Clubul posesorilor de modele clasice de la Dacia se reuneşte în 10 mai la Braşov
Peste 50 de exemplare clasice produse de Dacia se vor reuni la Braşov odată cu întâlnirea clubului Dacia Clasic. Evenimentul este programat pentru data de 10 mai şi marchează 45 de ani de la fabricarea primului Dacia 1300.
Dacia 1300 este la un pas mic de o aniversare importantă, 45 de ani de la construirea primului exemplar. Pasionaţii modelului, printre care se află şi membrii Clubului Dacia Clasic, se vor întruni la Braşov, pe data de 10 mai, pentru a celebra evenimentul care a marcat istoria ţării. Organizatorii ne promit că vor veni dacioţi din toate colţurile ţării, precum şi din străinătate. Peste 50 de exemplare Dacia clasice vor fi prezente la eveniment, multe dintre ele având o vechime de peste 40 de ani, dar se prezintă într-o stare excelentă, spun proprietarii lor. Lista de modele care vor participa la eveniment includ un Renault 12 cu volanul pe dreapta, venit tocmai din Londra, un exemplar Dacia 2000 al cuplului Ceuşescu şi un Renault 12 Gordini.
Exemplarele clasice produse de Dacia se vor alinia în Piaţa Sfatului (Braşov) la ora 10:00 şi vor putea fi admirate timp de trei ore şi jumătate. În tot acest timp, proprietarii lor vor fi lângă maşini şi vor discuta liber cu vizitatorii interesaţi să afle dedesubturile din spatele restaurării unui model Dacia. Programul evenimentului prevede o serie de concursuri începând cu ora 16:00, pentru testarea cunoştinţelor şi creativităţii posesorilor şi pasionaţilor de modele Dacia.
Martie 2014: Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creştere a vânzărilor în Europa
Clubul Dacia Clasic este o secţie a Retromobil Club România şi a fost înfiinţat în 2012. Întrunirea programată la Braşov marchează 45 de ani de la intrarea în producţie a lui Dacia 1300 în ţara noastră, fabricată sub licenţă Renault 12. Până la jumătatea anului 1972, toate exemplarele Dacia 1300 au fost construite cu piese din Franţa, provenite din ceea ce astăzi numim "kit-uri CKD", ca apoi să fie folosite piese fabricate în România.
Via ClubDaciaCLASIC | Foto: Dacia Classic
-
Dacia Plant, marţi, 29.04.2014 20:00
Deja incep sa imi displaca indiferent de model. Tot Dacie este. Mi-au creat o multime de nervi cand le-am avut si erau cumparate de noi. As fi un mare patriot daca erau masinile noastre originale, dar sunt niste masini sub licenta Renault mai low-cost. Toata ziua se strica, nu o poti face calumea decat daca improvizezi cu zeci de piese de pe alte modele Reno si tot asa. Una peste alta noi ca si cum am reconditiona o masina pe care au avut-o frantujii. Noi nu avem cu ce sa ne mandrim. Mai bine un ursulet reconditionat si sti ca ai o masina fiabila, distractiva si pe care te poti baza. Eu l-as face original, nu tuninguri si alte tiganeli ce vedeti voi pe forumuri. Am vazut la prieteni care au astfel de vechicule si se vede ca ii lucrare nemteasca. Masini facute sa tina o vesnicie nu sa reconditionezi o Dacie sa faci vreo 200km si sa tot repari la ea cate ceva. Si mai consuma si cu vreo 5 litrii mai putin decat un Hudson Hornet sau un S 560 SEC. Am vazut la majoritatea consumuri de 10-14%.
-
dany, marţi, 29.04.2014 21:35
superbe exemplare... unde le-ao fi reconditionat si cat i-o fi costat?
-
Cristi, marţi, 29.04.2014 22:04
Du-te invartindu-te cu ursuletul tau!
-
zero barat, marţi, 29.04.2014 22:27
Vezi dumneata, dle @Dacia Plant? Ai crescut de mic cu Dacie, te-ai facut mare si acum pilotezi "aeronave spatiale" care nu se defecteaza, deci uitam de o "baba" care nu ne mai trebuie. Un pasionat adevarat de auto are undeva in coltul sufletului batrana Dacie si schiteaza un zambet in coltul gurii oricand vede una ingrijita pe drum. Respect!
