Chinezii raspund: Clonele noastre sunt legale!

Publicat joi, 30.08.2007 17:15 de Robert Gherghe

Chinezii au raspuns acuzatiilor marcilor germane, justificandu-si clonele cu aprobarile primite de la guvern.

Acuzati de BMW si Mercedes pentru masini replici aproape identice facute modelelor BMW X5 si Smart Fortwo, chinezii de la Shuanghuan au venit cu un raspuns oficial.

Reprezentantii companiei asiatice au dat dovada de multa aroganta spunand ca ei au primit aprobarea guvernului chinez si ca este dreptul lor de a realiza masini, fie ca ele sunt identice cu unele modele consacrate .

Un purtator de cuvant de la Shuanghuan a declarat: „Masinile Noble si CEO sunt perfect legale, sunt aprobate de guvernul chinez”.

BMW si Mercedes au actionat in justitie Shuanghuan si importatorul european deoarece modelele luate in discutie urmeaza sa fie prezente la salonul de la Frankfurt .

Oficialii chinezi au replicat la criticile aduse, fara sa vorbeasca despre imoralitatea actului in sine, ca aceste modele nu sunt vandute in Europa si au subliniat ca nu inteleg de ce toata lumea face un caz din asta. Un lucru clar este ca producatorii chinezi mint in legatura cu acest lucru: atat SUV-ul CEO cat si Noble se gasesc pe piata europeana, ele fiind disponibile chiar si in tara noastra.

  • BogdanM, joi, 30.08.2007 21:08

    Mi-a placut replica purtatorului de cuvant"masinile Noble si CEO sunt perfect legale,sunt aprobate de guvernul chinez"

  • x, joi, 30.08.2007 21:21

    sincera r treubui luate masuri in acest caz . Chinezi copiaza tot , nu ca as lua o asa masina dar unde s-a ajuns uniunea europeana ar trebui sa interzica vanzarea acestor copii ieftine ce atata procese sa vedem c fac atunci .

  • AndreiRN, joi, 30.08.2007 22:09
    Aproape IDENTICE

    Imi place conceptul legal. Baieti chinezi muncesc si o fac din greu si produc ceva ce place cumparatorilor altfel nu ar avea asa succes economic. Cei invidiosi si puturosi sau cu teama de concurenta fac scandal la coltul strazi in loc sa se puna pe munca. Adica nu toata lumea a copiat orezul de la chinezi? Hmmmm, si voi toti nu purtati copi dupa blue jeans americani? Si mii si mii de exemple. Ei muncesc si produc si voi doar faceti bijnita.

  • Zoho, vineri, 31.08.2007 00:33
    pt AndreiRN

    Orezul l-a "inventat" natura, nu chinezii :)). Daca l-a fi inventat o firma chinezeasca atunci ar fi trebuit sa platim "drepturi de autor" ca sa-l cultivam si noi. Designul unei masini il dezvolta o companie si asta presupune o investitie. Chinezii vor sa realizeze profit din investitiile altora. Consideri ca-i corect? Spui ca "Cei invidiosi si puturosi sau cu teama de concurenta fac scandal la coltul strazi in loc sa se puna pe munca". Crezi ca necesita mai multa munca sa copii un model existent decat sa faci ceva original? BMW si Mercedes sunt cei "invidiosi si puturosi"?

  • Danutzky, vineri, 31.08.2007 04:04
    inadmisibil

    pleaca ma cu orezul tau de aici. ce fac chinezii astia intrec orice limita. culmea ar fi sa copieze loganu :))

  • Vlad, vineri, 31.08.2007 04:23
    pt Zoho

    Frate ai pus foarte bine punctul pe i! Subscriu la cele zise de tine. Si ca sa continui in aceasi nota cu tine: Intr-adevar nemtii intotdeauna au dat dovada de "puturosenie" si "invidie". Hai sa fim seriosi. Odata cu discutiile mi-am adus aminte de un reportaj vazut la Discovery despre cum s-a dezvoltat modelul BMW Z4. Despre ce inseamna o masina dezvoltata in uzinele bavareze. Cred ca dupa vizionarea acestui reportaj ati fii toti de acord cu mine sa dati foc masinilor copie din China.

