in aprozare si mici tutungerii ,vezi foarte rar.La fel si chinezii.Fish and chips cu peste autohton? Aduc pestele din China sau India.Orice patron care angajeaza un indian,aproape ca va pierde toti angajatii capabili.Lucreaza aproape pe nimic,si sunt multi si puturosi .Si te mai si "injunghie" imediat ce ai intors spatele. Ar trebuie sa vedeti de ce sunt in stare,si apoi sa mai vorbim.Ii vezi imracati ca occidentalii,dar inca poarta turbanele alea imputite.La ora actuala,fac tot ce se pote ca sa evit produsele "made in asia". In nici un caz,nu voi vrea ca copilul meu sa fie intervievat(mai tarziu) pentru un loc de munca,de catre un asiatic. Pericolul galben nu este o gluma.Este real.
-
Ara, miercuri, 21.05.2014 12:57
Va ca ajuta guvernul japonez. Al nostru guvern ajuta producatorii interni cu ceva? Au reparat soseaua de la Mioveni? Daca da, dupa cat timp?
-
@ZZZ, miercuri, 21.05.2014 12:59
Probabil ca de asta VW e singurul brand care a scazut in 2014 ca si cota de piata. Pentru ca a investit degeaba fara sa produca plus valoare. Pe cand Toyota a inregistrat o crestere semnificativa. Ca si cum dai cocalarului 50.000 de euro sa-si ia masina si se ingramadeste la una germana, pentru ca ochelarii lui de cal nu-l lasa sa vada mai departe de Europa si pentru ca el nu stie ce sunt alea studii de fiabilitate si satisfactia clientului.
-
eu, miercuri, 21.05.2014 13:24
Astia is inapoiati rau tehnologic si nu pt ca nu ar putea, ci pt ca asa vor! Pt ca sunt zgarciti si fug de investitii in dezvoltare dar mai ales pt ca au in cap doar profit! S-a dus demult onoarea proverbiala...acum orezarii viseaza doar bani! Cand am vazut titlul am zis...hai ca s-au trezit la realitate...se pun toti pe treaba si vin cu ceva nou si inovator. Dar cand am citit sumele m-a bufnit rasu...e chiar penibil. Maine poimaine o sa scoata astia un 3.0 aspirat de 95 cai cu o cutie manuala in 4 trepte denumite mega pompos si chiar si atunci o sa se gaseasca unii sa ii ridice in slavi...ca's fiabile domne :)) Vai vai...
-
mishazaitev, miercuri, 21.05.2014 13:34
Lache, eu nu te-am contrazis cu nimic. Atata vreme cat Golf este masina anului in Japonia, este evident ca, oricat de mari le-ar fi cifrele de vanzari, au o problema. Am incercat doar sa explic ratiunea acestei miscari a producatorilor japonezi. In alta ordine de idei, desi voi sustine mereu cu tarie ca oamenii sunt oameni indiferent de rasa, culoare, sau tara din care provin, sunt constient ca suprapunerea unui mod de viata , peste alt mod de viata va genera intotdeauna conflicte indiferent daca cei care vin peste noi sau peste altii sunt rosii sau galbeni. In acest sens, campania furibunda care a avut loc in Anglia impotriva esticilor care, vai Doamne, ulterior liberalizarii pietei muncii din Anglia, ar fi urmat sa-i lase pe britanici fara joburi pentru ca ar fi prestat cu mult mai ieftin, este evident. Stiu ca tu te confrunti cu aceasta realitate, insa nu cred ca putem face ceva sa o evitam. @zzz Am o masina japoneza, urmatoarea va fi germana, pentru ca pur si simplu imi place un nou model lansat de un producator german. Ce inseamna asta? ca m-am transformat in cocalar peste noapte? Sau ca, avand in vedere ca, inainte de japoneza, am avut tot o germana, am redevenit cocalar? Inainte sa aberezi in halul asta, intreaba-te ce procent din vanzarile grupului VAG reprezinta masinile comercializate in Romania! Te-ai duce si la un suedez, olandez sau francez posesor de VAG sau de BMW, sa-i spui cat e el de cocalar pentru ca a indraznit sa-si cumpere o masina care tie nu-ti place?
-
mishazaitev, miercuri, 21.05.2014 13:37
Scuze! Ultima parte se adresa lui @@zzz. Vesnica poveste cu cei carora le e lene sa-si aleaga un nick!
-
scamel, miercuri, 21.05.2014 14:24
una din problemele actuale este ca in prezent combustibilii se inscriu in specificatii stricte.cercetarile individuale urmaresc aceste specificatii. daca se formeaza un holding atat de important ,poate influenta lansarea pe piata a unor combustibili noi cu calitati mai mult sau mai putin diferite de cele actuale.
-
Gigi, miercuri, 21.05.2014 14:30
@cei de mai sus care nu inteleg o data pentru totdeauna: toate studiile de fiabilitate din diverse tari din lume au relevat faptul ca japonezii produc cele mai fiabile masini ! Asta nu poate fi contestat decat de catre cei care nu pot accepta adevarul. In al doilea rand toti Doreii si-au luat VW pe baza studiilor ADAC, care surprinzator s-a descoperit ca au falsificat voturile =)) In schimb voi, nu veti citi aceste stiri in care germanii pierd si se fac de cacao pentru ca va stau in gat. SI va apucati voi sa explicati ca neamurile alea asiatice sunt vai de capul lor si ca industria lor auto e in declin, iar in ultimii ani tot vad ca Toyota vinde cel mai bine, Mazda da lectii cu motoarele SkyActiv multora, Honda produce in continuare niste motoare foarte bune. Deci cum e in declin industria lor auto cand toti vand mai bine ? Ia cititi si voi articolul in care se zice ca Toyota e in continuare cel mai valoros brand auto si apoi duceti-va la culcare sa va mai odihniti ca v-au tulburat ideile nemtii cu ale lor TDI-uri si DSG-uri.
