Chinezii au copiat designul lui Dacia Spring. Nano Box este o mașină electrică de 9500 de euro
Compania chineză Dongfeng a lansat un nou model electric, numit Nano Box. Noul model este aproape identic vizual cu Dacia Spring și vine cu un motor electric de 45 de cai putere.
Dacia Spring este primul model electric al mărcii din România și, după cum știm, este un model de oraș construit în China. Cu toate acestea, noul model electric de oraș este vândut exclusiv în Europa, ceea ce înseamnă că Dacia Spring nu este disponibilă pe piața din China.
Acum, însă, compania Dongfeng a lansat o mașină care seamănă extrem de mult cu Spring ca design și proporții. Noul model se numește Nano Box și preia cele mai multe elemente ale caroseriei de la Dacia Spring și Renault City K-ZE. Ampatamentul lui Nano Box este identic, fiind trecuți 2423 de milimetri. Există, însă, și mici diferențe cu privire la proporțiile mașinii.
De exemplu, Nano Box este mai scurt decât Dacia Spring cu 11 milimetri și mai scund cu 1 milimetru. În afară de ampatament, doar lățimea este identică, de 1579 de milimetri.
Ca design, Nano Box primește o grilă nouă și o bară față nouă cu lumini integrate. Farurile superioare sunt identice cu cele văzute la Spring, iar grila conține și o bandă LED iluminată. Dongfeng oferă 4 culori diferite pentru acest model, toate fiind combinate cu accente albe sau aurii.
Primele diferențe semnificative se văd în habitaclu, care este total diferit față de cel văzut la Dacia Spring. Aici avem un instrumentar digital de 7 inch și un ecran central de 10 inch, ambele având forma unor tablete. Consola centrală a fost redesenată și conține o comandă rotativă pentru cutia de viteze și butoane pentru temperatură, aer condiționat, sisteme de siguranță, comandă vocală și senzori de parcare.
Modelul de oraș dispune de un propulsor de 45 de cai putere și 125 Nm, la fel ca Dacia Spring. Însă, Dongfeng Nano Box primește un acumulator mai mic, de 27.2 kWh, față de 27.4 kWh cum este la Spring. Interesant este că Nano Box promite o autonomie de 331 de kilometri în regim CLTC. Asta în contextul în care Dacia Spring promite o autonomie de 225 de kilometri în regim WLTP.
Dongfeng precizează că bateria poate fi încărcată la o stație rapidă de la 30 la 80% în 30 de minute, iar o încărcare completă durează 4 ore.
Noul Dongfeng Nano Box va fi vândut exclusiv în China. Prețul de pornire este echivalentul a 9500 de euro. Potrivit companiei, aceștia au primit, deja, peste 10.000 de rezervări ale noului model.
via Carscoops
Nu este nicio copie. Toate derivatele acestei mașini pleacă de la tăticul Renault Kwid care a fost dezvoltat de Renault-Nissan ca model mic termic pentru piețe emergente. Din Renault Kwid a luat naștere în China versiunea electrică Renault City K-ZE. Dar cum în China nu poți produce decât în parteneriat cu un producător local, Renault-Nissan au intrat în parteneriat cu Dongfeng. La rândul lui, Dongfeng a profitat de parteneriat și a lansat versiuni proprii ale lui K-ZE printre care și Dongfeng Aeolus EX1 sau Venucia e30. Acest Nano Box este și el un derivat ca urmare a acestui parteneriat și nu o ”copie.”