  • rasand, vineri, 31.08.2007 06:20
    tot pt.AndreiRN "CEL HARNIC"

    Multe neadevaruri si grosolanii am citit in cadrul acestui site,dar o asemenea mizerie de comentariu ma face sincer sa cred ca ori esti un cretin incorigibil,ori bunul tau simt de om este nul pe intreaga arie a personalitatii tale,ori pur si simplu postezi aici intr-o bascalie strict mioritica numai pentru a te afla in treaba.Nu am obiceiul de a ataca pe nimeni,dar acest comentariu pur si simplu mi-a dislocat rabdarea.Nici macar nu ma obosesc in a incerca sa-ti demontez "logica" precara piesa cu piesa.In rest iti doresc numai de bine si sa te infrupti tot timpul de acum incolo numai cu savoarea produselor chinezesti de "inalta calitate".Eu prefer pe amaratii mei de bastinasi europeni ce se intrec care mai de care in "puturosenie,ignoranta si bijnita" - BMW,MERCEDES,PORSCHE,AUDI......P.S.BRAVO BMW si MERCEDES!!!!

  • Om Bun, vineri, 31.08.2007 08:20
    Pedeapasa?

    Eu pe chinezi i-as pedepsi in felul urmator: i-as obliga sa produca urmatoarele 3 replici Dacia Logan, Chevrolet Aveo (sedan-ul) si Fiat Albea. Vom observa cum au sanse sa faca un Logan mai ieftin (nu spuneti ca si mai prost pt ca nu se poate mai prost de atat), un Aveo care poate obtine doar o stea la EuroNCAP (ar avea concurent si modelul original iar asta poate duce la o crestere a vanzarilor lui GM) iar de Fiat ce sa zic? Ziceti voi care-l aveti ca e cea mai buna masina din lume si totul e ok.

  • danutzuuu, vineri, 31.08.2007 08:59
    chinezi

    stiti ce ar fi chiar culmea ..sa ne copieze si loganul.......si sa-l faca ei la 4500 de euro cum au spus intii francezii...

  • daniel-mircea, vineri, 31.08.2007 09:08
    chinezarii

    Traim timpurile in care europenii se bucura sa cumpere prostii chinezesti la preturi mici. Este mai ales vina noastra. Când se va constientiza ca aceasta alegere ne lasa fara locuri de munca si ca devenim dependenti de produsele Made in China, se va incerca interzicerea acestora si va izbucni scandalul. Americanii au atins deja limita rabdarii.

  • nicko75, vineri, 31.08.2007 09:20
    nelamurire

    Salut fratilor! Comentarii din belsug, dar am si eu ceva de adaugat. Oare ce motorizari folosesc aceste cosciuguri cu fata de brand?

  • robert, vineri, 31.08.2007 09:25
    chineziiiii

    tupeu de IDIOTI, daca sunt aprobate de guv chinez sa le cumpere ei,merita un proces macar sa-i scuture un pic

  • Pepu marius, vineri, 31.08.2007 09:26
    Legal?

    Eu nu inteleg ceva: daca guvernul chinez spune ca este legal sa produca aceste modele, asta nu inseamna ca este legal doar in China? Dar nu neaparat si in restul lumii.. nu? Sa isi faca ei masini clone pentru ei chinezii, dar sa nu le aduca in Europa, America si restul lumii. Oricum, eu sunt de parare ca oricine ar cumpara o asemenea masina se supune unui risc enorm din punct de vedere al sigurantei, deoarece sunt sigur ca ei au copiat numai designul nu si dotarile de siguranta si performanta. Sper sa aibe castig de cauza Audi si ceilalti producatori originali!

