Citroen C4 BioFlex, alternativa economica
Citroen va lansa la Frankfurt versiunea C4 BioFlex, capabila sa functioneze cu bioetanol si benzina.
Citroen se inscrie in randul constructorilor auto preocupati de soarta mediului inconjurator. Constructorul francez va prezenta la Frankfurt o versiune botezata BioFlex a modelului C4, care va debuta mai apoi in Franta si Suedia.
C4 BioFlex este primul vehicul flex-fuel pe care Citroen il lanseaza in Europa. Modelul se afla deja in vanzare in Brazilia, unde a inregistrat un real succes reprezentand 65% din totalul cifrei de vanzari raportate de Citroen in Tara Cafelei.
Sub capota se afla propulsorul de 1.6 litri care dezvolta 110 cai putere si un cuplu motor de 123 Nm, atunci cand este alimentat cu etanol. Cand motorul functioneaza cu benzina puterea motorului scade, acesta oferind doar 107 cai.
O diferenta importanta o constituie insa si consumul care este mult mai mare atunci cand vehiculul functioneaza pe baza de etanol, C4 BioFlex inghitind 9.8 litri/100 km. Avantajul, de aceasta data, este in favoarea alimentarii cu benzina, situatie in care masina consuma doar 7.1 litri/100 km. Cu toate acestea, constructorii francezi sustin ca vehiculul este mai economic pentru ca benzina costa mai mult decat combustibilul pe baza de etanol.
Citroen a anuntat ca versiunea C4 BioFlex va beneficia de aceleasi nivele de echipare ca actualele variante si va costa la fel: 18650 de euro pachetu; Pack, 20.000 de euro pachetul Ambiance, 22.140 euro pachetul Exclusive.
mi se pare doar apa de ploaie toata incercarea asta de a face masini "mai putin poluante". Oricum polueaza f mult si pana nu se gasesc niste alternative cu adevarat nepoluante toate incercarile de acum raman niste strategii de marketing.