China: Electricele vor depăși termicele, din punct de vedere al vânzărilor, în 2025

Publicat sâmbătă, 28.12.2024 11:32 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recente estimări, vânzările de mașini electrice le vor depăși pe cele termice, pe piața din China, în 2025. Cu 10 ani mai devreme decât era plănuit inițial.

China este cea mai mare piață auto din lume, una în care revoluția electrică a început deja.

Potrivit celor mai recente estimări, făcute de marile companii de investiții ca UBS, HSBC, Morningstart și Wood Mackenzie, până în 2025, vânzările de mașini pur electrice vor depăși vânzările de mașini termice pe această piață.

Până la finalul anului 2024, în China vor fi comercializate 12 milioane de mașini cu zero emisii, cu 20% mai multe decât în 2023. Vânzările de mașini termice vor fi mai mici cu 10%, la mai puțin de 11 milioane de unități.

În urmă cu patru ani, autoritățile din China au stabilit ca, până în 2035, mașinile electrice să reprezinte 50% din vânzările de mașini noi. În acest caz, obiectivul va fi atins cu 10 ani mai devreme.

Publicația The Financial Times arată că, dacă acest trend va continua, vânzările de mașini electrice vor depăși pragul de 18 milioane de unități până în 2034. În ceea ce privește mașinile echipate cu motoare termice, numărul lor va scădea la 2.93 milioane, în China.

Nu în ultimul rând, estimările arată că, în 2025, vor fi comercializate, pe această piață, 4.39 milioane de mașini plug-in hybrid (6.05 milioane până în 2033).

via Carscoops

  • Oare de ce, sâmbătă, 28.12.2024 13:45

    Nu e nici o mirare. Sa luam spre exemplu un brand european, dupa care tot romanu moare, Foltvagăn - id3 in chinezia land pleaca de la 120.000 scoici de ale lor. Salariul pentru un vanzator in magazin, stii, retail worker, in medie este 100.000 scoici pe an, (si orice mucea fara experienta 60.000 scoici/an) NET, deci in mana, ce duce acasa. Deci orice neavenit care se duce sa lucreze la "ocean", in 2 ani de zile poate cumpara un id3 ... Hai sa vedem pe taramul mioritic. Salariul de pornire pt un vanzator, unu care nu are deloc experienta, nimic, primeste gen 2500 lei (500 euro) in mana, adica 6000 euro / an Daca facem acelasi calcul, romanul nostru in 2 ani aduna 12.000 euro. Cat este id3 in romania?! 43.000 euro Deci de vreo 4 ori mai nasol Plus in romania, cu 12.000 euro nici macar logan nu mai cumperi, nimic.

  • ^erata, sâmbătă, 28.12.2024 13:48

    Corectie la pret in Romania, au mai redus, si porneste de la 39.000 euro...ahem, e de 3 ori, nu de 4 ori.

  • Elektrikkk, sâmbătă, 28.12.2024 21:06

    QED. China nu vorbeşte de electrificate şi alte vrăjeli vestice. Vorbeşte de full electrice. Eu au virat de mult către economia verde şi rezultatele se văd. Da, încă au mai deschis alte centrale pe cărbuni dar din inerţie dar sunt enorm de multe dovezi că migrarea către energia verde este prioritatea unu a Chinei. În 10-20 de ani, când China nu va mai importa cărbune, petrol şi gaze, mărimea banilor care le rămân în ţară se va dubla, ajungând spre un trilion de $ pe an.

  • ., sâmbătă, 28.12.2024 21:11

    Elektrikkk, nu exista full electric, exista tractiune electrica. Ea poate fi: 1. cu baterii - BEV 2. cu generator pe benzina - HEV 3. baterii+generator pe benzina - PHEV 4. cu generator pe hidrogen - FCEV 5. solar cars (exista prototipuri) s.a. BEV nu e singurul tip de masina electrica !

  • ., sâmbătă, 28.12.2024 21:15

    pot face o masina electrica cu alimentare din pedalare umana ca la bicicleta indiferent ca se face curent putin conteaza ca merge electric, asadar e tot o masina electrica chiar daca nu e BEV HEV PHEV FCEV. Inca odata zic, BEV nu e singurul tip de masina electrica !

  • George Simion, sâmbătă, 28.12.2024 23:19

    vestul trebuie sa se oxigeneze de la chinezi si sa le "fure" know-how: cum sa devii verde mai repede si mai ieftin. romania trebuie sa intre si in brics cred...this is the green way!

  • Mihai, sâmbătă, 28.12.2024 23:49

    Nu se poate asa ceva, cred ca e stire falsa, ca in Europa super evoluata e total invers. Si noi nu trebuie sa ne uitam la chinezi ca ei fac numai lucruri rele. Ar trebui sa ne uitam la Made in Germany, mai un soft la dieseluri, mai o abureala cu niste combustibili sintetici care cica ar ajuta, mai o gargara. Electricele nu sunt de viitor si China nu face ce trebuie. Sa revina la dieseluri.

