Chinezii vor să lanseze în Europa modele electrice sub 30.000 de euro
Compania chineză Nio și-a anunțat planurile de a lansa în Europa mai multe modele electrice care să coste sub 30.000 de euro. Pentru asta, producătorul chinez va înființa două brand-uri separate.
În ultima perioadă, din ce în ce mai mulți producători de automobile din China doresc să intre pe piața europeană cu mașini electrice vândute la prețuri mai mici decât restul competiției consacrate. Unul dintre acești producători este și Nio, care a anunțat recent că vrea să lanseze în Europa mai multe astfel de modele electrice.
Cu această ocazie, constructorul chinez precizează că va lansa o gamă nouă de modele electrice care să coste sub 30.000 de euro. Pentru acest lucru, Nio a înființat două brand-uri separate, numite Alps și Firefly, care vor activa și pe piețele Bătrânului Continent. Din informațiile apărute în presă, marca Alps va comercializa modele electrice în China, cu prețuri echivalente cuprinse între 19.000 de euro și 39.000 de euro.
Între timp, marca Firefly va avea modele cu zero emisii și mai accesibile, având prețuri echivalente cuprinse între 13.000 de euro și 26.000 de euro. Mai mult, brand-ul Firefly va funcționa separat de Nio și va avea propria sa echipă de cercetare și dezvoltare. Cele două brand-uri vor opera mai întâi în China, înainte ca acestea să ajungă în Europa.
via Carscoops
-
Politai, vineri, 05.05.2023 19:10
@Banditos eu consider ca vor avea foarte mult succes in Europa fiind mai ieftine decat cele Nemtesti sau Japoneze , si materialele sunt mai bune decat la cele Europene.(p.s scriu de pe lapotop si nu il am in romana deci nu prea se va intelege)
-
Alin, sâmbătă, 06.05.2023 00:26
Problema e lipsa completa de istoric, si deci fiabilitate si retea de distributie piese si reparatii. Fie ca e tesla de 60.000 sau o chinezarie de 30.000, daca te pocneste careva o sa plangi la fel de mult, caci nu exista unde sa o remediezi. Stai juma de an, DACA doar atat, si platesti sume aberante, caci deh, piese non-ue.
-
Banditos, sâmbătă, 06.05.2023 09:38
daca te pocneste careva ai asigurare, daca pocnesti pe cineva...ai asigurare
-
F, sâmbătă, 06.05.2023 09:41
Frumoasa mașina dar nus banii
-
Tol, sâmbătă, 06.05.2023 09:42
Motorina e putere
-
dan_grc, sâmbătă, 06.05.2023 12:37
Dragă Politai, de câțiva ani lauzi modelele chinezești " ieftine ", în speranță că le cumpăra românii și europenii, dar nu tu :)
-
SILE, sâmbătă, 06.05.2023 14:22
Americanii si europenii au ras de masinile japoneze in anii '70 , de cele coreene in 80-90 , acuma rad de alea chinezesti. Mda.
-
Dutz, sâmbătă, 06.05.2023 15:59
Sile, nu este de ras sau de plâns in ceea ce privește mașinile din China. O masina este o chestie “serioasă” ca si cost si o masina ar trebui sa simplifice viața. Așa ca fiecare cum considera, eu aleg masina care mi se potrivește, o pot cumpara fără sa-mi afecteze felul in care trăiesc si foarte important masina pe care pot să o întrețin. Când chinezii o sa aibă service si ce-i trebuie unei masini, iar prețurile vor fi mai bune per total îmi voi lua o masina din China sau chinezească fără probleme. Pentru moment o masina fără rețea service este un risc pe care nu mi-l asum. Nu o sa fie un secret când se vor schimba lucrurile, dar după cum știm cel mai probabil va mai dura. Un lucru-i clar, China vine “tare” pe multe domenii si este cam imposibil sa concurezi cu abuzurile si sclavagismul din China pe parte de competivitatea preț. PS doar un bătut in cap mai poate spune ca nu se poate face calitate in China, deci nu asta-i buba.
-
@papagal, sâmbătă, 06.05.2023 21:52
Ce simplu e când te dai cu trotineta. :))) Asigurarea aia costă la electrice, iar casco îți dublează prețul mașinii în câțiva ani. :)))))) ... simplu...