  • lae, vineri, 31.08.2007 09:37
    hehe

    americanii-s nationalisti. europenii-s mana mai larga. Cand este vorba despre nemti, balanta se schimba din nou. cand este vorba de firme consacrate ca cele de mai sus, balanta ajunge si depaseste nivelul american. Hai sa fim seriosi, toti ne-am uitat la lucrurile chinezesti desi stim ca nu-s bune. chiar si eu, cele de gen "foloseste si arunca" le prefer. Dar chinezii sunt scarbosi de multe ori asa ca trebuie folosita frana cate-o data. Nu-i o rezolvare sa urli, sa te superi, sa arunci cu pietre. firmele enumerate mai sus au puterea sa interzica intrarea in germania a acestor masini pentru targ, acesta-i doar cainele care latra... . La cat de bine stau ei economic pot cere luare de atitudine in fiecare tara unde se vinde masina lor si in acest fel ar rezolva problema fara prea multe injuraturi asa cum am vazut ca se intampla. Chinejii? 'astia trebuie pusi de-o parte sa invete ca lumea asta are si reguli ca sa se tina pe picioare si asta nu numai in cazul masinilor ci in orice sector, mai ales al poluarii. suntem la un pas de colaps si ei au ajuns sa produca aproape jumatate din poluarea globala, virusi, boli, totul pleaca de acolo....

  • XEON, vineri, 31.08.2007 09:56
    Bravo fratilor romani!

    In sfarsit vad cum se deseteapta un pic spiritul national, demnitatea si constiinta Poporului Roman! Mi-a placut cum ati criticat si ati spus acest "NU" vehement falsului, hotiei, lipsei de calitate. Cand o sa vad cum o sa spunem cu totii acelasi "NU" hotarat jafurilor care se fac in tara asta (vezi autostrazile, drumurile publice, privatizarile de dragul privatizarilor)? Cand o sa spunem aelasi "NU" raspicat marfurilor de calitate indoielnica (a se citi "PROASTA","DE ULTIMA SPETA", "JAF") la fel cum se face in toata Uniunea Europeana (din care facem si noi parte)? Pai ce, in amarata de Germanie, Frantza, Spanie, Italie, puturosu de rand se duce sa cumpere chinezisme care iti provoaca alergii la piele, dauneaza sanatatii, se strica dupa/la prima folosire? Ma uitam pana si la banalele sampoane si deodorante cumparate dintr-un supermarket de UE, dintr-o tara "codasa" pe vremuri in Europa. Samponul gelul de dus au cam un litru recipientul si nusunt facute "de duzina", miros o zi intreaga, nu te imputi in juma de ora de stat afara, parca nici nu mai transpiri.. pe cand la noi, cumperi ce e mai scump si mai "de brand" (poate,poate o fi de calitate) si - ioc! si cu banii luati, si fara de calitate... asa nu se mai poate, pe bune, multi cred a s-au saturat. Problema e: CE facem? A doua chestie spinoasa: multi nu au incredere in produsele romanesti, in forta acestui popor. I-ati vazut pe orezari? Daca le-a aprobat Guvernul, atunci e legal peste tot! Guvernul nostru ce aproba? Scumpiri de benzina, privatizari obscure, nemernicii locale (sa vedeti ce m-am enervat in dimineata sta cu cele 5 stradute cu "accesul interzis" dintre Floreasca si Dorobanti, ca asa vrea Videanu! Ori iesi la Peco de la CAragiale, ori iesi la Perla, dar la mijloc nu ai voie, ca disturbi masturbatorii locali).. In concluzie, cam astia suntem...asta primim... ma bucur ca vocile voastre razbat totusi si nu se lasa.. pentru ca e timpul sa ne scuturam de babalacii KGB-ishti si comsomolisti, rusofono-securistii care au prostit si subcultivat poporul asta atatia ani si ne-au adus unde ne-au adus.. de ce sa platim noi ce au distrus altii sau bunastarea unor trantori (si prosti si idioti pe deasupra)? E vremea noastra, (nu "Vremea Tiganilor" a lui Kusturica), ne-am saturat de "Pisica alba, Pisica neagra", legati lautarii in copac si pe restul puneti pistoalele de aur, mama lor, sa-i doara daca se mai iau de "Buburuza".. Zareeeee...., Dadeeee... Aorde..

