Chinezii de la Geely vor să facă din Lotus un rival pentru Ferrari sau Porsche: 2 miliarde de dolari pentru revitalizarea brandului britanic
Grupul chinez Geely, cel care deține și Volvo din 2010, vrea să investească cel puțin 2 miliarde de dolari pentru revitalizarea Lotus, astfel încât brandul britanic să devină un rival pe măsura Ferrari sau Porsche, potrivit unor surse apropiate de companie.
Geely, brandul chinezesc care deține Volvo, a preluat anul trecut și 51% din acțiunile mărcii engleze Lotus, cu promisiunea că va accelera dezvoltarea noilor tehnologii și lansarea unor supercaruri.
Chinezii au aprobat bugetul necesar pentru ca Lotus să vină pe piață cu două modele sportive până în 2020. În plus, primul SUV Lotus va fi lansat în cel mult 4 ani, potrivit unui anunț recent al CEO-ului Jean-Marc Gales.
Surse din anturajul Geely susțin că gigantul chinez vrea să investească cel puțin 2 miliarde de dolari pentru revitalizarea Lotus, în următorii ani. Planul Geely este să mărească producția celor de la Lotus și să dezvolte activitatea de cercetare din Marea Britanie.
Scopul chinezilor este ca Lotus să devină un rival pe măsură pentru constructori precum Ferrari sau Porsche. În spatele ambițiilor Lotus stă miliardarul chinez Li Shufu, cel care vrea să facă din Geely cel mai important actor de pe scena auto globală. Același Li Shufu este cel care a investit peste 11 miliarde de dolari pentru ca Volvo să ajungă la performanțele foarte bune din ultimii ani.
Vânzările Lotus din 2018 au însumat doar 145 de mașini în Marea Britanie, până la sfârșitul lunii iulie, în scădere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Via Automotive News
Si chiar cred ca va putea. Marcile astea mici de nisa mi se pare ca au avut competenta tehnica intodeauna dar le-a lipsit puterea(finantarea) unui grup mare. In momentul in care se integreaza intr-un grup puternic, chiar au sanse sa renasca si sa ajunga la volume respectabile. In momentul in care combini know-how de al volvo cu Lotus si o sa mai vedem cu ce ar putea sa iasa ceva bun, care va fi implementat pe fratele mai ieftin de volum Lynk&Co. Inca mi se pare ca le lipseste cineva puternic pe motoare in grup dar om vedea ce mai cumpara.