Chinezii de la CATL prezintă o nouă baterie sodiu-ion pentru mașinile electrice
Producătorul chinez Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) a dezvăluit o nouă baterie de tip sodiu-ion pentru mașinile electrice și susține că tehnologia va ajunge pe piață din 2023.
Pe măsură ce popularitatea electricelor crește, cererea de materii prime pentru baterii este pe măsură, iar industria auto este nevoită să caute alternative la bateriile tradiționale.
CATL, cel mai mare producător chinez de baterii, cu o valoare de piață de 200 de miliarde de dolari, anunță că a dezvoltat o nouă tehnologie care integrează atât baterii litiu-ion, cât și noile baterii sodiu-ion.
Densitatea energetică este în continuare mai mică decât în cazul tradiționalelor baterii, însă chinezii susțin că noua tehnologie oferă performanțe mai bune în condiții de frig și la încărcările rapide.
Peste 5.000 de cercetători au lucrat la dezvoltarea noului pachet de baterii, tehnologie ce ar putea ajunge pe piață din 2023.
CATL este furnizor de baterii pentru producători precum Tesla, Volkswagen sau Geely.
Via Reuters





ce trebuie inteles este ca in domeniul ingineriei cuvantul de ordine este compromisul si gasirea celei mai bune solutii pentru aplicatia data. nu exista soluatia magica, una singura buna la toate. ar fi frumos de exemplu sa avem la masina electrica noua optiunea de a o configura cu: - baterie sodiu-ion daca vrem sa rulam mai mult in conditii de frig si/sau drumuri lungi pentru a putea incarca frecvent la statii de putere mare, poate chiar si de 2-3x pe zi cate 15-20 minute pentru segmente de cate 250-300 km. - baterie clasica litiu-ion daca vrem autonomie mare >450 km, sa incarcam mai rar, gen odata la saptamana si lent, la putere mica (acasa), iar rularea este in conditii variate de clima si traseu, cu mult urban.