  • ufx, vineri, 31.08.2007 10:04
    bv

    nu inteleg ce va agitati toti k niste pesti p uscat...ei nu au facut nik ilegal pt k nu au copiat 100 % ,si in plus ele intra p aceste piete k se cumpara ,dak nu sar cumpara nu ar intra . si mai calmati-va si uitati-va p aparatele voastre electronice din casa si vedeti made in china sau la incaltaminte si alte produse...si e logik k e mai eftin sa le produci acolo.si mai is multe kestii care se copiaza si nu zice nimeni nik .

  • Mihai 2, vineri, 31.08.2007 10:07
    Europa e de vina

    Ne-am obisnuit sa vorbim despre efecte si saneglijam cauza.Masinile respective sunt niste tiganii. Dar cine e de e de vina? Oare doar chinezii? Nu marile companii occidentale si japoneze si-au deschis fabrici in China din dorinta de a profita de forta de munca ieftina?! Nu tot ele le-au furnizat motoare, legal si oficial pentru modelele produse de marcile chinezesti. Am citit undeva BMW produce o versiune de Seria 7 special pentru China. Cei care vand masini chinezesti in Europa sunt oare chinezi? Dupa ce i-au dat importanta si tehnologie acum marile companii se mira de impertinenta Chinei. Daca ar fi facut in asa fel incat in China sa nu existe decat tehnologie autohtona, sau in cel mai bun caz ruseasca, revolta marilor companii ar fi de inteles. Nu ca acum n-ar fi, dar nici nu au facut nimic sa opreasca expansiunea chineza. Acum n-au decat sa o suporte. Din fericire pentru industria auto occidentala, acolo macar are cine sa ia pozitie.Au foruri competente si o piata educata. Acolo oamenii nu cumpara orice. Asteptati ca piata romaneasca sa devina cu adevarat interesanta pentru chinezi si sa-si promoveze tigaile agresiv (ceea ce pana acum nu se intampla). Veti vedea pe strazi sute de astfel de masini. Si pentru cei care au adus vorba despre Logan (desi nu am): Eu as prefera si o masina fabricata in Republica Moldova decat una facuta de Chinezi.

  • butterfly effect, vineri, 31.08.2007 10:07
    ===

    japan rules!!!!!!!

  • pit 75, vineri, 31.08.2007 10:13
    aduceti atentia si spre Romania

    Eu azi sunt in afara "programului", lasa-tii dracu pe chinezi, eu as vrea sa stiu cum dracu reusesc astia din guvernul asta de cacat sa duca UE de nas cu Taxa de inmatriculare.????? Aia de la UE ce mai pazesc, pentru ca am inteles ca ar putea sa-i oblige sa scoata taxa, sau gresesc??? Oare cati bani au turnat producatorii si importatorii si in curu cui au intrat bani ca sa sustina taxa?? Voi aia care va simtiti sa va coaca CURU.

  • eu, vineri, 31.08.2007 10:16
    chinezii

    Chinezii au perfecta dreptate, in fond nu sunt identice, seamana, si apoi..daca productia masinilor se aseamana cu oricare alta meserie cum ar fi cea de sticlar,apoi e normal..ca ei scot un produs asemanator, fiecare alege ce vrea.Unii vor masini chinezesti, altii germane, economia de piata inseamna concurenta, sa simta si germanii ce inseamna concurenta.

  • adi, vineri, 31.08.2007 10:23

    asa macar is permit mai multi un "X5"

  • Mihai 2, vineri, 31.08.2007 10:26
    lui Xeon - Off Topic

    Ai mare dreptate. Si nota 10 gazdelor noastre. Pe alte site-uri mesaje de genul asta ar fi fost suprimate pe motive de rasism. Din pacate esti mult mai minoritar decat crezi intr-o tara in care mahalaua primeaza. Cinste tie!

  • Eugen, vineri, 31.08.2007 11:27
    Comunisti aroganti...

    Asa sunt comunistii domnilor. Ei au "adevarul" lor adica minciuna. L-ati uitat pe Ceausescu si ai lui ? Si ei aveau "adevarul lor" si atatia ani ne-au prostit. Acum urmasii lor fac acelasi lucru si multi dintre noi ii mai cred... Pacat.