-
Scrooge, miercuri, 30.04.2014 00:19
@Dacia Plant Dacia cand a aparut in 60-70 era in lumea buna a automobilului la vremea respectiva si destul de fiabila. 1300 era un fel de Megane. Ca romanii au facut-o in timp sa fie low-cost si au umblat la calitatea pieselor e alta poveste. Iar in privinta in care ti-ai fi dorit ca masina fie 100% autohtona, tin sa-ti reamintesc faptul ca atunci cand Renault a inceput sa faca automobile romanii pregateau furcile si coasele in munti pentru rascoala. :) Daca nu ai avut pian in casa trebuie sa-ti accepti conditia, iar cumpararea de tehnologie nu poate fi decat un avantaj pentru cel ce nu o poseda.
-
@ Scrooge, miercuri, 30.04.2014 01:09
de fapt, era un Renault Laguna :) cronologia este R12=>R18=>R21=>Laguna
-
Dacia Plant, miercuri, 30.04.2014 01:18
De multe ori mi-as fi dorit sa ma fi nascut in civilizatie si sa pot fi mandru ca sunt neamt sau japonez, ori ceva american care se distreaza cu muscle caruri, choopere si isi indeplineste visul american. Aceste civilizatii sunt altceva, ceva la care noi nu o sa ajungem niciodata. Trebuie sa ne multumim cu Lastun (care avea motor taiat de Oltcit din cate stiu) care ii tot frantuzesc de la Citroen, cu Dacia, etc. Nu comparati un R12 cu o Dacie ca nici nu se compara. Uitati-va ce dotari aveau alea, ce motoare si ce tabla. De ce a trebuit ca sa facem un o cadere cu timpul ? De la motoarele cu 50 si ceva de cp de 1.3 sa ajungem la zambetu lu iliescu cu motor de 1.4 si 45cp pe carburator ? La fel si cu dotarile. Asta nu inteleg eu. In timp ce toti se dezvoltau noi involuam.
-
xxx, miercuri, 30.04.2014 10:19
@Dacia Plant nu ne putem alege locul unde ne nastem, ai 3 variante: 1.ramai si suporti, 2. pleci unde crezi ca iti este bine, 3. te bati ca sa-ti fie bine aici. Intrebare. Sa revenim la subiect, vrem nu vrem Dacia 1300 face parte din patrimoniul cultural tehnic al Romaniei, chiar daca se rezuma, la suflatul in jiglere, curatat rezervorul cu lantul, desfundatul conductei de benzina cu pompa de umflat roti, montatul de arcuri de breack pe berlina, reglarea avansului, schimbarea platinei, schimbarea segmentilor in curtea blocului.. si lista continua. Corect ar fi sa ne mandrim cu ce a fost frumos de la Dacia, DDR_sti, cehi, unguri (nemti si cehi aveau marcile lor si nu aveau limitare ca la noi pt a cumpara o masina) dadeau si ei spaga ca sa cumpere masina, adevarat este ca pana prin 82, cand trebuia sa fim capabili sa o schimbam, ghinion nu am fost, a chiar foarte rau dupa aceea. Nu suntem un popor tehnic, iubim arta de a improviza fara limita si logica, sfidand absurdul, lucruri fara speranta, dramatic este ca dupa aceea habar nu avem sa facem un bilant la ceea ce am facut ca sa-l putem eventual vinde mai departe sau sa ne oprim din ineptie Ce ai scris tu nu poate fi negat 100%
-
Darius, miercuri, 30.04.2014 11:05
Daciile 1300 cati km mergeau fara segmentare ? La Berlina din 98 nu am reusit sa merg mai mult de 150.000km.
