Citroen lanseaza un brand low-cost rival pentru Dacia

Publicat miercuri, 23.09.2009 15:02 de Mircea Meșter

Citroen va lansa in scurt timp doua modele low-cost care vor rivaliza cu aparitiile din gama actuala Dacia. Modelele vor fi reunite sub brandul low-cost Essentielle.

Dupa lansarea gamei premium DS, al carei prim membru este nou-lansatul DS3, Citroen are de gand sa dezvolte un nou sub-brand. de aceasta data, francezii vor prelua modelul Renault si vor dezvolta o gama low-cost ale carei modele vor rivaliza direct cu modelele Dacia, Citroen preluand astfel o filosofie de business care a dat roade in cazul conationalilor de la Renault. Informatiile au fost publicate astazi de publicatia franceza La Tribune, citata de britanicii de la Autocar.

Conform informatiilor existente pana acum, noile modele low-cost vor fi lansate sub marca Essentielle, primul model care va intra in noua gama urmand sa fie versiunea de serie a conceptului C-Cactus, lansat in premiera mondiala la Salonul de la Frankfurt din 2007. Modelul de productie va dispune de un motor diesel si de unul pe benzina - ambele de cilindree redusa, urmand ca totalul costurilor sa fie coborat la maximum cu ajutorul modului in care va fi construit modelul. Astfel, inginerii Citroen vor limita la minim numarul de subansamble utilizate la productia modelului, caroseria urmand sa fie formata din maxim cinci parti componente.

Un alt model care ar putea sa intre in noua gama low-cost Essentielle va fi versiunea de serie a conceptului Revolte, care a fost prezentat in cursdul saptamanii trecute. Acesta va readuce in prim-plan formele legendei Citroen 2CV, gama Citroen urmand sa revina practic la o linie regasita ultima data pe piata in 1950, cand modelul 2CV era cel mai ieftin, iar modelul DS cel mai scump din oferta constructorului francez.

via | La Tribune

  • Carlos, miercuri, 23.09.2009 16:05

    Informatia e prea vaga ca sa-i credem pe cuvant... ce pret? ce motorizari? ce caroserie vom avea ? unde se va fabrica? E simplu sa arunci o pastila din asta sa vezi cum reactioneaza piata... e mai ieftin decat comandarea unui studiu de piata... Dacia produce o masina in 3 volume la 5.900 euro. Degeaba vin ei cu o masina low-cost, daca e un mini de 2 locuri cu portbagaj de 180 litri... PS: Nu inteleg spuneti prin asta: "... caroseria urmand sa fie formata din maxim cinci parti independente. " Poate ma luminati si pe mine.

  • Sacalul, miercuri, 23.09.2009 16:10

    crezi ca e ceva clar in capul celuia care poate sa scrie asa ceva? nu. pur si simplu a inghitit gogoasa si vrea s-o dea mai departe.

  • Pro M.M., miercuri, 23.09.2009 16:16

    Acest model o sa fie Talbot vechiul brand. Sursa --Wikipedia

  • LEE, miercuri, 23.09.2009 16:22
    uite aici

  • Pro MM, miercuri, 23.09.2009 16:25
    @LEE

    Nu merge linkul

  • Carlos, miercuri, 23.09.2009 19:35

    Stirea e pur speculativa. Parerea mea! :)

  • cozappz, miercuri, 23.09.2009 20:19
    Vrabia malai viseaza

    Deocamdata, cu toate sfortarile "Marilor" producatori auto din lume, nu am vazut concurent direct pentru Logan. Asa ca, visati baieti ca e gratis!

  • LEE, miercuri, 23.09.2009 20:24
    @Pro MM

    il copii si-l scrii pe google apoi dai CAUTARE, apar 2 site-uri, cel de sus si AUTOMARKET :)

  • Pro M.M., miercuri, 23.09.2009 20:46
    @LEE

    Multam LEE!

  • tzenu_bmw, miercuri, 23.09.2009 23:32
    ma fac sa rad

    daca un c1 care i varza-n butoi este mai scump ca un sandero ce masina mai slaba ca c1 pot face poate c0. Bun as fi de acoord si cu un c0 doar sa nu fie ZERO si la echiparea standard

  • Rodallega, joi, 24.09.2009 00:03
    e greu

    E foarte greu sa faci o masina ieftina sa fie si buna de banii aia....