-
@afumatul, duminică, 07.05.2023 02:28
daca n-ai bani, traiesti in secolul trecut si afumi aiurea..pai e frumos asa?
-
Mike, duminică, 07.05.2023 11:22
A fost publicat topul maşinilor vândute în tot 2022 (termice, hibride, electrice, la grămada) Tesla model Y este pe locul 3 ! Tesla model 3 este pe locul 10 ! Tesla ca şi producător auto urcă pe locul 19 mondial.
-
Mike, duminică, 07.05.2023 11:23
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/clasament-cele-mai-vandute-masini-din-lume-tesla-urcare-abrupta-in-top-10-21114911
-
alex_cu_a_mic, duminică, 07.05.2023 18:39
Deja au intrat tare. Am vazut o chinezarie expusa, de un singur loc, cu baterie de plumb, autonomie 100 km si costa 7000 euro. Lipesti patru de astea si faci o masina buna cu 4 locuri (individuale chiar), autonomie 400 km si cost maxim 28k eur. Cum era aia,QED sau asa ceva.
-
Tricolor, duminică, 07.05.2023 22:41
@Dutz - tu crezi că acești chinezi vin cu 3 mașini în parcare la Kaufland și gata? Nu. Le vor livra prin diferiți dealeri auto care vor primi piese de schimb, instrucțiuni de montaj/depanare etc. Marea problemă a intrării pe o piață nu este vânzarea propriu zisă, ci serviciile post vânzare. Chinezii produc și mașini cu motoare termice, dar va fi o competiție mult prea acerbă pentru ei să te convingă să le cumperi. China are un avantaj enorm acum în zona electrică deoarece au pornit în direcția asta cu peste 20 de ani în urmă, deci în orașe au creat infrastructura necesară acestui consum. Ei deschid centrale nucleare, hidrocentrale, termocentrale etc, nu le închid precum europenii. Conform ultimelor rapoarte, China a depășit capacitatea de producție a SUA și UE la un loc cu peste 10%. Mai nou, se pare, că 2000 de bănci americane sunt în pragul falimentului. UE nu produce decât curcubee și drepturi pentru rujați.
-
Tricolor, duminică, 07.05.2023 22:45
Să mai adaugă că peste 30% a producției mașinilor europene se vând în China. Dacă China strănută, UE se întoarce la trăsuri și căruțe, mai ales acum că face contra vântului, Rusia, deci resurse ieftine din părți.
Dutz, miercuri, 10.05.2023 06:33Din păcate ai dreptate… se cam “sufoca” Europa si încet rămâne fără opțiuni. Ne băgăm bete in roate de mult timp si se văd consecințele. Referitor la mașinile din China… cam asta cred ca am spus si anume partea de post vânzare/service. Producția auto este scumpă, complexa, rețele de furnizori etc. Este nevoie de continuitate, imagine de brand. Sunt relativ putini clienți care-si iau o masina așa doar din poze, chinezii au nevoie de volume sa supraviețuiască si dacă nu își vor putea respecta clienții… își vor pierde credibilitatea si nu vor mai vinde. Chiar si în China au începute problemele pentru unii dintre ei, totuși piața are o “limita” si volumele anuale sunt sub 90 milioane cel puțin pentru moment… cred ca este concurenta destul de mare si unii ni vor rezista, de văzut care.
-
ironR, luni, 08.05.2023 17:32
Faza interesanta e ca in China se gasesc cele mai multe resursele necesare producerii de baterii !!! In plus exista mana de lucru ieftina + specialisti. Lucrurile devin interesante daca intra China in Europa cu electricele - pt noi preturi mici, pt ei castigura mari. Stim cu totii ca Dacia Spring costa in China 5000 euro, iar la noi se vinde cu 20,000. La electrice primeaza partea de garantie, dupa acest termen valoarea scade infinit. Posibil ca dupa X ani sa platesti taxa de reciclat in loc sa primesti tichet rabla, inca nu se stie.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Rebranduiesc unitatile deja fabricate si care stau prin depozitele din China intr-o incercare disperata sa diminueaze pierderile pe care le inregistreaza pe piata interna? Nio e in buda pana'n gat si tre'sa fii tare fraier sa pui botu' sa le cumperi masinile. As mai astepta 2-3 ani pana se limpezesc apele pe la chinezi pentru ca umbla un vant cam rece pe acolo