  • ufx, vineri, 31.08.2007 11:47
    bine...

    ma eugene,si eu is impotriva comunismului si a lui ceausescu ,da ce **** mea de legtura are asta cu comunismul si in plus chinezii nu sunt urmasii lui ceausescu ,comuinismul chinez e total diferit de cel rusesc si care a fost la noi

  • cricetto, vineri, 31.08.2007 12:51
    super tari

    am avut ocazia sa vad noble-ul si pot spuneca au adus si multe imbunatatiri masinii,si motorizarile sunt destulde performante.De pret.....nu are rost sa mai povestim.FOARTE OK

  • andrei83, vineri, 31.08.2007 12:52
    nu prea inteleg...

    deci orezarii zic ca guvernul lor ii lasa sa copie,pai da ce,copie de la guvern ca sa le dea voie guvernu.copie de la europeni.sau la ei in tara au voie sa faca ce vor,nu exista legi internationale sau care e treaba? fac ei de capu lor ce vor.ma rog,poate asa este,nu stiu legile... Acum parerea mea:Nu mias cumpara niciodata o masina chinezeasca care arata ca un X5,poate sa fie sa presupunem prin absurd mai buna ca,calitate :)))))) decat un X5.Deci poate sa aiba si mama pieilor alcantara,suspensie pneumatica,pilot automat,etc... Pentru simplul motiv ca e clar ca ei nau fost in stare sa faca ceva mai bun,si masina o sa aiba tot timpul un aer de fals,de contrafacut. Trebuie sa fie originali,si indrazneti,sa renunte la designul banal. Sa ia exemplu de la hyundai si kia,care au evoluat foarte mult in acest sens si mie nu mi se pare ca seamana,in nici un caz izbitor,xeroxat,cu alte marci.Au un design foarte dragutz astea 2,vbim de modelele noi. Hai bafta,si poate le vine mintea la cap si la orezari,desi vad ca nu dau nici un semn,si mai sunt si aroganti pe deasupra.

  • romanu suparat, vineri, 31.08.2007 13:14
    vai de voi...

    ce tot va certati aici aiurea? de ce se vand chinezariile ? simplu...pentru ca LUMEA E DIN CE IN CE MAI SARACA!!! daca te duci sa-ti iei o pereche de blugi(sau blue jeans cum vor unii sa para intelectuali...) de firma, iti ia o caruta de bani, cu care ai cumpara vreo 3 perechi de blugi chinezesti! e si normal ca oamenii sa ia ce e mai ieftin! exemplele sigur ca pot continua... cand e vorba de masini...chinezii trebuiesc pusi la zid, impins 2 palme peste ochi la ei, trimisi acasa, amendati de autoritati si gata...pb rezolvata. daca se pune pb ca stai sa vezi ca acolo se cumpara si hala hala normal ca ei prind curaj si dau in capul guvernului lor care probabil incepe sa dea legi la nivel global... am vazut comentarii in care s-a zis ceva de genul: "nu e 100% ca X5" LOL!!! pai sunteti nebuni sau ce? BMW, Mercedes, Audi...firme de firme care investesc milioane de euroi anual pentru a scoate pe piata ceva performant, sigur, frumos, elegant. normal ca atunci cand vezi ca ai bagat milioanele in cercetare si vine un ochi lungit si-ti rade in fata cu rasnita lui iti vine sa te dai cu capul de pereti! bine fac BMW, Mercedes si alte fime...sa le taie avantul...