  • Elektrikkk, duminică, 29.12.2024 02:57

    @ " . " Grammar nazi şi alţii ca tine, care nu văd ideea şi evidentul. Să îţi explicăm ca la copii: 1) ce mănâncă şoareci, pisică este... dacă bagi în ea benzină degeaba este hibridă, (mai nou găselniţa că este full hibridă .... că deh indienii de la Suzuki au inventat mild hibrid cu starterul folosit şi ca generator, ieftineală pentru indieni exportată ca aur pentru vestici.... ) degeaba îi zice electrificată (... Ca să sune frumos, să dea bine pe hârtie, la clasamente, că "am evoluat") că tot sursă fossil fuel şi deci tot poluantă. 2) eu cred că toţi cei cu minimă logică înţelegem, că azi cel puţin, full electrice înseamnă BEV cele pe pile de hidrogen sunt câte? Alea Mirai.... 80.000 produse vreodată pe pământ ?? Porcăria japoneză care ar face orice dar să nu vadă evidentul ??

  • ., duminică, 29.12.2024 09:01

    ce e rau in a polua cu co2? hibridu polueaza jumate din cat polueaza un diesel. Ca idee si tu ca om poluezi cu co2 din respiratie.. conform statisticilor pe an un om polueaza cu co2 mai mult decat o masina clasica diesel care merge 20k km pe an. Cauta pe google. Daca faci si sport poluezi si mai mult cu co2 din respiratie.

  • ., duminică, 29.12.2024 09:03

    nu as lua masina BEV niciodata, am vazut cu ochii mei pe drum un renault megane mergand cu 40kmh pe national ca era la 2% baterie si sa nu ramana in pana prostului abia se tara pe drum. Decat cu BEV mai bine stau fara masina si merg cu avionu :) daca viitoru e masina cu baterii nu mai merge nimeni nicaeri cu masina si stau toti in orasu de 15 minute.

  • ., duminică, 29.12.2024 09:09

    stiai ca fermierii pun butelii cu co2 in solarii ca sa creasca plantele? plantele cresc daca au co2

  • dan_grc, duminică, 29.12.2024 10:16

    De câteva zile vuiește o știre, Edikk electrik sigur o știe, anume ca-n Brazilia a fost suspendată construcția unei fabrici BYD pe motiv ca 163 muncitori chinezi munceau în condiții de robie, dacă asta a ieșit la iveală în Brazilia, care nu este un model de democrație și respectarea drepturilor, imaginați-vă ce se întâmplă în China la orice fabrică, acolo autoritățile nu fac astfel de controale, iar daca fac iese totul bine, partidul nu trebuie supărat.

  • Banditos, duminică, 29.12.2024 10:55

    @. "stiai ca fermierii pun butelii cu co2 in solarii ca sa creasca plantele? plantele cresc daca au co2" ai reusit sa transferi ridicolul si stupizenia postarilor de pe FB aici pe AM.

  • Lae, duminică, 29.12.2024 11:46

    China era de așteptat să fie prima la depășirea planului. Doar economia chineză e pe butuci. Și România depășea planurile ceva de speriat.... în realitate... știulete.

  • dan_grc, duminică, 29.12.2024 12:06

    @oare de ce Comparația este superficiala, una ca încasările dintr-un an nu înseamnă ca se pot duce pe o achiziție, de acolo trebuie sa scazi niște cheltuieli, apoi în China poti sa rămâi cu mai mulți bani, de acord, dacă dormi la fabrica în containere și mănânci un bol de orez pe zi, nu mai plătești facturi, nici compania nu mai cheltuiește prea mult cu angajații, de aia o chinezească costă acolo 20k, iar în Europa dublu ( înaintea taxelor ), iar id3 este vândută la super discount, evident în pierdere pentru VW, nu întâmplător se plâng de scăderea profitului, nimeni nu poate concura cu PCC, pentru tine și clonele Mihai, Vali, etc, va doresc sincer sa va duceți în China, mai ales ca deja este raiul electricelor, nu tu diesel, sh-uri obosite, fără cocalari, dacă nici acum, atunci cand ? Nu, eu nu ma duc în Rusia, dacă asta urma, vedeți voi, pupați în dos China, dar urâți Rusia, când de fapt cele două sunt prietene, cel puțin la nivel de conducere, diferența este că China pare mult mai prietenoasă și deschisă, dar în realitate te-ar beli amândouă fără sa clipească.

