China, cursa: Vettel si Webber, dubla de vis pentru Red Bull!
Sebastien Vettel a obtinut prima victorie din istoria echipei Red Bull intr-o cursa desfasurata integral sub auspiciile ploii, iar performanta sa a fost completata excelent de Mark Webber.
Marele Premiu al Chinei a adus o ploaie torentiala care a consemnat prima victorie din istorie pentru Red Bull Racing, prima clasare in puncte cu ambii piloti pentru McLaren, dar si o mare dezamagire pentru Ferrari, care nu a reusit nici de aceasta data sa castige vreun punct.
Red Bull Racing a detronat Brawn GP din postura de favorita la titlu dupa numai doua curse, echipa patronata de Dietrich Mateschitz realizand in China prima performanta majora.
Intr-o cursa presarata cu numeroase iesiri in decor si alte incidente, Sebastian Vettel a pilotat fara greseala pe ploaie si si-a adjudecat fara nicio emotie cea de-a doua victorie din cariera. Vettel a repetat practic prestatia de la Marele Premiu al Italiei din 2008, cand a obtinut prima victorie din cariera alaturi de Toro Rosso pe o ploaie torentiala. De asemenea, Red Bull a consemnat cu aceasta ocazie prima victorie din scurta sa istorie, performanta austriecilor fiind completata de Mark Webber, care a obtinut al doilea loc.
Brawn GP si-a trecut in cont locurile 3 si 4 prin Jenson Button si, respectiv, Rubens Barrichello, la capatul unei curse in care liderul clasamentului general a preferat sa nu forteze in contextul conditiilor dificile.
De asemenea, McLaren a reusit pentru prima oara in acest sezon sa termine in puncte cu ambii piloti, Heikki Kovalainen si Lewis Hamilton pozitionandu-se pe locurile 5 si, respectiv, 6. Campionul mondial a avut parte de o cursa plina de suspans in care l-a depasit de trei ori pe Kimi Raikkonen, insa a iesit de multe ori in decor, ratand astfel o clasare mai buna.
Timo Glock a obtinut locul 7, in timp ce ultimul punct pus in joc a fost trecut in contul lui Sebastien Buemi, debutantul absolut al Formulei 1 facand o noua cursa promitatoare.
START SUB SAFETY CAR
Ploaia abundenta cazuta inainte de startul cursei l-a determinat pe directorul de curse al FIA, Charlie Whiting, sa decida inceperea cursei sub safety car. Robert Kubica si Timo Glock au luat startul din pitlane, cei doi ocupand astfel ultimele doua pozitii in pluton. Prezenta in cantitati mari pe circuit, apa a provocat scaderea dramatica a aderentei, iar Felipe Massa a iesit de pe pista in turul 3. Totusi, brazilianul a revenit fara probleme pe circuit, profitand de spatiul de esapare generos.
Adrian Sutil a avut la randul sau o iesire in decor, fiind foarte aproape de a lovi parapetii. Pilotul echipei Force India a intrat la boxe in turul 5, in timp ce Kimi Raikkonen a avut la randul sau parte de o excursie in afara pistei. Nico Rosberg a efectuat la randul sau prima intrare la boxe in turul 6, urmat doua tururi mai tarziu de Fernando Alonso, care a avut cea mai putina cantitate de benzina in rezervor la startul cursei.
SPECTACOL SI ADRENALINA PE PLOAIE
Cursa s-a reluat normal abia in turul 9, dupa ce pilotii au parcurs peste 20 de minute la relanti. Vettel si Webber au condus plutonul ca urmare a intrarii la boxe a lui Alonso, in timp ce Lewis Hamilton l-a depasit pe Kimi Raikkonen in acelasi tur. Doua tururi mai tarziu, campionul mondial a trecut si de Jarno Trulli, nu inainte ca debutantul Sebastien Buemi sa incerce fara succes sa treaca de Raikkonen. Alti patru piloti au iesit in decor in urmatoarele minute, in timp ce Vettel si Webber s-au distanta la peste 10 secunde de Button si Barrichello, aflati pe locurile 3 si 4.
Singurul pilot cu probleme majore in debutul cursei a fost Raikkonen, care a fost depasit in acelsi tur de Buemi si Massa. Ulterior, Hamilton a iesit in decor si a coborat foarte multe pozitii, ajungand pe locul 10, in spatele coechipierului sau, Heikki Kovalainen. Glock si Heidfeld au avut un contact in turul 14, iar pilotul echipei BMW-Sauber a pierdut mai multe locuri in clasament. Desi nu este recunoscut drept un pilot bun pe ploaie, l-a depasit in acelasi tur pe Trulli, urcand pe locul 6.
KUBICA, PESTE TRULLI. LA PROPRIU
Turul 15 a consemnat prima intrare la boxe a celor doi piloti Red Bull, Mark Webber si Sebastien Vettel, in timp ce Raikkonen si Hamilton au trecut succesiv de Trulli. Pilotul McLaren si-a demonstrat din nou abilitatile ploaie depasindu-l pentru a doua oara in aceasta cursa pe Raikkonen. Turul 18 a consemnat un accident violent intre Kubica si Trulli, polonezul urcandu-se efectiv pe monopostul Toyota. In urma impactului, Kubica a ramas fara aripa fata, iar Trulli fara aripa spate, insa doar Kubica a fost capabil sa continue cursa.