  • roland_st, joi, 24.09.2009 00:15

    pretul scazut este si rezultatul mainii de lucru ieftine din Romania, Turcia, Maroc, etc. Chiar daca (virgula) cheltuielile cu munca detin o mica proportie in total costuri, pe langa asta nu trebuie uitat ca Logan e un melanj rezonabil de organe imprumutate de la stramosii francezi. So, Citroen si nu numai, ar trebui sa o lase moarta cu designul scump, tehnologie de ultima ora, calitatea materialelor medie spre buna, motorizari noi si nu in ultimul rand sa fie in stare sa isi deschida capacitati de productie in tarile in care un muncitor poate munci si "pentru un pumn de dolari". Posibil ca Ford sa fi invatat ceva .....

  • asmaticu, joi, 24.09.2009 06:58
    ce hotzi...

    Dupa lansarea gamei premium DS, al carei prim membru este nou-lansatul DS3, Citroen are de gand sa dezvolte un nou sub-brand. de aceasta data, francezii vor prelua modelul Renault si vor dezvolta o gama low-cost ale carei modele vor rivaliza direct cu modelele Dacia, Citroen preluand astfel o filosofie de business care a dat roade in cazul conationalilor de la Renault. ... ce misto suna, mai mai sa cred ca demonteaza masina Renault si o reasambleaza cu cele doua accente emblema pe capota ...

  • catalinux, joi, 24.09.2009 07:20
    Citroen low cost

    Greu, foarte greu! A luat careva dintre voi contact cu vechiul C3 (ma rog, actualul ca la noi inca nu a venit cel deabia lansat), finisarile si dotarile inspira cuiva aer de "premium"? Nu! Va spun eu ca sunt plastice ordinare ca si on Logan, dotari saracacioase etc. Nici macar niste amarate de manere de viraj nu au pus. Evident, nu exagerez, poate totul luat ca atare ar fi de o nota mai mare decat Loganul, dar foarte foarte aproape. Si asta cu C3! Dar ce facem cu C1, masina care din pct meu de vedere nu ar fi trebuit sa aiba un pret mai mare de 7.000€ in varianta de varf, dar stupoare, nici macar pretul de plecare nu are o valoare atat de mica. Portbagaj infim, finisari de toata jena si rudimentare, economie la materialul textil care imbraca interiorul, lipsa turometru, din nou lipsa manere de viraj (si la o masina de asemenea dimensiuni chiar simti nevoie sa te ti de ceva), geamurile spate care aproape nu au deschidere, insonorizare INEXISTENTA (la 70la ora se aude mototul mai rau ca in berlina, te pregatesti sa decolezi). Cu muuult sub un sandero ca la pretul de plecare al C1, vine cu dotari decente, spatiu mai mare, confort sporit. In concluzie, ce masina low cost ar putea realiza Citroen? Sa fim seriosi! P.S.: Ne putem uita putin in curtea Peugeot, "fratii" celor de la Citroen, si vedem ca au readus la viata o masina de mult apusa (Peugeot 206), evident cu ceva imbunatatiri, si de la ce pret pleaca? 10.000€! Concluzia: IMPOSIBIL pt PSA sa realizeze ceva asemanator Logan la un pret rezonabil. Renault a avut cateva ingrediente greu de obtinu/realizat: mana de lucru ieftina, specialisti buni si ieftini, un site de productie adecvat care nu a necesitat investitii majore, un proiect de masina low-cost bine pus la punt si un know-how serios in realizare de masini cu preturi rezonabile (sa nu uitam ca fata de concurenta, Renault are preturi mai mult decat decente).

  • catalinux, joi, 24.09.2009 07:24
    Corectura!

    * Cu muuult sub un C1 ca pret de plecare, Sandeo vine cu dotari decente, spatiu mai mare si confort sporit.

  • un cititor, joi, 24.09.2009 07:43

    Daca stam sa analizam un pic situatia, baietii de la Renault au fost super destepti. Nici atunci, si nici acum, nu exista un concurent pentru dacia. Probabil daca veneau baietii de la VW masina arata muuult mai bine decat acum, dar sigur numarul somerilor de la Mioveni ar fi fost altul.

  • Fan BMW, joi, 24.09.2009 08:03
    Iritatii

    Ce ne facem cu fanii Dacia de mai sus? Cu 1310-le lor modificate de rugina! Se simt ofensati saracii ca se va lansa un concurent pt Dacia! Daca AiCap Iei Alta! Traiasca ruginiturile!

  • fan masini, joi, 24.09.2009 08:26
    necunoscatori

    22 mil de romani = 22 milioane specialisti auto s-a gandit cineva cat de fiabil este C1, cat consuma si ce randament are? Fanii Dacia de mai sus sunt rugati sa-si reaminteasca de imperfectiunile masinilor iesite din banda de la Mioveni, de resemnarile de genul "merge si asa" la Logan si Sandero si apoi sa se compare cu o jucarie mini (despre care nu stiu nimik) care si-a dovedit fiabilitatea si ratiunea pentru care a fost construita ......in timp

  • Bogdan, joi, 24.09.2009 08:45
    oare?