  • Elektrikkk, duminică, 29.12.2024 14:21

    China nu e perfectă deloc, dar de unde au plecat.... La 200 milioane de oameni sub pragul sărăciei la majoritatea acum câştigă în medie un trai decent, chiar aveau salarii mai bune decât românii acum 10 ani de zile.... Au ajuns departe. Este încă o ţară comunist capitalistă, dar sunt mult mai bine faţă de ce erau sub Mao sau alţi nebuni.

  • Matei_cel_nou, duminică, 29.12.2024 17:02

    Delicioase conentariile lui PWC, zis și punctul sau neuronul singuratic.

  • Elektrikkk, duminică, 29.12.2024 17:13

    Dan grc Exact, Rusia şi China sunt două feţe a aceiaşi monede. Ambele ar invada şi ocupa ce şi-ar dori dacă ar putea şi ar face-o foarte dur şi nu le pasă de nimic. Sunt cele 2 surse a răului din trunghi, unde a 3a sursă este Iran, Afganistan şi toţi nebunii de tipul lor.

  • George Simion, duminică, 29.12.2024 17:53

    ca sua nu invadeaza si nu face "monopol" nimeni...deci?!

  • @simion suveranistu, duminică, 29.12.2024 18:04

    Mars in China, Rusia, Iran, sau mai aproape, Belorusia, pe unu nu aud ca vrea sa plece in aceste miunate tari, stati si latrati din Occident .

  • Dutz, duminică, 29.12.2024 20:25

    Pararea mea că nu-i de glumă cu China pe acest subiect. Au pus la punct elementele esențiale (materii prime, logistică, echipamente de producție etc.) și toate la o scară impresionantă. Rămâne de văzut cât ține vraja electricelor în China, și mai mult cât reușesc să pătrundă, pe ce piețe și cu ce volume. Clar ca sunt discuții legat de legalitate, moralitate, subvenții etc, dar până una alta produsele există și sunt disponibile în multe țări. Piața auto așa cum o știam este istorie, nu toți vor supraviețui în următorii 5 ani.

  • dan_grc, duminică, 29.12.2024 21:12

    Dutz, niciodată n-au supraviețuit toți :) .

  • alex_cu_a_mic, duminică, 29.12.2024 23:02

    Ultima data cand m-am uitat pe o analiza serioasa, BEV-urile trecusera de 30% cota de piata lunara. Impreuna cu PHEV-uri trecusera de 50%. Deasemenea tot pe analiza serioasa , cresterea la BEV-uri era de 20% si la PHEV-uri era de 80%. China istoric raporteaza BEV-urile si PHEV-urile la un loc iar lumea care pare ca se naste cu cateva ore inainte de a scrie pe net, continua sa se umezeasca si sa considere ca gata, China e 100% BEV. E pe la 30% bev cu semne de plafonare pentru sector. PHEV nu e BEV.

  • Andrei, luni, 30.12.2024 00:11

    "Ca idee si tu ca om poluezi cu co2 din respiratie.. conform statisticilor pe an un om polueaza cu co2 mai mult decat o masina clasica diesel care merge 20k km pe an. Cauta pe google." E comuna tactica asta de propagandă. Ia o statistica, o exagerează, trage o concluzie prestabilita și te invită să "do your own research". In realitate omenirea emite 75% din cantitatea de CO2 emisă de toate mașinile. Sigur ca și asa e foarte mult dar: - cantitatea de CO2 emisă de oameni și animale prin respirație era absorbită de plante. Adică planeta era în echilibru. Cum pădurile sunt tăiate în neștire nici asta nu mai e absorbită în totalitate. - cantitatea de CO2 și alte gaze cu efect de seră emisă indirect din activitatea umana nu e absorbită și contribuie la încălzirea climei

  • spaclu lu manole, luni, 30.12.2024 05:04

    America Centrala si de Sud e penetrata de masinile chinezesti. Inamicul global e china in clipa de fata, ruSSia e pistol cu apa. Partea proasta este ca au fonduri garla sa sustina o industrie auto la pret de dumping, pe termen lung, pana ii termina pe toti. Daca Vestul nu face ceva, latul se va strange "inexorabil" in jurul gatului.

  • eu, luni, 30.12.2024 09:24

    Cat timp China are monopol pe litiu, nu vad de ce ar fi altfel... Piata din China e cea mai importanta in acest mment, doar ca producatorii non-chinezi nu sunt competitivi la pret si risca sa devina nesemnificativi in lume, din pacate. Speram sa nu ajung sa vad si pe masina celebrul "made in China", cum vad pe aproape toate celelalte lucruri, dar acolo ne indreptam...

  • Bălăceanca, luni, 30.12.2024 15:16

    'Ai de cucu' meu, a scăpat inexorabil de la internat!

  • Ambulanța, luni, 30.12.2024 18:33

    Ni-no-ni-no! Pe recepție!

  • @inexeo, luni, 30.12.2024 18:36

    nu ai proces azi cu alegerile? ps: ce mai zic extraterestrii?