
Chinezii de la CATL prezintă o nouă baterie sodiu-ion pentru mașinile electrice
Producătorul chinez Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) a dezvăluit o nouă baterie de tip sodiu-ion pentru mașinile electrice și susține că tehnologia va ajunge pe piață din 2023.
Pe măsură ce popularitatea electricelor crește, cererea de materii prime pentru baterii este pe măsură, iar industria auto este nevoită să caute alternative la bateriile tradiționale.
CATL, cel mai mare producător chinez de baterii, cu o valoare de piață de 200 de miliarde de dolari, anunță că a dezvoltat o nouă tehnologie care integrează atât baterii litiu-ion, cât și noile baterii sodiu-ion.
Densitatea energetică este în continuare mai mică decât în cazul tradiționalelor baterii, însă chinezii susțin că noua tehnologie oferă performanțe mai bune în condiții de frig și la încărcările rapide.
Peste 5.000 de cercetători au lucrat la dezvoltarea noului pachet de baterii, tehnologie ce ar putea ajunge pe piață din 2023.
CATL este furnizor de baterii pentru producători precum Tesla, Volkswagen sau Geely.
Via Reuters
-
bravo lor, joi, 29.07.2021 18:15
corectie: o data nu odata
-
Electricul Luminii, joi, 29.07.2021 18:33
toate aceste probleme si compromisuri nu exista daca iti cumperi o masina cu combustibili lichizi. Din start ai scapat de toate limitarile, timp de incarcare, autonomie, caldura, frig, aplicatii, statii de incarcare, planificari minutioase la drumuri medii lungi, prize, stechere, etc.
-
King rocker, joi, 29.07.2021 18:38
Bravo, merge ok li ion iar autonomia e mai importantă decât încărcarea rapida. Îmi permit să fac o pauza de 1h la fiecare 300km (mai ales pe șoselele patriei unde asta ia ceva timp). Singura diferență față de când aveam mașină clasica este că nu mai merg consistent foarte tare la drumuri mai lungi, cu încărcare - timpul câștigat pe drum îl cam pierzi la încărcare și nu te mai trage inima.
-
Edikkk, joi, 29.07.2021 20:00
@bravo lor Aşa este, foarte înţelept ai expus. China are unele din cele mai mari resurse în inginerie şi mai ales inginerie software doar că nu sunt vizibili şi sunt mai mult pe tarlaua lor. Să sperăm că nu învaţă engleza, dar sunt alte firme care au înţeles acest lucru, chiar Tesla a dat mână liberă Tesla China care are un preşedinte chinez, de a dezolta un centru de R&D chinezesc în China, care va produce un model low cost global. Cam ce au făcut Renault în România cu "maşina de 5000€" şi au reușit (fără TVA! Da, au reuşit, dar OEM vorbesc de preţuri de producţie nu şi de comercializare care conţin din start şi TVA) posibil ca maşina Tesla model 2 cea de 20.000$ (nu 25.000$ ci chiar mai ieftină) să provină din China. Vom vedea
-
Edikkk, joi, 29.07.2021 20:04
Adică decât să scoţi pe toţi la învăţarea limbii engleze laşi totul în mandarină, verticalizat şi închis acolo în China, dar produsele le pui embleme, nume englezeşti şi gata le faci doar export pe piaţa globală. Nu tu probleme de resurse umane, nimic. Dacă în SUA, UE/UK găseşti mai greu IT-iști, gen am nevoie luna viitoare de 1.000-10.000 în China sau India, pac..... îi ai imediat. Ce fac miliardele de oameni. Nu că ar fi mai inteligenţi decât restul. Fiecare ţară are "sarea pământului"
-
adig01, vineri, 30.07.2021 08:41
Cercetarile in R&D stati linistiti ca nu le fac chinezii. Cumpara si ei creiere ca si alte natii. Daca era asa de destepti cum ziceti voi nu mai copiau modele europene. Plus ca dupa atatia ani China nu are motoare ptr avioanele de vanatoare proprii. Tot cu reverse-engineeringul motoarelor rusesti umbla.
