Christophe de Margerie, CEO-ul grupului petrolier Total, a decedat în urma unui accident de avion
Directorul grupului petrolier francez Total, Christophe de Margerie a fost victima unui accident aviatic petrecut pe aeroportul Vnukovo din Moscova.
Christophe de Margerie, directorul grupului petrolier Total, a decedat în urma unui accident aviatic petrecut noaptea trecută pe aeroportul Vnukovo din Moscova. De Margerie călătorea cu un avion privat Dassault Falcon 50. La decolare, acesta a lovit o maşină de deszăpezire, al cărei conducător era, se pare, beat. O anchetă a fost lansată atât de autorităţile ruseşti cât şi de cele franceze. La bordul avionului mai erau trei membri ai echipajului. Nu au existat supravieţuitori.
Martorii spun că avionul a izbucnit în flăcări la impact şi că resturile au fost împrăştiate pe o distanţă de 200 metri. La ora decolării, puţin după miezul nopţii, condiţiile meteo erau dificile la Moscova, vizibilitatea fiind de 350 metri din cauza ninsorii. Vnukovo este unul dintre cele trei aeroporturi ce deservesc capitala Rusiei, fiind cel mai vechi şi mai mic dintre ele. Este aeroportul dedicat pentru zboruri private.
Christophe de Margerie revenea la Paris după ce se aflase la Moscova pentru a participa la o reuniune a guvernului rus referitoare la investiţiile străine. De Margerie avea 63 de ani şi era una dintre cele mai cunoscute figuri din lumea petrolieră. Grupul petrolier Total este una dintre cele mai mari companii franceze având o valoare de piaţă de 102 miliarde euro.
Via euronews
-
addeco, marţi, 21.10.2014 13:34
Moartea nu iarta pe nimeni. Dumnezeu sa-l ierte!
-
CIA, marţi, 21.10.2014 13:38
L-a omorat Putin si p-asta ! FSB-ul a avut grija sa-i "aranjeze" avionul
-
mishazaitev, marţi, 21.10.2014 14:20
@CIA Marele Mustacios, asa i se spunea lui Christophe de Margerie, desi ma indoiesc ca stii asta, era un prieten al Rusiei. A fost unul dintre cei care s-au exprimat constant in ultima vreme cu privire la injustetea sanctiunilor impuse Moscovei condamnandu-le. Grupul Total, alaturi de Renault, este unul dintre cei mai mari investitori straini in Rusia si participa alaturi de statul rus in proiecte de exploatare a gazului si petrolului. Intr-o perioada in care Rusia chiar are nevoie de prieteni si de voci care sa o sustina in Europa occidentala, ceea ce sustii tu este o ineptie care isi are originea fie in ignoranta, fie in dezinformare. Bog (da) prostit!
-
vasi, marţi, 21.10.2014 14:26
Doina si Aldea Teodoroiu cum au murit ? Nu tot rusii i-au asasinat? Jurnalista Anna Politkovskaya cum a murit? Alexander Litvinenko? Militanta drepturilor omului, Natalia Estemirova ? Si muuulti altii...
-
mircea, marţi, 21.10.2014 14:52
@verde Grupul Total? Does it ring a bell?
-
@, marţi, 21.10.2014 15:04
Putin n-are prieteni . E suficient sa-l calce cineva pe bataturi pe kgb-ist si sa intra in divergenta cu interesele "nationale" si si-a semnat sentinta la moarte. O moarte mai mult sau mai putin suspecta. Depinde de interese.
-
mishazaitev, marţi, 21.10.2014 15:16
@vasi Stirea viza un prieten al Rusiei care avea legatura tangential cu industria auto si in legatura cu al carui deces Rusia nu avea niciun interes, dimpotriva! N-as vrea sa ma pronunt legat ne numele mentionate de tine, insa trebuie sa fii naiv sa crezi ca Rusia e implicata in decesul a doi cantareti patrioti, care nici macar nu ajunsesera la un nivel atat de ridicat de notorietate internationala care sa-i puna Rusiei probleme. Prin comparatie o alta mare cantareata de peste Prut, care si ea a cantat mai multe melodii pe versurile lui Grigore Vieru, traieste de multi ani in Rusia si nu numai ca n-a patit nimic, insa rusii sunt realmente femecati de piesele sale. Se numeste Sofia Rotaru. In rest, marile puteri procedeaza adesea la inlaturarea persoanelor incomode, sau a spionilor care schimba tabara. Unii ar putea spune acum ca nici decesele unor lideri ca Salvator Alliende sau Huga Chavez nu au fost intamplatoare. Dar asta chiar nu are nicio legatura cu insinuarile de mai sus.
-
vasi, marţi, 21.10.2014 15:45
Cum zici tu... niste ingerasi ! :))
-
verde, marţi, 21.10.2014 16:49
@mircea Nu, nu suna niciun clopotel cand citesc despre Total. Ce masini fabrica astia?
-
mishazaitev, marţi, 21.10.2014 16:54
Nicidecum vasi, doar la fel de buni sau rai ca orice alta super-putere. Mi se pare doar o gresala sa-i demonizam pe unii considerandu-i pe altii niste campioni ai luptei pentru pace si democratie. Asa cum bine spunea un intelept, USA se poate oricand traduce ca fiind Uniunea Sovietica Ailalta.
-
vasi, marţi, 21.10.2014 17:26
Meriti ca Putin sa-ti cante imnul Rusiei personal ! Bravo ma baiete ! :)) http://www.youtube.com/watch?v=nQKyntETIro
-
@verde, marţi, 21.10.2014 17:53
Esti batut in cap sau ce? Total are ce pui tu in rezervor cand ti s-a aprins becul in bord. Deci e direct legat de domeniul auto.