-
mishazaitev, miercuri, 30.04.2014 11:50
@Dacia Plant Referindu-ne strict la modelul 1300, esti absolut gresit informat. Modelul acesta este un R12! Aceeasi tabla, aceleasi componente, acelasi moment al lansarii.Daca ti-a fost dat sa vezi un R12 produs in Turcia in anii '90, desigur ca acesta avea dotari superioare Daciei 1300. Modelele lansate initial erau la fel. Nu a fost o masina absolut deloc rea. Defectele de care tot pomenesti se datorau in mare parte principiului romanesc "merge si asa", reparatiilor facute cu patentul si cu sarma si carburantilor prosti. Apropos de suflatul in "jiglere" , la noi in familie exista un R16 si un Ford Taunus. Avand in vedere cotele de carburanti, benzina se procura "pe surse", era de cele mai multe ori depozitata impropriu, ba mai mult nici cea cumparata de la Peco nu era de cea mai buna calitate si din aceste motive si la masinile astea se intamplau probleme de alimentare. In alta ordine de idei, lamentarile tale legate de faptul ca ai fi putut sa te nasti in alt loc sunt pur si simplu penibile. Ai fi putut sa te nasti in America dar poate nici nu mai apucai sa-ti dai cu parerea din cauza unui dement care a deschis focul in scoala ori, ca revers al medaliei, puteai sa te nasti intr-o alta tara fosta comunista, care din punct de vedere automobilistic si nu numai era dependenta exclusiv de importurile din alte state comuniste, printre care primau cele din URSS, caz in care te-ai fi uitat admirativ la Romania care avea de bine de rau trei fabrici de autoturisme, ca sa nu mai vorbim de camioanele, tractoarele si avioanele pe care alte tari membre CAER nu le produceau decat in visele cele mai frumoase. Si pana la urma, ce te impiedica sa pleci intr-o tara conforma inaltelor tale idealuri? Daca ai avut atatea Dacii noi care te-au suparat si la care ai obosit sa le suflii in jiglere, presupun ca puteai sa tot emigrezi daca aveai un dram de curaj. Revenind la Dacia, n-o fi fost ea cea mai buna masina din lume. Cert este insa faptul ca, in schimbul unor cunostinte tehnice minime, nu a lasat pe nimeni in drum. Iar oamenii care intretin aceste batrane doamne (dupa cum vorbesti este evident ca habar nu ai de nimic din ceea ce presupune o restaurare reala) merita tot respectul si toata pretuirea. @zero barat Ar fi bine pentru el sa fie asa cum spui tu. Din pacate insa, pana acum o luna, autorul acestor randuri care ne-au revoltat pe toti, posta la rubrica de iaspunsuri cu o frecventa impresionanta intrebari legate de o multime de sh-uri ieftine pe care intentiona sa si le cumpere.
-
Dacia Plant, miercuri, 30.04.2014 12:40
@misha: Ma lasi ? Daciile mele au fost luate de noi, faceam reviziile numai la ei si la serviceuri autorizate, benzina numai de la Peco si mereu aveam probleme. Mai ales dupa 100.000km deja o fost gata de masini si erau intretinute ca la carte si erau printre cele mai frumoase dar pe partea mecanica erau un calvar.
-
mm, miercuri, 30.04.2014 12:41
totusi se exagereaza cu nostalgia dupa dacia 1300, in schimb 1100 e simpatica
-
mishazaitev, miercuri, 30.04.2014 14:28
@Dacia Plant Lasa-ne tu, nene! Tu vrei sa ne spui noua ca ai avut enspe Dacii toate noi pe timpul lui Ceausescu, cu toate ai depasit 100 000 de km si toate ti-au facut probleme si ai pretentia ca noi sa te credem? Noi toti am avut Dacii si mai noi si mai vechi si nu am avut atatea probleme cate zici ca ai avut tu! In alta ordine de idei pe vremea lui Ceausescu pentru o masina se astepta 6 ani. Cati ani aveai tu, veteranule la revolutie de sustii ca ai avut atatea Dacii noi? Pe cine vrei sa aburesti? Si cum ai facut tu atatea sute de mii de km cu benzina "doar de la Peco" cand, de prin '80 cota era de 20 l pe luna! Eu cred ca tu in 89 erai in clasa II-a si vii sa ne dai noua lectii si sa arunci cu noroi intr-o masina despre care stii din auzite.
-
Dacia Plant, miercuri, 30.04.2014 14:48
Am avut 2 Dacii noi, cu una am facut cam 160.000km si cealalta inca nu 100.000 ! Sa nu mai aud de Dacie in viata mea. Poate doar de la Logan in sus.
-
xxx, miercuri, 30.04.2014 17:53
@Darius depinde de unde cumparai segmentii, si ce mizerie de benzina aveai intre 50 000 si 150 000km @mishazaitev in februarie-aprilie 1986 cota a fost de 16l
-
mishazaitev, joi, 01.05.2014 15:47
@Dacia Plant' Atunci nu ne ramane decat sa-ti uram succes in neobositele tale cautari de sh-uri de 15 ani cu preturi cuprinse intre 300 si 1000 de euro.
-
LR, joi, 01.05.2014 16:00
Orice model (cu bune, cu rele) istoric bine intretinut merita respect. Toata admiratia pentru cei care se lupta sa ne aduca in atentie aceste legende vii.
-
ironR, luni, 05.05.2014 12:59
L-as trimite si eu pe tata cu un exemplar cu peste 250,000 km la bord, nu stiu de cate ori a segmentat motorul, ideea e ca cu 600 ron i-a facut ITP-ul + i-a schimbat bucse, rulmenti, pivoti in banii astia....ce mai vrei?!!! deci raportul confort/intretinere e foarte bun!
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
apropo de dacia:http://www.youtube.com/watch?v=y2YkDXjxyV