-
unomnormal, vineri, 30.07.2021 10:39
Am avut mașinuțe cu baterii când eram mic. Când îți era lumea mai dragă rămâneai fără curent. Știu că tehnologia a evoluat. Știu ca marilor puteri nu prea le- a ieșit pasenta cu marii producători de petrol și că vor să le dea o lecție. Dar, nu înțeleg de ce trebuie să plătesc o taxă dacă aleg motorul termic. Motivul poluării este altul, de exemplu arderea deșeurilor aduse din Germania, mama U.E., care ne impune nouă restricții. Pământul, ca să trăiască, are nevoie de CO2. Dacă nu e produs de populație, mai erupe un vulcan etc. și echilibrul e realizat. Pădurile, plantele consuma CO2. Trebuie împădurire, nu despădurire. Nici nu vreau să mă gândesc unde vor ajunge deșeurile rezultate din bateriile scoase din uz.
-
Edikkk, sâmbătă, 31.07.2021 06:45
@adig01 cred că nu ştii realitatea Îţi dau un hint, cât % din aplicaţiile disponibile pe Apple sunt făcute de firme software care au în spate programatori chinezi? Află şi mai vorbim după.
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | miercuri, 16 aprilieJocul Pac-Man, disponibil acum pentru mai multe modele VolkswagenVolkswagen a lansat o actualizare software care aduce printre altele și celebrul joc Pac-Man. Jocul va fi disponibil pentru aproximativ 300.000 de exemplare vândute în Europa. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 28 martieHyundai Pleos Connect: sistem multimedia de generație nouă, bazat pe AndroidHyundai a anunțat oficial că va lansa anul viitor o nouă generație a sistemului său multimedia. Acesta se va numi Pleos Connect și va fi bazat pe Android. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | miercuri, 19 martieGeneral Motors anunță un parteneriat cu Nvidia pentru dezvoltarea mașinilor autonomeGeneral Motors și Nvidia și-au unit forțele pentru a crea cipuri și software pe bază de inteligență artificială pentru viitoarele mașini autonome. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | luni, 17 martieBYD lansează o nouă platformă dedicată: încărcare la fel de rapidă ca alimentarea cu combustibilChinezii de la BYD au dezvăluit o nouă platformă dedicată care va fi prezentă la viitoarele sale modele electrice. Cu noua platformă, viitoarele modele electrice ale mărcii vor putea fi încărcate foarte rapid, cu un curent maxim de 1000 kW. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | marţi, 11 martieSupercomputere pe 4 roți: viitoarele modele BMW Neue Klasse vor integra 4 supercreiere digitaleNoile modele de serie BMW Neue Klasse se anunță a fi cele mai avansate mașini din punct de vedere tehnologic produse vreodată de marca germană. Toate modelele din această nouă familie vor avea câte 4 "supercreiere" digitale care vor sta la baza tuturor funcțiilor mașinilor. Citeste tot
ce trebuie inteles este ca in domeniul ingineriei cuvantul de ordine este compromisul si gasirea celei mai bune solutii pentru aplicatia data. nu exista soluatia magica, una singura buna la toate. ar fi frumos de exemplu sa avem la masina electrica noua optiunea de a o configura cu: - baterie sodiu-ion daca vrem sa rulam mai mult in conditii de frig si/sau drumuri lungi pentru a putea incarca frecvent la statii de putere mare, poate chiar si de 2-3x pe zi cate 15-20 minute pentru segmente de cate 250-300 km. - baterie clasica litiu-ion daca vrem autonomie mare >450 km, sa incarcam mai rar, gen odata la saptamana si lent, la putere mica (acasa), iar rularea este in conditii variate de clima si traseu, cu mult urban.