  • zat, vineri, 31.08.2007 13:39
    germanii vs. chinezii

    Chinezii produc demult masini copiate dupa modele consacrate pe plan mondial. Auzisem demult de ce supecaruri umbla la ei pe strazi.. produse la ei si doar la ei le vedeai. Acum eu cred ca s-au lacomit si ei. S-au saturat sa vada cum VW si altii produc masini la ei cheltuind 2-3 mii de euro pt un model ca Passat-ul si il vand apoi in alt colt de lume cu 30 de mii... s-au gandit k asa pot face si ei bani. si cum sunt in plina ascensiune economica, guvernul isi sustine producatorii locali, brandurile locale (nu cum face guvernul nostru.. a zis cineva mai sus mai multe legat de asta). Nemtii... Credeti k ei nu stiau k asemenea modele se fabrica? Si nu de curand... de ani de zile. Nu i-au deranjat pana acum pt ca nu intrau pe pietele lor. Dar acum cand vin si chinezii la Saloanele Internationale si prezinta asa ceva normal k iti sare mustarul. Vede toata lumea cum o masina la fel k a lor poate avea un coste de 5 ori mai mic. Or avea ele calitate mai slaba decat cele produse de nemti dar acest lucru sunt convins k se va remedia. in concluzie nu as lua apararea nimanui. si nemtii k si altii s-au imbogatit pe spatele chinezilor. si chinezi incearca sa faca un ban pe spatele nemtilor (creand masini concepute de ei).... nu vad care are o vina mai mare. sfat pt chinezi: sa cumpere in continuare branduri europene (cum au si luat ROVER sau sunt in cursa pt altele) si in curand vor produce ei, la ei acasa masini europene din cele mai variate game si le vor vinde pana si in america :)):))

  • jazzboy, vineri, 31.08.2007 13:58
    e o dovada ca se poate

    de ce nu costa X5 20.000 euro nou??? au aratat chinezii ca se poate...

  • Greku, vineri, 31.08.2007 14:41
    Pt jazzboy

    tu vb serios...cred ca toata lumea e satula de lucruri made in china care nu sunt bune de nimic unele sunt chiar si de unica folosinta deci ce te face sa crezi ca la pretul asta chinezi iti ofera aceeasi calitate ca nemtii??

  • si?, vineri, 31.08.2007 16:43
    conteaza daca se vand

    Nu te obliga nimeni sa o cumperi, trebuie sa te informezi ce poate sa faca si cate stele ia la "crashtest". Si japonezii au pornit la fel, copiind cu nesimtire masini americane si nu numai dupa care si-au mai diversificat productia. Am vazut mai demult un Lexus care era fix copiat dupa un Mercedes S600 si mai dau si ei rateuri copiind cu nesimtire masinile altora (clasa+dimensiuni+design). De ce va mirati?...nu va obliga nimeni sa o cumparati.

  • ignis, vineri, 31.08.2007 17:05
    imitatii ieftine... inca

    China face imitaţii ieftine. NU sunt CLONE. Au făcut reverse engineering la masini au copiat unde trebuia să fie funcţional şi apoi au ambalat tot într-o formă consacrată. Bine că nu au scris pe ele BMVV sau Mencedes în tradiţia bine cunoscută a lui Panasoanic. Ideea e că au început să lucreze. Maşinile sunt funcţionale. Să nu zic cât know-how a intrat în ţara aia în ultimii 15 ani. Acolo cred că se produc 99% din tipurile de produse existente pe pământ. Mai ţineţi minte unde erau coreenii acu 20 ani, la maşini, electronice, telefoane mobile? Făceau ultimele ieftinături, copii în licenţă la produse ieftine ale firmelor consacrate. Acu 10 ani dacă era să-ţi cumperi un mobil dintre Nokia sau un Samsung ce-ţi cumpărai? Aaa... am uitat Samsung nici nu auzise de telefonul mobil şi acum e pe locul 2 la cotă de piaţă. La electronice ce să mai zic. Peste 20 ani o să cumpărăm produse chinezeşti care o să rivalizeze calitativ cu cele occidentale.

  • AndreiRN, vineri, 31.08.2007 17:20
    Iubitori lui AndreiRN

    Imi place reactia. O reactie de adolescent calcat pe coada. O reactie a unei populati care ii admira pe cei buni dar ei nu sunt capabili sa faca nici macar o bicicleta sau motocicleta sa nu mai vorbim de o masina. Chinezi au chef de munca si o fac. O fac prin a da publicului ce isi doreste. De la brichete, maturi, haine si pana la masini, avioane, computere, sateliti si rachete. Ei muncesc si voi luati marfa si faceti specula cu ea. Va irita diferenta dintre a copia si a te inspira. Au fost suficienti de inteligenti sa se inspire de la marcile faimoasa dar sa nu copieze. Legea este simpla aici dar nu si opinia publica. Am auzit de un roman care din cauza guvernului si-a luat intreprinderea si sa mutat in .... China. Cu meseriasi cu tot si acuma si-a triplat productia. Romanul latra mult si este foarte opinionat dar cand este vorba sa se uneasca in a face ceva face exact invers. Isi scoate ochii unul la altul. Nationalismul este o discriminare scarboasa. Chiar mai scarboasa decat rasismul si vor trece multe generati pana va vindecati. Sa vezi tu ce se intampla cand guvernul va cere si mai multa soaga celor de la Renaut sau muncitori vor intra in greva. La fel ca si polonezi de la Fiat. Chinezi ofera celor de la Fiat teren pe gratis si brate de munca serioase la preturi competitive. Voi o sa ramaneti cu latratul si specula de marfa chinezeasca daca nu va treziti.

