Chinezii lansează un nou brand de mașini electrice de lux: primele modele, un SUV și un supercar de peste 1000 CP fiecare

Publicat luni, 09.01.2023 13:04 de Tiberiu Safta

Compania chineză BYD a lansat o nouă marcă dedicată mașinilor electrice de lux și de performanță. Aceasta se numește YangWang și a lansat deja primele sale modele: un SUV de lux numit U8 și un supercar botezat U9. Ambele modele oferă propulsoare electrice de peste 1000 de cai putere.

YangWang este o companie chineză nou-înființată de către BYD, unul dintre cei mai mari constructori de automobile din țara asiatică. Noul brand promite să fie un rival pentru nume consacrate ca Audi, BMW, Mercedes-Benz și Lexus în segmentul mașinilor de lux. De altfel, noua companie se va concentra exclusiv asupra unor modele de lux și de performanță cu zero emisii.

PRMUL MODEL: UN SUV DE PESTE 1100 CP

Pentru asta, YangWang a dezvăluit deja primele două modele ale sale. Pe de-o parte, avem de-a face cu un SUV electric de lux, botezat U8. Design-ul modelului de teren este unul futurist, iar aici putem remarca o mască frontală masivă, alături de un design atipic al farurilor LED. Pe plafonul vopsit în negru sunt montate 3 prize de aer, iar caracterul robust al noului U8 este scos în evidență de elementele de protecție din jurul aripilor laterale.

Un aspect la fel de atipic regăsim și în partea din spate, acolo unde vedem blocuri optice amplasate în jurul lunetei și la hayon. Tot aici vedem și aripile evazate, precum și suportul pentru roata de rezervă.

Noul SUV măsoară 5300 de milimetri în lungime și are un ampatament de 3050 de milimetri. Deocamdată, nu avem poze cu interiorul noului model, însă YangWang a dezvăluit detaliile tehnice esențiale despre propulsorul său electric.

Astfel, SUV-ul de lux din China este propulsat de 4 motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată. Constructorul spune că propulsorul noului model dezvoltă peste 1100 de cai putere și un cuplu de 1627 Nm. Încă nu avem informații despre acumulator, însă YangWang precizează că noul U8 accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 3 secunde.

Mai mult, modelul va avea o funcție prin care va putea realiza viraje de 360 de grade pe loc, alături de o funcție de traversare a apelor și tehnologie avansată de vectorizare a cuplului. Pe lângă asta, SUV-ul de lux este echipat și cu anvelope run-flat care pot rula dezumflate până la viteze de 120 de km/h.

Prețul de pornire al noului SUV este echivalentul a circa 138.000 de euro.

AL DOILEA MODEL: UN SUPERCAR DE 1200 CP

Cel de-al doilea model este un supercar, botezat U9. Și acesta propune un design radical, cu faruri desenate sub forma literei C, un design aerodinamic și cu elemente unice, precum o aripă centrală montată în partea din spate.

La fel ca SUV-ul de mai devreme, supercar-ul U9 are un propulsor electric alcătuit tot din 4 motoare. De data aceasta, puterea este de 1288 de cai putere, iar fiecare motor în parte oferă maxim 322 de cai putere. Constructorul spune despre supercar-ul U9 că are nevoie de numai două secunde pentru a atinge 100 de km/h, însă nu a dezvăluit informații despre viteza maximă sau alte informații despre acumulator.

YangWang nu a dezvăluit nici prețul lui U9, însă este de așteptat ca și acesta să înceapă de la echivalentul a circa 140.000 de euro.

via InsideEVs

  • dan_grc, luni, 09.01.2023 13:50

    Să mai spună cineva că chinezii nu sunt competitivi, mai ales la prețuri, ce mai vrei române ?

  • SS, luni, 09.01.2023 14:28

    Arata grosolan

  • eu, luni, 09.01.2023 15:29

    alea 3 chestii de pe plafon in niciun caz nu-s prize de aer, ci camere sau radare pentru sistemul de conducere autonoma. asa arata la voi prizele de aer? pfff

  • Deleagu, luni, 09.01.2023 17:16

    YangWang - since 2023 :))

  • @dan_grc, luni, 09.01.2023 19:09

    Sunt peste BMW, si la intrebarea " ce mai vrei romane?" raspunsul este: un BMW dizal obosit de germani, cu doar 77000 km reali facuti de o bunicuta in weekend. Masina desigur facuta din bucati si vanduta la pret de "fara accident".

  • dan_grc, luni, 09.01.2023 20:48

    @ sevrajul zilnic La 138.000 euro, preț de pornire, ar trebui în mod obligatoriu să fie peste Bmw .

  • SS, luni, 09.01.2023 22:22

    cele "trei prize de aer" sunt puse acolo pt ca nu se deschid geamurile, fiind produse in China? sau pt ca masina e facuta sa fie folosita si pe post de submarin? Pt ca la electice prizele de aer n-au niciun alt rol

  • Mircea Badea, luni, 09.01.2023 22:50

    game over..adio west! go china!! super masinutele, bat si tehnologic si estetic vestul deja!

  • Dutz, luni, 09.01.2023 23:18

    Clar ca puțin înțeleg ce-i luxul. Prețul are importanța cea mai mică… chiar din contra dacă prețul este prea mic nu mai este lux. Din câte știu BMW, Mercedes, Audi produc mașini premium, deci nu înțeleg comparația din articol si nici aplauzele focilor care nu ratează nici o ocazie să ne amintească pararea lor despre BMW… lux este RR, Bentley de exemplu. De “creațiile” chinezești ce sa mai zic, arată mult prea futurist si nu au nici o treabă cu lux si eleganță, dar sunt sigur ca este absolut necesară o accelerație de 3 secunde pana la 100… este o mașina special construită pentru viraje si depășiri, sa dea “ceață” la semafor.

  • zagado26, marţi, 10.01.2023 16:31

    Din faţă şi lateral SUV-ul zici că-i Range Rover dar nu ne mai împiedicăm în detalii de-astea!

  • @Dutz, marţi, 10.01.2023 23:33

    Cand zici de design chinezesc, tu ai vazut oribilitatile I7 de la BMW? Asta arata superb comparativ cu fata de BMW I7. Asta e design adevarat. La BMW e hidosenie marlaneasca, zici ca tipa masina ca are cocalari in ea. S-a constipat si are farurile alea pe care nici nu stiu cum sa le numesc.

    Dutz, marţi, 10.01.2023 23:57

    Nu-mi place tot ce face BMW cum nu-mi place tot ce face Mercedes șamd… asta nu înseamnă ca trebuie sa fac mare tam-tam pe chestia asta, design-ul este subiectiv. In general Electricele îmi dau impresia de masini fără personalitate, poate ca “disperarea” de a îmbunătății aerodinamica a cam redus din contraste si totul este cam monoton, clar sunt si excepții.