Citroen ar putea renunța la C1: "Cvadriciclul electric Ami cu autonomie de 70 de kilometri poate înlocui modelul de oraș"
Citroen nu a luat încă o decizie cu privire la dezvoltarea unei noi generații pentru modelul de oraș C1, însă anticipează că acesta ar putea fi înlocuit cu noul cvadriciclu de oraș Ami care oferă o autonomie de 70 de kilometri.
Segmentul mașinilor de oraș va fi afectat puternic în următoarea perioadă de noile reguli pentru emisii care vor intra în vigoare în ianuarie 2021.
Teoretic, constructorii au soluția de a dezvolta versiuni electrice pentru aceste modele, însă strategia ar crește considerabil prețul de vânzare într-un segment sensibil la acest capitol. Tocmai din acest motiv, viitorul acestui segment este incert, iar acest lucru este valabil și în cazul celor de la Citroen.
"Citroen C1 este un model competitiv în segment, dar segmentul în sine are provocări: regulamente, cerințe minime pentru sisteme de siguranță și standarde de emisii mai dure. Toate cresc prețurile, iar acest segment este extrem de sensibil la preț", a precizat Vincent Cobée, CEO-ul Citroen.
În acest context, Citroen analizează inclusiv varianta de a renunța la dezvoltarea unei noi generații pentru C1. Segmentul ar urma să fie acoperit parțial de noul cvadriciclu electric Ami, care oferă o autonomie electrică de 70 de kilometri.
"Nu am finalizat încă poziția viitorului C1, dar cu siguranță Ami este un răspuns parțial la necesitați similare. Dacă ne uităm la mașinile electrice de oraș, câți pasageri sunt într-o mașină? Doi. Distanța medie parcursă? 25 de kilometri. Nu poate face și Ami același lucru pentru același preț?", se întreabă Cobée.
Via Autocar
Și musiu Cobée ăsta are un nume predestinat -- de COBE a unei morți anunțate pt segmentul A, cum altfel ?! :-) Căruciorul de butelii Ami poate fi deci util adolescenților fără permis, dar la noi continui să cred că cei (nu f. mulți) care-și pot permite o a doua mașină urbană (electrică, evident) au alte opțiuni.