-
@ GIGI, miercuri, 21.05.2014 15:18
Du-te tare ca esti pe langa cu orezarii tai. Dupa capu tau ar trebui sa ne uitam probabil si la tv-uri alb negru sau sa avem toti inca nokia 3310 ca vezi doamne tineau nspe ani fara sa crape.. Masinile japoneze sunt depasite tehnologic...sunt urate cu spume(exceptie mazda- dar astia o ard cu aspirate de 2.0 si puteri de 120cp-culmea progresului)...si's fiable ca si curu...vezi milioanele de recall-uri de la "etalonul" Toyota. Iar cireasa de pe tort e ca nu mai sunt nici seriosi, recall-urile fiind facut dupa amenzi consistente si amenintari serioase pt ca ei tratau treaba romaneste. Adica mortu' e de vina. Asa ca mai moale cu asiaticii ca nu's mai breji decat restul..ba dimpotriva.
-
bbb, miercuri, 21.05.2014 15:39
Trebuie sa recunoastem cu totii ca nemtii si-au concediat inginerii si au angajat contabili in loc si asta de foarte multi ani.
-
vianu, miercuri, 21.05.2014 16:00
@Lache ok, sa zicem ca articolul este despre japonezi si tu vorbesti preponderent despre indieni si chinezi. Sa zicem ca (virgula) chestiunea trebuie lamurita (ce si despre cine vorbim) si ca lucurile nu sunt doar in alb si negru (mai nou alb si...galben). Stiu doar ca aroganta a fost apanajul omului alb si colonialismul a fost inventat de "omul superior de europa". Poate ca roata se invarte si vom ajunge sub papucul asiaticilor? Ar fi de mirare? Ilogic sau nefiresc? Daca pe vremea Imperiului Britanic 100.000 de indieni erau tinuti sub control de 1 (unu) englez de ce nu ne-am putea imagina si inversul situatiei? Nu contest nimic din ce ai povestit asa cum nu trebuie sa trecem cu vederea nici fatarnicia turbanistilor primiti in UK si care isi propovaduiesc pseudo-religia violenta. Dar hai sa facem o distinctie intre opinca analfabeta si aroganta si oamenii valorosi pe care ii poti gasi si la Tokio si in Beijiing. Nu vad de ce eu ( crestin, caucazian etc) as putea sa am pretentia ca sunt alesul iar restul raselor (in special cea asiatica) trebuie tinuta la colt. Care ar fi pretextul unei astfel de infantilitati?
-
Lache, miercuri, 21.05.2014 22:06
@vianu,inca o data te intreb: ai avut de a face ,personal,cu unul dintre ei? Cea mai mare calitate a asiaticilor(si japss) este minciuna.Te mint in fata indifferent de toate dovezile pe care le ai. Un mic exemplu.Niste asiatici au cumparat o fabrica micuta de mobile.In Italia s-a intamplat.Proprietarul Italian,in lacomia lui,a vandut-o celui care a dat banii pe loc. angajatii ,normal ca urmau sa fie dati afara,dar au fost rugati de catre noul proprietar ,sa ii invete pe noii angajati cum sa faca mobila. Iar multi vor urma sa cumpere mobila"made in Italy" facuta de niste diletanti. Elvetia a reusit sa-i ofenseze pe emigrantii musulmani.Crucea de pe steagul elvetian era problema.Au cerut sa o indeparteze de pe steag.In suedia guvernul a fost de vina pentru moartea unei musulmance,deoarece echipajul ambulantei nu I s-a permis decatre membrii familiei ,sa o dezbrace ,ca sa-i dea primul ajutor.Guvernul nu a angajat echipaj musulman pe ambulante. Crezi ca japonezii sunt diferiti de restul.E in ADN-ul fiecaruia.
-
P&T, joi, 22.05.2014 09:28
Numai bolsevici pe aici , nu ai voie sa spui ce vrei ca imediat vine un stalinist sa zica ca nu ai voie sa vorbesti decat ce trebuie.
-
vianu, joi, 22.05.2014 11:32
@Lache...inscris in ADN? Succes in viata.
-
Gigi, joi, 22.05.2014 13:48
@@Gigi Dupa parerea mea: ma uit la un televizor color Sony si fac poze cu o camera Nikon. Folosesc un laptop Sony Vaio si am imprimanta Canon. Toate sunt firme germane =)) Deci dupa parerea mea japonezii sunt atat de inapoiati la tehnologii incat europenii mai au vreo 50 de ani pana sa-i ajunga. Si toate astea in conditiile in care peste europeni nu a cazut nicio bomba atomica si nu i-a lovit niciun tsunami. Deci continuati sa sustineti voi mult si bine ce vreti si puteti mereu sa luati ultimele aparitii in domeniul motoarelor de la europeni. Nici in 50 de ani nu vor ajunge germanii sau francezii la nivelul japonezilor pentru ca nu conteaza cat investesti, ci cum investesti.
-
Lache, joi, 22.05.2014 21:41
Da ,Gigi asa este.Si Germania a fost rasa de pe fata pamantului,si uite unde este acum. A,am uitat ,de fapt,dupa razboi,au fost doua Germanii,nu? Si amandoua s-au dezvoltat enorm,nu? Mai departe,poti sa dezvolti tu!
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
se spune eficienta termica, nu termala. Altfel, e o idee minunata ca toti maestrii japonezi sa colaboreze, insa 10 milioane de dolari e nesemnificativ.