  • Soso, vineri, 31.08.2007 18:03
    china

    destapta metoda ,guv. chinez le da de lucru populatiei pe bani de nimic si rezolva intr-o oarecare masura si distribuirea produsului pe alte piete.In china gaesti orice replica de produs original cu tot cu serie.CINSTE LOR DACA NU DORITII UN PRODUS NU-L CUMPERI!!!

  • zidzik15, vineri, 31.08.2007 18:04

    macar sunt mai ieftine? ca nu e greu sa-i schimbi sigla...femeile oricum nu stiu ce se intampla.vad semnul de la bmw si ca e masina noua..........ai pus-o bine de tot =))))))))))

  • Razvan, vineri, 31.08.2007 18:48
    toate ca toate ..

    dar pana la urma, lasa`i frate sa copieze de nu se vad .. ce nebun ar da 12 000 EUR pe o copie dupa X5 pe GPL (parca asa am vazut ca e CEO ala la noi in tara) in conditiile in care totusi sunt cam multi bani pana si pentru un muritor de rand cumparator de SH .. se vor elimina singuri de pe piata prin produsul in sine, consider ..

  • Kap, vineri, 31.08.2007 23:19
    Pe cine supara concurenta?

    Vai, soro, ce ofuscata e lumea ca i se copiaza supercarul!Lumea asta snoaba care umbla in masini de 'jde mii si care daca erau mai ieftine afectau reputatia, desi erau aceleasi masini! Ce figuri de prost gust!Probabil interesate, exact ca alea gen "nu vrem masini poluante second in Romania", in conditiile in care numai traficul haotic provoaca o poluare mult mai mare decit in conditii organizate. Cei ce va spargeti in figuri, de ce v-ar deranja masinile chinezesti, doar ziceti ca-s copiate si mai proaste? Intr-o tara de doi lei in care se vind la greu Clio, Accent, Matiz si alte masini ieftine, masinile chinezesti mult mai accesibile isi au rostul lor.Si daca se vor dovedi slabe calitativ sau poluante, poate se vor compara cu second-urile din vest si se va reevalua oportunitatea taxei de inmatriculare (normal, dupa ce zboara Moliceanu). Pina una alta chinezii ne ofera o alternativa.Ceea ce magarul mentionat mai sus ne confisca cu taxa lui abuziva.

  • pt fanii panoasonic,So NY,adio, sâmbătă, 01.09.2007 10:24
    pt admiratorii chinezilor

    Cat de prost sa fii sa zici "bravo lor,copiaza si fac masini ieftine chiar daca nu la fel de bune,asta e concurenta".In pretul mai mare al unui BMW se regaseste si un procent din banii investiti pt cercetare,teste,etc si nu e normal ca altii sa le foloseasca tehnologia.Dar bucurati va in continuare.Dupa ce chinezii vor elimina toata competitia in acest fel vor face ei cercetare si atunci vom avea parte de produse intr adevar exceptionale calitativ(oricum nu vom mai avea termen de comparatie).Dar de,si noi am copiat orezul de la ei.Ce paralela stupida.Asta spune multe despre fanii produselor made in china.

  • Moshu, sâmbătă, 01.09.2007 15:21
    ar trebui sa ne temem...

