Chrysler a cedat presiunilor NHTSA şi va verifica în service 1.56 milioane de exemplare Jeep Cherokee şi Liberty
După ce iniţial refuzaseră să iniţieze o acţiune de recall cerută de organizaţia americană NHTSA din cauza unor rezervoare amplasate prost, cei de la Chrysler au cedat şi vor verifica problema.
Chrysler şi organizaţia americană NHTSA au ajuns la un acord în urma căruia compania auto va inspecta o parte dintre cele 2.7 milioane de exemplare de SUV-uri produse între 1993 şi 2007, urmând să efectueze schimbări structurale în cazul în care inginerii companiei vor considera că acest lucru este necesar. Iniţial, Chrysler refuzase să se supună cererii NHTSA de a iniţia un recall, susţinând că maşinile nu au niciun feld e problemă şi că statisticile în urma cărora ar fi trebuit iniţiată operaţiunea sunt irelevante.
Conform înţelegerii cu NHTSA, cei de la Chrysler acceptă să analizeze o parte dintre maşinile în cauză, însă constructorul nu acceptă ca maşinile să fie considerate defecte. "Grupul Chrysler recunoaşte că această problemă a cauzat griji pentru clienţi şi vrem să facem paşii necesari, în compania celor de la NHTSA, pentru a veni cu măsurile adiţionale necesare pentru a suplimenta gradul de siguranţă al maşinilor în cauză", se arată în comunicatul companiei.
Deoarece recall-ul se referea la faptul că maşinile în cauză sunt predispuse la incendii cauzate de amplasarea defectuoasă a rezervorului în cazul unor accidente în care acestea sunt lovite din spate, soluţia pe care Chrysler o va implementa pe modelele care vor avea nevoie de schimbări va fi una simplă: montarea unui sistem de remorcare care să disipeze diferit forţele în cazul unui impact posterior. Inspecţia va viza 1.56 milioane de maşini vândute în Statele Unite, iar modelele care au cârlig de remorcare din fabrică sau instalat de Mopar nu vor fi modificate.
Deşi Chrysler se va achita de sarcina de a analiza maşinile suspectate de NHTSA, organizaţia americană care lucrează în domeniul siguranţei promite că va inspecta în continuare cazul şi va lua măsuri adiţionale dacă analiza o va impune.
via Automotive News (înreg.)
mie mi se pare k Chrysler nu prea doreste cu adevarat sa ia parte la actiune insa o face doar de ochi lumii.