-
mishazaitev, miercuri, 22.10.2014 10:20
@vasi Sincer, m-as simti onorat macar da as avea ocazia sa-i strang mana acestui mare lider. Cat despre imnul respectiv, incearca sa pui pe cineva sa-ti traduca versurile. Este un cantec despre dragoste de tara care-si regaseste efectul in sufletul fiecarui rus.
-
verde, miercuri, 22.10.2014 11:35
@@verde @mircea @dragosb Am impresia ca nu stiti pe ce lume traiti. Asta care a murit era directorul unui grup petrolier. Grupurile petroliere sunt alea care va iau voua banii la pompa. Daca ar fi dupa mine, toti directorii si actionarii grupurilor petroliere ar muri. Ei sunt cei care de 40 de ani tin pe loc dezvoltarea vehiculelor electrice. Ei scot din pamant petrol care este al nostru, al tuturor, si ni-l vand pe bani grei. Ei sunt cei care finanteaza coruptia pentru a-si mentine profitul. Ei sunt cei care platesc oameni de stiinta sa minta ca clima Pamantului nu se schimba atunci cand ardem petrol si gaze. Pe ei nu-i intereseaza cat rau fac cata vreme se imbogatesc. Nu le mai plangeti de mila! Domeniul auto poate functiona mai bine, mai eficient, mai economic, fara motoarele cu combustie interna. TREZITI-VA!!!
-
mishazaitev, miercuri, 22.10.2014 11:59
@verde Inainte sa instigi la violenta ar fi bine sa te gandesti la ce cantitate de petrol, carbune sau alte substante poluante pentru a produce energia aia electrica al carei fan esti. Ar mai trebui sa te gandesti si ce procent din pretul carburantului pe care noi il platim este constituit de acciza (taxa care se face venit direct la bugetul statului. Intr-un cuvant ar trebui sa ... gandesti. In alta ordine de idei, noi astia de ne contrazicem, ne sustinem sau pur si simplu ne dam cu parerea pe site-ul asta suntem in marea noastra majoritate posesori de masini cu propulsie clasica, unii pentru ca asa ne place, altii pentru ca atat ne permitem. Si daca am avea masini 100 % electrice, tot ar trebui sa ne intereseze ce se intampla in industria petroliera, pentru ca si la constructia masinilor electrice se folosesc derivate din petrol (plastice, cabluri, etc). Asa ca las-o mai moale cu ecologia si cu opiniile astea cretine care te determina sa sustii ca trebuie sa moara oameni.
-
verde, miercuri, 22.10.2014 13:21
@mishazaitev Au murit mii de oameni in tarile tropicale din cauza taifunurilor, uraganelor si altor furtuni determinate de schimbarea climei. Sunt insule in Pacific, pe care traiesc sute de mii de oameni, care vor fi acoperite de apa din cauza topirii ghetei de la poli. Mie de aia imi pasa si de cei care au murit la noi din cauza inundatiilor, nu de porcii grasi care se imbogatesc din petrol si gaze. Nu-mi pune vorbe in gura! Energia electrica al carei fan sunt este cea produsa de surse regenerabile, care este mai ieftina si se ieftineste tot mai mult. De accize nu vad de ce imi spui mie. Daca nu-ti convine sa le platesti, iti recomand sa organizezi un protest in fata Guvernului, ca sa renunte la ele. O sa fiu alaturi de tine acolo. Motivul pentru care nu avem toti masini electrice este pentru ca aceste grupuri petroliere s-au opus in moduri diverse dezvoltarii acestora, pentru ca le scadea profitul. Profitul din plastic si uleiuri este mic fata de profitul din vanzarea combustibilor. De-aia noi suntem robii benzinei si motorinei, in loc sa mergem cu masini electrice alimentate de soare, vant si alte surse regenerabile. Soarele ofera Pamantului energie intr-o ora cat consuma omenirea intr-un an. Totul e sa vrem sa o folosim. Si sa mai vrea si conducerea corupta a statului si petrolistii care-i corup. Ia sa vedem, de curiozitate, daca Guvernul va mari nivelul redeventelor incasate de la OMV. In iarna asta se renegociaza aceste redevente. (OMV exploateaza petrolul si gazele din subsolul Romaniei. Redeventa este partea din productie pe care OMV o da statului roman. Restul productiei o iau ei si o vand, noua sau altora.) Cat despre moartea unor oameni, cateodata este necesara, atunci cand acesti oameni fac rau altor oameni.
-
mishazaitev, miercuri, 22.10.2014 16:43
@verde Dar ca pe mine nu ma intereseaza sa conduc o masina electrica te-ai gandit? Si inca odata enrgia regenerabila nu este suficienta. Daca as avea o masina electrica pe care sa o incarc in Romania, as incarca-o cu energie a carei productie polueaza. Ipocrizia ta este fara de margini. Masinile polueaza mult mai putin decat uzinele necontrolate, decat milioanele de tone de deseuri (parte dintre ele ELECTRICE) aruncate aiurea. Acum 15 ani o familie isi schimba frigiderul odata la 10 ani. Acest trend nu face altceva decat sa transforme continente in gropi de gunoi. Nicio alta ramura industriala nu a reactionat in ceea ce priveste reducerea poluarii asa cum a facut-o industria auto cu produsele sale, produse care nu numai ca sunt de la an la an mai putin poluante si care sunt printre cele mai regenerabile din lume. Ai idee cat costa o masina electrica? Ce vrei sa-mi spui ca Tesla ia spaga ca sa vanda la preturi mari? Si pana la urma, asa cum ti-am spus, noua ne plac masinile care folosesc combustibili conventionali. Tu ce masina conduci?
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
Ce-i cu stirea asta? Ce legatura are cu domeniul auto?