Ramasitele monoposturilor ramase pe piste au obligat comisarii de cursa sa introduca din nou safety car-ul pe circuit, moment in care Button si Barrichello au intrat pentru prima oara la boxe pentru realimentare si schimbul de pneuri. Button a iesit de la standuri pe locul 2, in fata lui Massa, care nu efectuase inca prima intrare la boxe, dar mai ales in fata lui Webber, reusind astfel sa castige doua pozitii fata de start. Desi rula pe un confortabil loc 4, Buemi a fost nevoit sa intre la boxe dupa ce si-a avariat monopostul in urma unui contact cu Vettel. Totusi, monopostul liderului a ramas intact, germanul continuand cursa fara probleme pe primul loc.
UN NOU ESEC MARCA FERRARI PENTRU MASSA
Turul 21 a consemnat abandonul lui Felipe Massa, brazilianul oprind monopostul ferrari pe pista, cel mai probabil in urma unor probleme de fiabilitate la motor. Safety car-ul a iesit de pe pista un tur mai tarziu, iar Hamilton l-a depasit pentru a treia oara in aceasta cursa pe Raikkonen, urcand pe locul 4. Vettel s-a mentinut fara probleme in fruntea cursei si a reusit sa se distanteze la peste 6 secunde in fata lui Button, profitand de pista libera din fata, dar si de calitatile cu care este inzestrat. Nelson Piquet Jr a pierdut controlul volanului si si-a avariat monopostul, reusind totusi sa ajunga la boxe.
Intre timp, Button a iesit in decor, iar Webber a profitat la maxim si a urcat pe locul 2. Astfel, Red Bull s-a mentinut pe primele doua pozitii, Vettel avand un avans de peste 10 secunde in fata coechipierului sau. Totusi, dupa numai cateva tururi Webber a iesit in decor, iar Button si-a recuperat locul 2 in clasament. Capul de afis de la jumatatea cursei a fost tinut insa de duelul electrizant pentru locul 7 dintre Buemi si Alonso. Debutanul absolut al Formulei 1 i-a tinut piept dublului campion mondial pentru mult timp, insa experienta spaniolului si-a spus cuvantul in turul 33, cand Alonso a reusit in sfarsit sa treaca in fata. Webber a reusit pentru a doua oara sa treaca in fata lui Button, in timp ce Vettel s-a distantat la 18 secunde de australian.
CINE ESTE LA SEFIE?
Cu 20 de tururi inainte de final, Vettel a efectuat ultima intrare la boxe, revenind pe locul 3 in spatele lui Webber si Button. Coechipierul sau a efectuat la randul sau ultima oprire trei tururi mai tarziu, revenind pe locul 3 si permitandu-i lui Button sa preia temporar sefia clasamentului. In turul 41, Vettel a revenit pe prima pozitie dupa ce a trecut fara prea mari probleme de Button, englezul preferand sa fie precaut in perspectiva sezonului. De altfel, pilotul echipei Brawn GP a intrat la boxe in turul 43 pentru ultima intrare la boxe. Coechipierul sau, Rubens Barrichello, a pierdut o pozitie in acest mod si a coborat pe locul 5, permitandu-i lui Buemi sa urce pana pe locul 4.
Turul 47 a consemnat o noua iesire in decor a lui Piquet Jr, brazilianul fiind din nou nevoit sa intre la boxe. Desi rula pe locul 5 in fata coechipierului sau, Hamilton a iesit in decor si i-a permis lui Kovalainen sa treaca in fata sa, in timp ce Heidfeld si Glock s-au luptat pentru ultimul punct pus in joc cu numai 7 tururi inainte de final. In spatele celor doi a ajuns Buemi, care a pierdut numeroase pozitii in urma ultimei opriri la boxe. in turul 50 Hamilton a pierdut din nou controlul volanului, iar Sutil a trecut in fata pe locul 6, campionul mondial coborat pana pe 7. Totusi, turul 51 a consemnat abandonul pilotului german, care a pierdut controlul volanului si s-a izbit violent de parapeti, retezand aripa fata a monopostului Force India.
Ultimele tururi au trecut fara incidente majore, consemnand dubla realizata de Red Bull, dar si pozitionarea celor de la Brawn GP pe locurile 3 si 4.
UN NOU DEZASTRU PENTRU FERRARI
Marea dezamagirea a cursei a fost din nou Scuderia Ferrari, echipa nereusind nici in cea de-a treia cursa sa obtina vreun punct. Felipe Massa nu a trecut linia de sosire ca urmare a problemelor tehnice, in timp ce Raikkonen a terminat doar pe locul 10, in spatele lui Fernando Alonso.
Dublul campion mondial si-a ruinat cursa la start, cand a intrat la boxe chiar inainte de iesirea safety car-ului de pe circuit, pierzand astfel sansa de a obtine o performanta majora dupa locul 2 realizat in calificari. Sebastien Bourdais s-a clasat in fata celor doi piloti BMW-Sauber, Nick Heidfeld si Robert Kubica, germanii nereusind in China sa obtina performante remarcabile. Nico Rosberg si Nelson Piquet au incheiat plutonul, in timp ce Adrian Sutil a fost considerat clasat pentru ca a parcurs peste 90% din distanta cursei.
In ciuda ploii abundente de pe tot parcursul cursei, Marele Premiu al Chinei a consemnat doar 3 abandonuri, trecute in dreptul lui Kazuki Nakajima, Felipe Massa si jarno Trulli.
Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Rubens Barrichello, pilotul Brawn GP fiind cronometrat cu 1:52.592 in turul 42.
Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.
3 ratati pe ploaie, in ordine evident: hamilton, raikkonen, alonso. 3 genii pe ploaie, tot in ordine, evident: vettel, massa, kovalainen. astept provincia... :)