Citroen DS 6WR: primul SUV din gama DS se lansează în China
Gama DS se populează începând de astăzi cu un SUV. Acesta a fost dezvoltat şi gândit însă doar pentru piaţa din China, una foarte deschisă la alternativa premium oferită de Citroen. Numele său: DS 6WR.
Deşi gama cu pretenţii premium DS a celor de la Citroen nu a cunoscut dezvoltarea şi boom-ul la care se aşteptau francezii în Europa din cauza crizei care a lovit serios vânzările mărcii, marca din Hexagon s-a reorientat rapid şi a pus ochii pe piaţa din China. Clienţii celei mai mari pieţe din lume privesc cu ochi foarte buni modelele DS de la Citroen, astfel că şefii brandului au decis să-şi dezvolte mai ales în această zonă a lumii linia de modele concentrate sub umbrela gamei premium. Iar dacă noi avem la dispoziţie DS3, DS4 şi DS5, chinezii plusează deja cu DS 5LS, o compactă sedan construită pe platforma lui C4, şi - începând de astăzi - cu cel mai nou model din această categorie de modele Citroen: DS 6WR.
Noul Citroen DS 6WR devine primul SUV din linia DS şi este destinat deocamdată doar pieţei din China. Modelul urmează să fie prezentat oficial la Salonul Auto de la Beijing şi este concurent direct cu Mercedes-Benz GLK, BMW X3 şi Audi Q5. Iar dacă vi se pare că liniile sale vă sunt familare, aflaţi că noul Citroen DS 6WR este inspirat masiv din conceptul Wild Rubis, pe care Citroen l-a dezvăluit anul trecut la acelaşi salon auto din Beijing.
Dacă la nivel estetic vorbim despre un model care se încadrează corect în linia DS, designerii Citroen utilizând din plin crom şi linii moi pentru a sublinia caracterul premium al noului lor SUV, DS 6WR se bazează la capitolul motorizări exclusiv pe unităţi pe benzină, de departe cele mai populare pe piaţa chineză. Vorbim de un 1.6 e-THP de 160 de cai putere şi de o versiune de 200 de cai a aceluiaşi motor, ambele cuplate cu o transmisie automată cu şase trepte. Trancţiunea integrală nu este oferită nici măcar ca element opţional pe DS 6WR, însă Citroen promite că Grip Control - un sistem care optimizează motricitatea roţilor faţă în funcţie de suprafaţa de rulare - este un element care poate ajuta mai mult clienţii unui astfel de model, destinat în principal zonelor urbane.
Modelul va fi produs la Shenzen, în China, iar disponibilitatea sa pe piaţa europeană este deocamdată un subiect pe care Citroen nu doreşte să-l dezvolte.
Ar putea fi un pic restilizat, totusi: http://postimg.org/image/olrrnfyc3/