    ... un pic deoarece daca stam sa ne gandim asta este doar inceputul. Chiar nu se gandeste nimeni, macar asa, ca idee, ca pana mai ieri chinezii imitau incaltaminte, imbracaminte, mai tarziu electronice, de toate felurile, deci nu orice, iar acum au trecut la o industrie mai puternica, testandu-si tot ce pot, ca abilitati, resurse, impact si reactie de piatza, pe mine cel putin punandu-ma pe ganduri. Mai, sunt buni ce mai in coace si-n colo daca au reusit sa enerveze si sa suprime(daca nu au mituit deja), o europa(cu "e" mic pentru ei), care sa reprezinte terenul de incercare a capacitatilor de productie, influentza, profit si de investitie in viitor, caci, in scurt timp vor fi in stare, datorita potentialului, sa-si creeze unitati de productie, sub legi proprii, bine infipte, chiar in Europa care vor deschide tranzitia productiei de acolo, de departe, aici in cea mai tare piatza de desfacere. Cam ce o sa facem ??? Ce mama naibii o sa facem cand nu o sa avem loc de ei ? Ce ziceti de asa ceva ????!!!

  • timo, duminică, 02.09.2007 11:25
    chinezi sint nesimptiti

    eu va dau dreptate dar in privinta masinilor facute de chinezi eu unu cind ar ajunge pe teritoriu european leas da foc sau astia vreau sa faca programul rabla cu ele cred ca romini nu au ce duce la fie vechi decit niste deocheate de masini chinezesti?,sau sint dispusisa inlocuim parcul nostru de dacii.Datii in tribunal nemtilor ca va fac firmele de rusine ,ducai naiba de copiatori .

  • Vali, luni, 03.09.2007 23:07
    solutie

    Hai sa nu mai cumparam nimic Made in China, oricat de avantajos ar fi. Acesta solutie nu are nevoie de tribunal, guverne s.a. de genul asta.

  • Gigi Contra, miercuri, 05.09.2007 07:08
    Masini Chinezesti

    In China sunt o multime de fabrici de automobile si motociclete, unele fac produse sub licenta, altele au produsele lor "ORIGINALE". Stiu un caz de fabrica ilegala de motociclete desfiintata abia dupa ce produsese cateva zeci de mii de motociclete. Chinezii nu au nici o treaba cu Protectia proprietatii intelectuale asa ca sunt foarte curios sa vad ce vor obtine nemtii cu procesele astea. Mai mult ca sigur NIMIC.

  • dan 76, joi, 06.09.2007 19:30
    pt. Nicko 75

    Motor de generatie veche Mitsubishi Pajero benzina de 2,4 l si , culmea , au instalatie gaz standard . Pretul undeva pe la 32-34000 euro . Penibil .

  • Fane, duminică, 09.09.2007 10:12
    bolid

    Imi place comparatia voastra intre bobul de orez dat de Dumnezeu si o masina creata de om....as vrea sa vad cum isi ingroapa fiecare masina si sa iasa din pamant alte zeci.... Nu m-am putut abtine sa nu rad la remarca unuia cum ca ar fi bine sa copieze si loganul NU stiu de ce va exprimati opinia in acest domeniu dat fiind faptul ca noi romanii nu mai producem aproape nimic sau ce producem exportam sau ce avem exportam nici nu mai sti ce este in tara asta.... Idee: capul de neamt ar trebui sa gandeasca cum gandesc eu acum si anume sa scoata ceva nou ce nu poate fi copiat in nici un fel ... Dar si la ei ca si la noi a intervenit efectul de turma care se pare ca se extinde -ce o sa fie peste 20 ani? ce mai conteaza! gandeste-te ca cea mai importanta este ziua de azi maine nu se stie. Oricum nu ai facut nimic pt cel/cei pe care ii lasi in urma...continua!

  • BMW, joi, 17.07.2008 14:06
    De ce furati

    Dick ce vi baiu chinezilor nu mai aveti idei si le furati de la cele mai bune firme sa va fie rusine

  • lucian, luni, 28.06.2010 01:16
    viermi

    Chinezii le-o intorc europenilor si celorlalti... Ati citit la istorie cum au furat europenii viermi de matase de la chinezi, intr-un toiag gol pe dinauntru?... Lasa, ca asa merita si nemtoii si toti ceilalti! Homo homini lupus, fratilor!... :)