CNADNR: Tariful de concesiune va înlocui rovinieta pe anumite sectoare de drum

Publicat marţi, 19.03.2013 19:19 de Sebastian Toma

Reprezentanţii CNADNR ne-au dat detalii exclusive despre viitorul tarif de concesiune, care va fi aplicat doar pe anumite segmente de drum din România.

CNADNR pregăteşte o nouă taxă de drum, numită "tarif de concesiune", care se va aplica doar anumitor sectoare de drum. Am solicitat informaţii suplimentare de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţional de România cu privire la această nouă taxă, unde se va aplica, cât trebuie plătit, unde se achită suma şi când va intra în vigoare. Pentru moment, avem veşti bune pentru cei cu buzunarele mai puţin pline: tariful de concesiune va intra în vigoare abia după ce vor fi construite primele segmente de drum pe care va fi aplicat şi dupăa ce vor fi reparate autostrăzile Bucureşti – Piteşti şi Bucureşti – Constanţa în regim de parteneriat public-privat.

După cum ne-a explicat Directorul General interimar al CNADNR, Mircea Pop, tariful de concesiune nu este aplicabil drumurilor naţionale şi va fi aplicat doar pe segmentele de drum care vor fi construite în regim de concesiune. În prezent, CNADNR SA are în derulare procedurile de atribuire a contractelor de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, întreţinerea şi operarea pentru: Autostrada Comarnic – Braşov, Drumul Expres/Autostrada Craiova – Piteşti, Autostrada de Centură de Sud a Municipiului Bucureşti, Autostrada Bucureşti – Piteşti (operare şi întreţinere), Autostrada Bucureşti – Constanţa (operare şi întreţinere).

Tariful de concesiune înlocuieşte rovinieta pe respectivele sectoare de drum şi va fi aplicat începând cu data de la care autostrăzile menţionate mai sus vor fi operaţionale. Termenele de finalizare ale lucrărilor menţionate mai sus sunt cuprinse între doi şi patru ani, ceea ce înseamnă că 2015 este o estimare favorabilă privind intrarea în vigoare a tarifului de concesiune. Tot atunci va fi stabilit şi cuantumul tarifului de concesiune, fiind necesară finalizarea procedurilor de atribuire a contractelor de concesiune de lucrări publice.

  • so, marţi, 19.03.2013 19:34

    crezand ca pleaca boc se vor mai indrepta lucrurile, dar nu e asa, suntem de tot rahatul. Eu zica sa ne bage taxa de concesune la drumurile care nu exista. O tara cu politicieni mai retardati ca in RO, nu gasesti nicaieri in lume!!! O mare teapa ii USL, imi pare rau ca am fost la vot!!!

  • ShelbyV8, marţi, 19.03.2013 19:43

    Daca estimeaza ca vor termina lucrarile in 2015, le vor termina prin 2058 toamna.

  • bbb, marţi, 19.03.2013 21:11

    Asa si ca sa ajungi pe autostrada unde este valabila taxa Ponta trebuie sa mergi pe dn unde este valabila Rovigneta, deci tot dubla taxare va fi.

  • gymy, miercuri, 20.03.2013 11:09

    usor ,usor ajungem sa-i regretam pe Boc,Ungureanu aia au luat de la bugetari dar astia nu iarta pe nimeni.o sa platim mersul pe drum de 3 ori adica accizi,rovinieta si tarif de concesiune.fratilor vin vremuri tot mai grele.

  • doru, miercuri, 20.03.2013 11:11

    asa ne trebuie noi i-am adus cu 70% la putere sper sa nu creasca si taxele tot cu 70%

  • 34r, miercuri, 20.03.2013 20:55

    ba fratilor ,da une scrie ca si trebuie sa ramana la putere????

  • dan, joi, 21.03.2013 10:44

    Eu raman la ideea sa nu plateasca nimeni, dar absolut nimeni, nici o taxa de concesiune. Sa vedem ce mai fac pe urma. Problema e ca romanul e un fricos, stie sa dea din gura, dar se duce spasit sa-si depuna cota la boierime.

  • wiorex, luni, 25.03.2013 12:45

    eu nu i-am les,pentru ca aveam o presimtire ca astia nu fac nimic .decat ciolanu ciolanu ciolanu