Chris Bangle a primit un premiu pentru munca sa în domeniul auto
Chris Bangle, fostul designer şef de la BMW Group, a primit o distincţie pentru munca sa în domeniul auto din partea Institutului de Oftalmologie din Detroit.
Chris Bangle a primit distincţia "Lifetime Design Achivement Award" din partea Institutului de Oftalomologie din Detroit pentru contribuţia la design-ul auto. Cei de la EyesOn Design îi roagă pe câştigătorii din anii precedenţi să voteze noul premiant, aşa că juriul a fost format din persoane precum Walter de'Silva, Sergio Pininfarina şi Jack Telnack. Bangle a fost premiat pentru opera sa din cadrul mărcilor Opel, Fiat şi BMW. Chris Bangle a redesenat lui Seria 3 şi Seria 7, iar designerul se poate considera părintele modelelor X5 şi X6.
Contribuţia lui Bangle este văzută ca fiind crucială pentru statutul celor de la BMW în clasamentul mondial al producătorilor de automobile premium. În prezent, Bangle are un studio de design în Torino, specializat în alte domenii, incluzând aici arhitectura. Bangle a părăsit marca BMW în urma divergenţelor dintre acesta şi Norbert Reithofer. Discutiile in contradictoriu au pornit de la o dilema: viitorul "Project i" ar urma sa fie inglobat in gama unui constructor deja existent, BMW, Mini sau Rolls Royce, sau ar urma sa dea nastere unui brand complet nou, asa cum a facut-o Smart in cadrul Mercedes. Cum cele trei branduri au propria filosofie de design, si o linie definita pentru viitorii 6-7 ani, Bangle a decis sa nu isi asume responsabilitatea pentru o tendinta pe care el nu o aproba.
Chris Bangle a debutat în design la Opel, în Germania, unde a lucrat între 1981 şi 1985. El este responsabil de interiorul conceptului Junior. Ulterior, Bangle s-a mutat la Fiat şi a desenat celebrul Fiat Coupe. Apoi, Bangle a devenit primul american care a condus departamentul de design de la BMW şi a realizat conceptul Z9 Gran Turismo în 1991. Ulterior, platformele E81, E82, E87, E88, E90, E91, E92, E93, E60, E61, E63, E64, E65, E66 şi E53 au purtat amprenta sa. Cea mai controversată operă a fost Seria 7 E65, criticat pentru aspectul posteriorului şi pentru iDrive, cu toate că a ajuns cel mai bine vândut Seria 7 din istorie.
Via | Autoblog
Institutul de Oftalmologie? Premiu? Pentru ce? Ca a zgariat retina cu operele sale? Totusi, gluma-gluma, dar ce legatura are institutul cu munca sa? Aia sunt cu ochii, el cu designul.