Citroen DS4 Racing, un rival pentru Renault Megane RS şi Golf R

Publicat luni, 06.09.2010 14:21 de Bogdan Mirică

Citroen va extinde în următorii ani gama proaspăt lansatului DS4 cu o versiune de perfromanţă, botezată Racing. Modelul ar putea beneficia de un tren de propulsie hibrid de 295 de cai putere.

Proaspăt prezentat publicului prin intermediul unei galerii foto oficiale, noul Citroen DS4 iscă deja o mulţime de speculaţii. Modelul francez, aşteptat să fie lansat live în cadrul Salonului Auto de la Paris, ar putea da naştere pe viitor unei versiuni Racing, asemeni fratelui său mai mic DS3, a cărui alternativă de performanţă a fost deja lansată în România în 1 septembrie.

Un viitor DS4 Racing ar putea readuce performanţa în portofoliul francezilor şi ar da bătăi de cap unor rival mult mai bine titraţi, precum Renault Megane RS şi Volkswagen Golf R. Asemeni fratelui său mai mic, modelul compact va adopta un look ceva mai îndrăzneţ, cu linii sportive şi accesorii noi, intuite deja de cei de la AutoExpress cu ajutorul unei prelucrări digitale.

Culoarea caroseriei va fi în ton cu finisajele diferite ale grilei, acoperişului, jantelor şi oglinzilor laterale. Opţiunile de personalizare vor aduce însă şi posibilitatea aplicării unor viniluri speciale.

Sub capotă, Citroen va apela la serviciile unui tren de propulsie hibrid cu motor pe benzină, derivat din deja lansatul sistem Hybrid4, dezvoltat în parteneriat cu Peugeot. Ansamblul va reuni cei 200 de cai putere ai motorului 1.6 THP, cu cei 95 de cai ai motorului electric, poziţionat pe axa spate.

Aportul de putere va crea necesitatea creşterii ampatamentului şi adoptării unor sisteme de suspensie şi frânare mult mai complexe. De asemenea, nu va lipsi tracţiunea integrală, care va asigura o ţinută de drum exemplară.

Instalarea unui hibrid sub caroseria viitorul DS4 Racing va aduce beneficii majore în materie de consum, aproximativ 3.9 litri la 100 de km, şi emisii, estimate la 120 g/km.

Versiunea de performanţă DS4 Racing este aşteptată pe piaţă cel mai devreme în 2013, până atunci publicul urmând să se mulţumească doar cu motorul de 200 de cai putere al fratelui de concern Peugeot RCZ. Astfel, resursele francezului de serie îi vor permite să provoace la duel actualul Volkswagen Golf GTI, până la sosirea versiunii Racing.

via | autoexpress

  • the hep, luni, 06.09.2010 14:41
    ?

    1.6 HDI de 200 BHP ?!?!?!? nu confundati benzina cu motorina domnilor

  • unckle, luni, 06.09.2010 14:44

    da..chiar.... 200 de cai dintr-un diesel de 1.6 ..? ...sigur nu-i benzina?

  • je, luni, 06.09.2010 15:13

    motorul benzinar 1.6 THP montat pe Peugeot RCZ produce 200 de calutzi,probabil au gresit textul cei de pe autoexpress

  • noname00, luni, 06.09.2010 16:06

    Cei de la autoexpres au scris bine, 1.6 THP, care e benzina. Vad ca in ultimul timp s-au inmultit foarte mult greselile pe automarket.

  • noname00, luni, 06.09.2010 16:17
    60mpg = 4.73 l/100 Km

    Consumul nu este 3.9 l/100 Km (cel putin asa scrie in articolul original). Confundati galonul imperial (4,546 litri) cu galonul US (3.785 litri)

  • andrey11, luni, 06.09.2010 16:54
    Peugeot

    se pare ca cei de la automarket nu mai sterg comentariile, ci corecteaza textul pe ascuns . E bun si asa , macar bn ca l'ati corectat

  • 745, luni, 06.09.2010 17:04

    cred ca le-a explicat cineva ca in 2010 nu ai cum sa reactionezi ca un manelist frustrat si sa stergi comentariile cand ai chef. Mai bine taci si faci decat sa reactionezi ca un roman autentic. Important e ca au vazut unde au gresit.

  • je, luni, 06.09.2010 17:27

    corecteaza ei ce corecteaza,dar tot prost o fac.pentru ca,conform sursei lor autoexpress motorul e un benzinar,iar ei ne vorbesc despre un diesel... "Sub capotă, Citroen va apela la serviciile unui tren de propulsie destul de neobişnuit pentru acest segment: un diesel hibrid, bazat pe deja lansatul Hybrid4, dezvoltat în parteneriat cu Peugeot. Ansamblul va reuni cei 200 de cai putere ai motorului cu ardere internă, cu cei 95 de cai ai motorului electric, poziţionat pe axa spate."

  • the hep, luni, 06.09.2010 19:48
    unanimitate

    in sfirsit nici un vot rosu la nici unul din comentarii :D se poate si civilizat pina la urma