Chinezii revoluționează piața electricelor: SUV cu 750 km autonomie și preț de 31.800 euro

Publicat joi, 20.04.2023 14:47 de Tiberiu Safta

Xpeng a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Shanghai noul G6, un SUV coupe electric de clasă medie. Noul model promite o autonomie de 755 de kilometri cu o singură încărcare și este desenat de un scriitor de cărți SF.

Xpeng este unul dintre producătorii chinezi mai noi care încep să prindă teren, în special pe piața din China. Marca este prezentă inclusiv în unele țări europene, însă acum producătorul din statul asiatic tocmai a lansat un nou model care să concureze cu SUV coupe-urile europene.

Este vorba despre noul Xpeng G6, un SUV coupe de clasă medie, care este și electric. În primul rând, putem observa un aspect foarte fluid al noului model, cu suprafețe netede și rotunde, fără prea multe muchii ascuțite și panouri puternic sculptate. De altfel, design-ul caroseriei a fost creat în colaborare cu Cixin Liu, un scriitor de cărți science-fiction.

Datorită aspectului său fluid, noul Xpeng G6 are un coeficient aerodinamic de 0.248. În partea din față putem vedea luminile de zi LED unite printr-o bandă, alături de blocuri optice separate pentru faruri montate în bară. Avem aici și o mică priză de aer sub grila acoperită, precum și elemente de protecție la aripile laterale.

Plafonul conține o suprafață din sticlă de 2 metri pătrați și este panoramic. Acesta plonjează puternic în partea din spate, acolo unde avem și un eleron. În partea din spate putem observa o lunetă foarte mică. Sub aceasta avem și un al doilea eleron, care este activ, iar direct sub acesta avem și stopurile desenate în forma unor benzi LED, alături de inscripția mărcii cu litere mari.

Habitaclul are un design minimalist, cu un instrumentar digital aflat în spatele volanului și un ecran central de 15 inch pentru sistemul multimedia. Tot aici avem și tapițerie dintr-un material cu țesături ce conțin siliciu, în combinație cu microfibră. Xpeng spune despre această tapițerie că este rezistentă la pete și conține și o substanță care elimină bacteriile.

Constructorul chinez nu a divulgat multe informații despre alte dotări, dar spune că modelul vine echipat cu scaune față încălzite și ventilate. Mai mult, scaunele din față pot fi rabatate complet pentru a crea o încăpere asemănătoare unui salon.

La capitolul tehnic, noul Xpeng G6 este bazat pe platforma SEPA2.0, iar șasiul este dezvoltat inclusiv de către un grup de ingineri germani pentru o dinamică mai bună în viraje. Noul model primește o arhitectură de 800 de volți și promite o autonomie de 755 de kilometri în regim CTLC. Mai mult, Xpeng precizează că o încărcare de 10 minute la o stație rapidă este de ajuns pentru a oferi o autonomie de 300 de kilometri.

Modelul va fi oferit în două versiuni: cu două roți motrice și cu tracțiune integrală. Versiunea cu două roți motrice va avea un singur motor electric de 296 de cai putere, în timp ce versiunea cu tracțiune integrală va primi două motoare electrice, de 487 de cai putere.

În ceea ce privește prețurile, noul Xpeng G6 pornește de la echivalentul a 31.800 de euro în China. Livrările vor începe mai târziu în acest an.

via Carscoops

  • Seriff, joi, 20.04.2023 16:51

    Care piata a electricelor? Aia care abia face 10% in ciuda propagandei mass media si a subventiilor masive date de guverne?

  • @Seriff, joi, 20.04.2023 20:56

    E jos boss, ca ei produc motoarele de 50 de ani... Limitat mai esti. Banuiesc ca nici autonomia de 750 km nu te satisface, ca tu ai 1200 la putoarea dizal.

  • Cyrus, joi, 20.04.2023 21:41

    Arata bine Cred ca in vreo 5 ani modelele electrice vor fi si mai competitive fata de cele clasice

  • Cristian, vineri, 21.04.2023 02:50

    Marea problema din România este... INFRASTRUCTUTA. Nu avem dezvoltată rețeaua de incarcare a electricelor. Pentru marea majoritate a românilor care stau la bloc, exploatarea unei electrice este o provocare în ce privește timpul pierdut cu cautarea unei stații de încărcare. Și nu în ultimul rând costul de exploatare...cu o mașină pe GPL încă este mai ieftin să te deplasezi.

  • Mircea Badea, vineri, 21.04.2023 08:32

    iar dau chinezii clasa! devine tot mai clar, vrei ieftin si bun, te muti in china. in suv-ul asta macar poti dormi, dar sunt sigur ca si in sedan daca fac se poate. europenii doar dorm pe ei.. dar o masina de oras cand face firma asta?

  • Seriff, vineri, 21.04.2023 10:09

    @20:56 , da am 1200 km, aia 700 sunt povesti, oricum nu mi-as lua niciodata o asa chinezarie, sa isi ia hipsterii eco.

  • MarDark, vineri, 21.04.2023 12:56

    750 daca nu e frig sau cald si nu depășești 120 pe ora....dar nu asta e problema electricelor ci orele de le stai la încărcat....trebuie sa fii cu adevărat masochist sa stai chiar si 2 ore la priză când pleci la un drum lung.

  • PMC, vineri, 21.04.2023 17:03

    Se pot intinde 2 paturi ca sa poti dormi in drum cu muierea in timp ce incarci. Sau sa te angajezi in altfel de activitati recreative. :)) Cretinismul devine planetar. :)))

  • Kaka, sâmbătă, 22.04.2023 09:09

    Vreau sa vad cum fac pe autostrazile cu 4-6 benzi cu electricile care inevitabil in miile de masini Ruland, se vor defecta. Sau vor avea nevoie de charge .

  • ics, sâmbătă, 22.04.2023 22:53

    Standardul Chinezesc CLtc e mult mai optimist decat cel wltp. Es echivalentul cu vreo 550 km autonomie. Ceea ce nu e rau dar e bine sa comparati mere cu mere.

  • alex_cu_a_mic, luni, 24.04.2023 14:43

    32k in China inseamna 40k+ adusa in Europa cu taxe. La fel ca o Kia sau alte modele deja existente. Nimic nou sub soare. Inca astept o compacta serioasa cu autonomie serioasa la 20k euro. Nu se poate? Bine pa.