Cinci mituri despre recall-urile auto
Automarket va prezinta cinci mituri despre recall-uri care au aparut in ultima perioada. Realitatea ne-a aratat ca miturile sunt doar partial adevarate, in cazul in care contin un sambure de adevar.
Odata cu problemele de imagine pe care le-au intampinat cei de la Toyota cu recall-urile recente, numerosi consumatori au inceput sa isi puna probleme serioase la auzirea acestor vesti. Astfel, publicul a generat deja cateva mituri care nu sunt tocmai adevarate despre recall-urile auto si despre industria auto in general.
Iata cinci mituri comune despre recall-uri:
RECALL-URILE SUNT RARE
In fiecare an, milioane de vehicule sunt rechemate in service pentru anumite operatii efectuate gratuit de catre constructorul care le-a produs. Desi recall-urile celor de la Toyota au fost mediatizate excesiv si au acaparat atentia publicului, alti producatori au efectuat recall-uri in anul precedent care au afectat un numar semnificativ de vehicule. Spre exemplu, Honda a avut doua recall-uri importante in ultima perioada. Unul dintre acestea era pentru 646.000 de exemplare Jazz, 400.000 de unitati Accord si Civic pentru o problema la airbag-uri si 129.000 de unitati Ridgeline. Doar in luna decembrie a anului trecut au existat opt recall-uri separate care au implicat cateva zeci de mii de vehicule in parte.
RECALL-URILE REFLECTA O PROBLEMA URGENTA DE SIGURANTA
Desi la prima vedere implementarea unui recall ar trebui sa ingrijoreze soferii modelelor afectate, majoritatea rechemarilor in service nu reflecta un risc imediat. Spre exemplu, recall-ul efectuat de cei de la Toyota este realizat pentru a evita o problema care poate sa apara extrem de rar, avand o incidenta extrem de mica. Cu toate acestea, recall-ul a atras atentia deoarece erau implicate foarte multe unitati, iar acest lucru putea sa duca la potentiale probleme pentru unii consumatori, deoarece incidenta mica a problemelor cu acceleratia reprezenta un numar semnificativ de unitati afectate in comparatie cu numarul total de vehicule implicate de acest recall.
PRODUCATORII DE AUTOMOBILE STIU DEJA DE PROBLEMELE PE CARE TREBUIE SA LE REZOLVE UN RECALL
De cele mai multe ori, producatorii de automobile nu sunt constienti de problemele pe care le au vehiculele lor odata ce ajung pe sosele. In cazuri extrem de rare acestia sunt constienti ca ar putea exista o problema si o rezolva abia dupa ce constata ca elementul asupra carora existau semne de intrebare le produce dificultati clientilor sai. Spre exemplu, recall-ul din luna august a anului 2000 care afecta 14.4 milioane de anvelope Firestone care echipau modele Ford Explorer a fost subiectul unui proces de noua ani dintre cei de la Ford si furnizorul sau de pneuri. Pe de alta parte, comportamentul unui producator de automobile in momentul in care afla de un recall este foarte important, problema acceleratiei bruste manifestate de Audi 5000 fiind pusa pe seama consumatorilor, dupa care producatorul german de automobile a distantat pedala de frana de pedala de acceleratie. Acest lucru a dus la scaderea vanzarilor Audi in Statele Unite ale Americii, in principal din cauza faptului ca producatorul german a fost perceput ca fiind arogant.
RECALL-URILE RUINEAZA PRODUCATORII DE AUTOMOBILE
Desi un recall ii costa pe producatorii de automobile sume importante de bani, acestea nu le distrug reputatia acestora pe termen lung. Spre exemplu, recall-ul Ford si Firestone din 2000 nu a afectat semnificativ nici vanzarile Firestone, nici vanzarile Ford, desi reputatia celor doi producatori a fost afectata temporar. Mai mult decat atat, Ford a facut inca un recall de 9 milioane de unitati pentru probleme la sistemul de cruise control, iar acest lucru nu a afectat vanzarile producatorului american.
RECALL-URILE INDICA PRODUSE DE CALITATE SLABA
Doar recall-urile excesive ar putea sa aduca imaginea unui producator de calitate slaba asupra unui constructor de automobile, dar aproape fiecare producator de automobile din lume a efectuat la un moment dat cel putin un recall. Vehiculele sunt prea complexe pentru a fi atat de previzibile pentru ca proiectantii sa evite inca din fasa orice problema posibila. Constructorii care au cu adevarat o calitate indoielnica sunt cei care ascund recall-urile sau nu efectueaza niciunul.
recall-ul toyota a starnit multa agitatie tocmai pentru ca toyota avea o imagine de cea mai fiabila masina la care nimic nu poate merge rau. aceasta imagine mentine pretul masinilor second hand la nivel ridicat, asa ca cel care cumpara o toyota noua stie ca nu va pierde asa de mult prin devalorizare ca si cel ce cumpara un ford recall-ul ford nu a avut o importanta prea mare asupra imaginii ford pentru ca imaginea ford era mai putin decat perfecta, deci era de asteptat ca un ford nou sa aiba ceva probleme minore ford focus a fost lansat in state in 2000 si a avut 9 recall-uri in primul an