Citroen: versiune PHEV cu 180 CP pentru C5 X și sistem multimedia nou pentru C4
Constructorul francez de automobile anunță o serie de noutăți pentru modelele C4 și C5 X. Dacă primul primește un sistem multimedia nou, cel de-al doilea va putea fi comandat și alături de o nouă motorizare plug-in hybrid, cu 180 de cai putere.
Francezii de la Citroen anunță o serie de îmbunătățiri pentru două dintre cele mai populare modele din gamă. Este vorba despre C4 (implicit și versiunea electrică e-C4) și C5 X.
Așadar, Citroen C4 primește cea mai actuală generație a sistemului multimedia My Citroen Drive Plus, cu ecran tactil de 10 inch, care a debutat odată cu C5 X. Noua interfață poate fi personalizată complet, la fel ca în cazul unui smartphone.
Sistemul are funcție de recunoaștere vocală naturală, capabilă să înțeleagă 20 de limbi. Nu în ultimul rând, ai la dispoziție o funcție de "screen mirroring" care îți permite să vizualizezi conținutul telefonului mobil pe display-ul central al mașinii.
Acest serviciu oferă conectivitate wireless și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Tot pentru C4 și e-C4, francezii anunță un plafon Perla Nera în două tonuri.
MOTORIZARE PHEV CU 180 CP PENTRU C5 X
Fără îndoială, cea mai importantă îmbunătățire este noua motorizare plug-in hybrid a lui C5 X. Vorbim aici despre noul 180 e-EAT8 Plug-in Hybrid, care înlocuiește motorul pe benzină PureTech 180, și i se alătură în gamă versiunii deja existente 225 e-EAT8 Plug-in Hybrid.
Noua motorizare primită de Citroen C5 X combină un motor de 1.6 litri, pe benzină, o unitate electrică și o baterie de 11.3 kWh, capacitate netă. Ansamblul dezvoltă în total 180 de cai putere și 360 Nm.
Mașina poate circula în modul pur electric până la viteze de 135 km/h. Autonomia ajunge până la 62 de kilometri, în ciclul WLTP, sau 71 de kilometri în ciclul WLTP urban.
Folosind un încărcător de 7.4 kW, acumulatorul poate fi încărcat în aproximativ 1 oră și 40 de minute.
Ultima, dar nu cea din urmă, este tehnologia Highway Driver Assist 2.0 care își face apariția pe Citroen C5 X.
Aceasta face încă un pas spre nivelul de 2 conducere semiautonomă și include schimbarea semiautomată a benzii de rulare, recomandare anticipare viteză, iar volanul are un senzor de aderență, care detectează dacă șoferul este activ.
Aceste îmbunătățiri, primite de Citroen C4 și C5 X, sunt deja aplicabile în Franța.
via Citroen
Fără îndoială sistemul PHEV este la ora actuală cel mai avantajos sistem. Intr-un oraș de mărime medie și în condițiile unei utilizări obișnuite, autonomia pur electrică este suficientă pentru două-trei zile sau o navetă zinică moderată.