Cine este numărul 1 mondial? Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan își dispută titlul de cel mai mare constructor auto
Grupul Volkswagen a fost cel mai mare constructor auto din lume în 2018 cu 10.83 milioane de unități, însă Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi susține că ocupă primul loc cu 10.76 milioane de unități dacă nu sunt luate în calcul vânzările de camioane ale Grupului VAG.
Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi se află din nou într-un duel de la distanță cu privire la titlul neoficial de cel mai mare constructor auto din lume. La fel ca și anul trecut, modul în care Grupul Volkswagen raportează vânzările anuale reprezintă mărul discordiei.
Constructorul german a raportat încă din prima parte a lunii ianuarie că a comercializat 10.834.000 de unități pe parcursul anului 2018, în creștere cu 0.9% comparativ cu anul 2017.
Finalul lunii ianuarie a adus în cele din urmă și rezultatele Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi și cele ale japonezilor de la Toyota. Alianța franco-niponă a raportat 10.756.875 de unități comercializate în 2018, în creștere cu 1.4% comparativ cu 2017. Diferența dintre cei doi constructori a fost de 77.125 de unități în favoarea Grupului Volkswagen, care este astfel cel mai mare producător auto din lume.
Pe de altă parte, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi susține că este liderul global al industriei auto la vânzările de mașini pentru pasageri și vehicule comerciale ușoare. Discrepanța apare ca urmare a faptului a Grupul Volkswagen include în raportul financiar și vânzările înregistrate de cele două branduri de camioane, Man și Scania. Man a raportat vânzări de 136.500 de unități, în timp ce Scania a ajuns la 96.500 de unități, astfel că în total Grupul VAG a vândut 233.000 de camioane.
Pe de altă parte, merită menționat că Renault și Mitsubishi au avut de asemenea propriile branduri de camioane. Renault a vândut divizia de camioane și vehicule militare Renault Trucks către Volvo în 2001, în timp ce Mitsubishi deține în prezent doar 11% dintre acțiunile diviziei de camioane Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, după ce Daimler a devenit actonarul majoritar în 2005 cu 89% dintre acțiuni.
Între timp, Toyota a raportat 10.594.000 unități vândute în 2018, în creștere cu 2%. Dintre acestea, 9.5 milioane de unități au purtat sigla Toyota, în timp ce restul au fost comercializate preponderent în Japonia sub brandurile Daihatsu și Hino.
Interesant este că Hino Motors, constructor japonez care face parte din Toyota Motor Corporation, este unul dintre cei mai mari producători de camioane din Asia, iar datele sale de vânzări sunt incluse în vânzările generale ale Toyota, așa cum procedează și Grupul Volkswagen cu Man și Scania.
Loc | Constructor | Unitati | Crestere |
1 | Grupul Volkswagen | 10.834.000 | 0.9% |
2 | Alianta Renault-Nissan | 10.756.875 | 1.4% |
3 | Toyota Motor Co. | 10.594.000 | 2% |
Via Grupul Volkswagen, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota
VAG ar trebui sa includa si vanzarile de motociclete Ducatti si sa isi faca repede si o divizie de tractoare, eventual si o subsidiara specializata in carucioare de supermarket. Ca sa nu fie dubii cine e numarul 1.