    Mai termina ma cu fiabilitatea de C1, am avut o Xara (noua) si in 3 ani cat am avut-o a vizitat mai multe service-uri de cat actualul logan cu care am 96.000km (dci) si merge ceas, a avut pana acum schimbat doar un capat de bara si binenteles consumabile (filtre,ulei placute frana) eu zic ca e destul de rezonabil. Cat despre concurent pentru Logan ... m-am cam saturat, ne ameninta si toyota ca face si s-a dat la fund acum face Citroen, daca face un concurent gandindu-se numai la pret nu si spatiu, adika un buburuz gen C1 deja sunt cu cercu.Asteptam sa se coaca "concurentul" daca nu se va da la fund inainte de termen.

  • Rodallega, joi, 24.09.2009 08:49
    necunoscator

    dar C1 nu este in acelasi segment cu Logan si Sandero..iar in cazul in care esti constrans de buget sa cumperi o masina si totusi ai o familie nu ai cum sa iei un C1 pt ca e prea mic si pretul de pornire e prea scump....sunt curios cat costa si o revizie.....Iar ca fanul BMW sunt multi in tara niste nesimtiti fuduli care au dat cu nasul de o masina SH mai bunicica si se simt de parca l-ar fi prins pe Dumnezeu de un picior....si daca esti atat de inapt sa compari o masina low cost cu un BMW inseamna ca esti cel putin idiot. Cum am mai spus....e fff greu sa faci o masina ieftina sa cocnreze direct la pret....Lasand diselurile si gplul cel mai dotat si puternic logan e 10200euro. Ce alta masina mai poti cumpara de banii astia noua? cu aceleasi dotari desigur si pe cat posibil acelasi segment...aici nu vb de oferte ca asa si pretul acestui model cu toate reducerile e sub 8000 de euro....

  • Dr Felix, joi, 24.09.2009 08:55
    AM VERIFICAT STIREA

    Am verificat pt autogreenmag.com/tag/citroen-essentielle/ . Masinuta pare interesanta, ca orica model Citroen, dar cam micuta pt a concura cu Loganul.

  • @fanmasini, joi, 24.09.2009 09:17
    Fiabilitate C1!

    Cat de fiabil este domnu' C1? Fii serios! Buburaza nu este deloc mai fiabila decat un Logan/Sandero, deloc. Imperfectiunile care ies pe banda de la Mioveni... cate sunt si care sunt? Ele exista (ca la orice masina) insa deobicei sunt remediate si apar datorita romanilor ca tine angajati acolo, nu au nici o treaba cu proiectul sau cu RENAULT. Sau mai bine sa vorbim despre lipsa insonorizarii pe traseul de evacuare de la C1, care creaza un zgomot insuportabil in interior (imposibil de acoperit cu muzica), sa vorbim despre arhicunoscuta problema cu incuietorile de la C1, inclusiv butucul de la contact (cum ar fi sa te trezesti in alt oras ca nu mai poti porni masina), sa vorbim de suruburile de '12 (sau '10, nu stiu exact) care se vad pe usa cu tot cu piulita si saiba de neam prost, sa vorbim de faptul ca fetele de usa sunt neimbracate, sa vorbim de lipsa de spatiu si asta la un pret de aprox 9000€. Asta nu inseamna ca produsele Dacia nu au astfel de probleme, dar m-am saturat de ingamfarea imbecililor care nu au habar cu ce se mananca o masina si vin pe aici sa-si dea cu parerea.

  • Carlos, joi, 24.09.2009 09:52
    @ fan masini

    Du-te bah carnatule cu fiabilitatea ta, de parca Dacia nu produce masini fiabile. Ce ne da Citroen C1 in afara de plastice casante, prost imbinate si 2 propulsoare de toata jena...? Unu' de 1 litru in 3 cilindri, care numai fiabil nu este si altul de 1.4 diesel care consuma 5-6%, adica cat un Logan 1.5 dCI. Logan care ar putea inghiti la interior un Citroen C1.

  • D****S, joi, 24.09.2009 10:02
    @ Dr.Felix

    Eu am vazut conceptul C-Cactus live la Paris anul trecut si am ramas uimit cat de mare e.Ma asteptam la ceva mini insa e cel putin cat un Porsche Cayenne!!!...rotile pe 21"...spectaculos!...insa sunt convins ca daca cei de la Citroen si-au pus in plan treaba asta, sa concureze pe segmentul low-cost o vor face cu succes!

