Chinezii lansează pe şine un tren de mare viteză de peste două ori mai rapid decât CFR

Publicat luni, 23.11.2015 17:11 de Daniel Popescu

Un tren de mare viteză chinezesc a atins 385 km/h în testele operaţionale desfăşurate pe poduri, prin tuneluri şi pe pante abrupte, de peste două ori mai mult decât viteza de maxim 160 km/h atinsă de trenurile româneşti.

Chinezii au reuşit să construiască unul dintre cele mai performante trenuri electrice de mare viteză, care a fost capabil să atingă 385 km/h în cadrul unor teste realizate recent în provincia Shanxi.

Performanţa este cu atât mai mare cu cât testele au avut loc pe un traseu complex şi dificil: pe poduri, prin tuneluri şi pe pante. Întrucât evenimentul a fost încununat cu succes, autorităţile au decis că trenul poate intra în circulaţia feroviară chineză, acolo unde va circula cu viteze de până la 350 km/h.

Practic, noul tren chinezesc va deveni unul dintre cele performante din lume, întrucât cele mai rapide trenuri de mare viteză circulă în prezent în regim obişnuit cu 320 km/h: Eurostar (Siemens, Germania), Shinkansen (Hitachi, Japonia) sau TGV (Alstom, Franta).

Trenul este practic de peste două ori mai rapid decât trenurile care circulă pe infrastructura CFR din România. În ţara noastră, cel mai rapid tren este Hyperion, construit la Craiova de compania Softrans, care ajunge la o viteză maximă teoretică de 180 km/h. Totuşi, trenul circulă cu cel mult 160 km/h din cauza infrastructurii de proaste calitate.

Via Chine Informations

  • vianu, luni, 23.11.2015 17:57

    o mica precizare trenurile europene si cel nipon de mare viteza au restrictii datorita: 1. sigurantei ca aspect primordial si 2. zgomotului

  • mog, luni, 23.11.2015 18:03

    circula cu 160 km/h doar pe cativa km de sina, in 2 zone din cate stiu eu, spre BV si spre CTA

  • Florin, luni, 23.11.2015 22:57

    Cu 160 km/h se circula doar spre Constanta. Trenul de mare viteza din Germania se numeste Intercity Express (ICE). Eurostar este trenul de mare viteza care circula intre Franta si UK.

  • someone, marţi, 24.11.2015 15:14

    site-ul se numeste auto market, si nu feroviarmarket, nu? just checkin'

  • Dumitru, marţi, 24.11.2015 15:16

    @automarket Testele s-au derulat pe "pante abrupte"? Serios, chiar nu se uita nimeni pe textele astea traduse la norma? Inteleg ca e greu sa gasesti in zilele noastre un redactor bun, care sa cunoasca limba romana, dar unele lucruri nici macar nu tin de gramatica sau de fineturi semantice, ci de logica si de bun simt... Imi imaginez ca in China caile ferate de mare viteza urmaresc profilul muntilor...

  • vali, marţi, 24.11.2015 16:16

    anul trecut (2014) am mers in china, zona shanghai cu trenul cu 430 (da, 430 ) km/h maxim...am poze si video....deci despre ce vorbim aici ???

  • daniel.popescu, marţi, 24.11.2015 16:52

    @vali: Probabil te referi la trenurile cu levitatie magnetica, care utilizeaza o tehnologie diferita de cea a trenurilor de mare viteza.

  • Dumitru, marţi, 24.11.2015 17:57

    @ Daniel Popescu Ca recomandare: evita, te rog, explicatiile care necesita cunoasterea unor notiuni pe care nu le stapanesti suficient. In terminologia curenta a domeniului feroviar un "tren de mare viteza" este orice fel de tren care circula cu o viteza mai mare de 250 km/ora, fie ca utilizeaza tehnologia conventionala (adica ruleaza pe sine), fie ca utilizeaza tehnologia Maglev, cum este cazul trenului care leaga orasul Shanghai de aeroportul sau principal (la care face referire domnul Vali). Cum ramane cu pantele abrupte? Sau poate nu sunt pante ci rampe? Sau, eventual, trasee in panta? Grea limba romana...

  • xxx, miercuri, 25.11.2015 11:04

    Am fost de doua ori cu TGV, anul trecut Paris-Angers am activat de curiozitate GPS de pe mobil, atât cat mai uitat, viteza maxima a fost 197km/h. Problema mea a fost la trecerea prin tunel, foarte neplăcut,vorbesc de mine, poate am o sensibilitate mai mare la presiune, dar am văzut, mai multe persoane care sufereau un pic. Îmi imaginez ca la 385km/h va fi si mai rău.

  • AndreiRN, miercuri, 25.11.2015 23:44

    Viteza nu este perceputa de corp. Acceleratia este. Tu, acuma stand in picioare the misti cu 20000 kmh datorita rotatiei Pamantului. Optica te-a stresat nu efectul vitezei asupra corpului.

  • xxx, joi, 26.11.2015 13:07

    @AndreiRN am spus ca am avut probleme la trecerea prin tunel