Chinezii vor sa fuzioneze intre ei!
Primele doua companii de pe piata auto chineza, Shanghai Auto si Nanjing Auto, ar putea fuziona.
Shanghai Auto, cel mai mare producator de automobile din China, si compania concurenta Nanjing Auto ar putea fuziona pentru a forma un concurent serios al grupurilor multinationale, informeaza Mediafax.
Shanghai Automotive a anuntat, la sfarsitul saptamanii trecute, ca cele doua grupuri au semnat o scrisoare de intentie pentru a discuta modalitatea prin care ar putea realiza " o uniune completa", prin cooperare si restructurare.
Autoritatile chineze centrale si locale incurajeaza fuziunea, ca modalitate de transformare a Shanghai Auto intr-un producator complex, capabil sa concureze cu grupuri europene, japoneze si americane, pe piata autohtona dar si in strainatate.
"Shanghai Auto este lider pe piata locala a vehiculelor pentru pasageri. Fuziunea i-ar consolida pozitia pe segmentul vehiculelor comerciale, precum si competitivitatea, la nivel general", a declarat Zhang Xin, analist la firma Guotai Junan Securities. Anuntul ar putea reprezenta un indiciu ca guvernul chinez, dupa ani de declaratii strategice fara rezultat concret, intensifica eforturile de consolidare a industriei auto chineze extrem de fragmentate, unde concureaza peste 100 de producatori.
Autoritatile de la Beijing au spus ca in industria auto ar trebui sa existe trei, patru grupuri, care sa detina resursele si tehnologia necesare pentru a-si asigura succesul pe plan global.
Shanghai Auto nu a furnizat detalii privind forma de colaborare cu Nanjing Auto si a subliniat ca exista numeroase incertitudini, intrucat transferurile de active si pachete de actiuni necesita acordul autoritatilor guvernamentale, conducerilor celor doua companii, precum si al actionarilor.