  • Vasi, joi, 24.09.2009 10:16
    @D****S

    da mah, si eu am auzit... vor face un Porsche Cayenne cu piese de Citroen in 5000 de euro... Succes in a conduce viitoarea masina care o sa ti-o dea Citroen-ul ! Pacat ca atunci cand vei achizitiona masina asta, o sa ai baston si barba alba, iar noi vom pilota navete spatiale

  • razvan magureanu, joi, 24.09.2009 10:49
    citroen low cost

    Cu pare re de rau trebuie sa va contrazic si sa va spun ca nu e bine sa preluati ce zic altii. ati fost si voi la frankfurt si puteati vorbi cu Xavier Duchemin dir de marketing si comunicare al lui Citroen, care ne-a declarat clar ca Citreon nu va produce un low cost. Citit in interviul din auto bild pe 9 octombrie. vreau sa va spun ca saloane auto nu inseamna doar sa faceti poze pe la standuri ci sa si vorbiti voi direct cu unul cu altul. Toate persoanele importante de la producatori sunt acolo in zilele acelea si daca va programati oamenii sunt amabili. iar direct de la sursa e mai bine decat preluarea de zvonuri.

  • mircea, joi, 24.09.2009 10:55
    @razvan

    Thanks for the info. Oamenii pot spune ce vor, cand vor. Si mai ales CUM vor. Vorbim in 2012? :)

  • @carlos, joi, 24.09.2009 11:06
    Loganul e mai mare cat sa bag si porcul de craciun

    iti dai seama cati carnati pot incapea intr-un Logan? Pofticiosule!

  • Fan BMW, joi, 24.09.2009 12:14
    @ fan masini, @ Rodallega

    Felicitari pt Logan-urile voastre! Sa strangeti bani sa reparati rugina de la aripile spate! Dar si de piese ca o stim cu totii ca sunt mai scumpe!

  • istoria auto, joi, 24.09.2009 12:40
    2CV

    Citroen a intrat in istorie cu cel mai bun exemplu de low cost si se chema 2 CV. - a fost real low cost, - a fost prea fiabil pentru un low cost, - a generat niste reprcursiuni neasteptate/negandite in rezultatele financiare ale Citroen si a destabilizat-o, - a ajuns sa se predea in scoli la capitolul "asa nu" pentru a preveni realizarea pe viitor a unor automobile (si nu numai) care sunt mult mai fiabile de cat ar trebui sa fie. - alt efect neasteptat a fost cantitatea gigantica de 2 CV de care nu mai puteau sa scape deorece inca functionau si s-au straduit sa lanseze alte modele (Dyane, LN/Oltcit) care insa nu au putut sa convinga cumparatorii sa inlocuiasca imediat vechile 2 CV-uri motiv pentru care Citroen a avut mari probleme, fiind astfel obligati sa inventeze alte modalitati pentru decimarea efectiva a parcului de 2 CV. Ma indoiesc de faptul ca Citroen va ma repeta greseala (colosala) de a face un real low cost de talia 2 CV-ului. Poate doar la nivel declarativ (dar nici atat).

  • Rodallega, joi, 24.09.2009 13:08
    fan BMW Second hand

    @fanBMW.....pisoi am 3 masini in valoare de 50.000 de euro dintre care ai ghicit si un logan de care sunt foarte multumit....nu am probleme sa strang bani pt reparatii ca pana acu nu s-a stricat spre deosebire de SHurile tale:P....si stai linistit tu ca stiu mai bine cum se vaita cei cu bmw urile aduse din strainatate si cand le pica ceva se dau cu capu de pereti....In legatura cu Loganul sunt foarte multumit....250 ron ultima revizie merge bine pentru banii astia.... ca nu e rapida ca un BMW asta e alta problema...dar cel care o cumpara nu o ia pt liniute pt atras pitizpoance...pt a se da smecher pe Dorobanti desi sta intr-un apart de 2 camere in Rahova..

  • pesso, joi, 24.09.2009 14:02
    cactus

    modelul va fi bazat sigur pe cactus, o bucata din bara fata de la acest concept era identica o bucata din haion!(daca nu ma credeti,uitati-va)Asa vor incerca sa reduca costurile!!Sunt destepti!!

  • fan masini, joi, 24.09.2009 14:11
    SIGURANTA

    logan - 3 stele la testul elanului C1 - 5 STELE EURO NCAP

  • un cunoscator, joi, 24.09.2009 14:37
    @fan(te) printre masini

    1.Nu exista o asemenea clasare cu stele la testul elanului 2.Testul elanului a fost reprodus in Romania, iar Logan-ul l-a trecut cu brio. 3.Dacia Logan are 3 stele EuroNCAP si aceleasi sisteme de siguranta moderne ca alte masini. 4. Citroen C1 a obtinut 4 stele la EuroNCAP , dar macar Dacia poate avea optional airbaguri laterale, care lipsesc cu desavarsire la C1

  • Carlos, joi, 24.09.2009 14:55
    @Fan BMW

    Logan dispune de un tratament special cu imersie prin cataforeza a caroseriei si este cerata pe dinauntru. Logan NU prezinta problemele nascocite de tine.O revizie la 20.000 de km pt Logan este 270 lei. Cunoscand tarifele service de pe piata pot spune cu siguranta ca nu e scump deloc la Dacia.

  • Rodallega, joi, 24.09.2009 15:14
    siguranta

    @fan masini Logan- 3 stele EURONCAP C1- 4 stele EURONCAP in test C1 a fost folosit si cu airbaguri laterale...spre deosebire de logan care a fost folosit doar cu airbaguri fata....nu e frumos sa minti:P

  • "un cunoscator", joi, 24.09.2009 15:24
    unii scriu doar ca sa se afle in treaba

    in romania sa tot falsifici testele masinii autohtone.Cele 3 stele au fost date in urma testului elan facut de nemti care, apropos au scos din impas dacia anul acesta cu vanzarile. C1 are air bag-uri laterale si 5 STELE NCAP - SUNA LA ORICE REPREZENTANTA SA-TI CONFIRME MACAR. Logan a fost si ramane masina romanului cat timp este voluminoasa si si-o poate permite. Nu este deloc o optiune rea in aceti termeni. Comparatia care a bantuit articolul initial nu a fost dezbatuta de persoane informate ci doar de posesori de logan.

  • Architrion, joi, 24.09.2009 15:58
    Nu va inteleg !

    De ce aproape intotdeauna pe acest site comentariile sunt de genul "a mea e mai mare si mai tare", cu replica "ba a mea!" In loc sa fie o veste buna ca un producator de talia Citroen (iar pentru cine nu stie ce inseamna aceasta firma in istoria auto, chiar nu are ce cauta pe site) vrea sa produca un auto low cost, toata lumea sare la gatul celuilalt. Ar fi bine sa fie cat mai multi producatori de masini low cost, concurenta e benefica. Si ar fi si mai bine daca toti producatorii, inclusiv cei germani, ar trece pe combustibili alternativi. Iar despre masinile Citroen nu vad ce aveti cu ele, sunt decente si ca fiabilitate si ca preturi. Spunea cineva de Xsara, daca a avut o astfel de masina si a stat cu ea prin service-uri, inseamna ca nu stie sa conduca, probabil ca a dat cu ea prin toate gropile ... Iar motorul de 1 l pe benzina de la C1 este motorul Toyota care a fost premiat... In sfarsit, astept sa continuati cu comentariile inteligente de tip microbist de fotbal.

  • Carlos, joi, 24.09.2009 16:34
    http://www.euroncap.com/tests/citroen_c1_2005/218.aspx

    mai clar de atat nu se poate! c1 are 4 stele la euroNCAP. @Architrion nu e vba de "a mea e mai tare decat a ta" , e vba ca trebuie oprita intoxicarea cu informatii false.

  • santana, joi, 24.09.2009 17:35
    eleganta

    urmarind traiectoria subiectului imi dau seama ca discutia este fara sfarsit. Daca la C1 prezentarile sunt cu o domnisoara eleganta care da un ton feminin masinii albe, in cazul Logan (din pacate) il vad pe Carlos inghesuind bietul porc de craciun pe bancheta din spate .

  • Carlos, joi, 24.09.2009 18:16
    @satana

    ooh dar cata eleganta dau la C1 plasticele alea rugoase, gaurile din bord, levierul schimbatorului ca de tractor si scaunele amorfe...

  • Stifler, joi, 24.09.2009 18:28
    @FanBMW

    bha baiatule ... dak nu stii .. dc vorbesti ? ... ai fost u cu un logan la service sa il repari si au fost piesele scumpe ? .... eu am unu si am si un audi ... si la aman2 iau piese aftermarket .... iar cat dau pe o distributie decenta la audi schimb tot la logan ... asa ca te rog frumos sa nu vorbesti dak nu stiii .... si mai bine strangeti alocatia de la scoala si dute si iati BMW ... ca probabil nu ai decat 16 ani :P