China a devenit cea mai mare piaţă pentru cei de la General Motors

Publicat miercuri, 05.01.2011 16:47 de Sebastian Toma

GM a vândut 2.35 milioane de unităţi în China în 2010, reuşind să depăşească rezultatele de pe piaţa americană pentru prima dată din istorie.

Piaţa auto din China a manifestat o cerere ridicată pentru modelele General Motors în 2010, reuşind să surclaseze piaţă internă pentru concernul american. Vânzările GM în China au crescut în 2010 cu 28.8% faţă de anul precedent, atingând o cotă de 2.35 milioane de unităţi. Pe piaţa din Statele Unite ale Americii, vânzările GM au crescut cu doar şapte procente în 2010 faţă de anul 2009.

Un alt element interesant este că General Motors a surclasat Toyota pe piaţa din China, semn că americanii nu se mulţumesc cu locul trei în topul producătorilor de automobile. Cei de la Toyota au înregistrat o creştere de 19% faţă de 2009, dar au vândut doar 846.000 de unităţi în China. Pe de o parte, japonezii au vândut aproape 850.000 de unităţi cu o singură marcă, în timp ce GM a vândut 2.35 miioane cu patru mărci la un loc, dar tot concernul american iese pe plus din această situaţie.

Rata de creştere a celor de la Toyota fost mai redusă decât cea înregistrată de americanii de la GM. În mod paradoxal, rezultatele GM din 2010 în China au fost mai slabe decât cele din 2009, când au marcat o creştere a vânzărilor de 69%. Practic, General Motors a realizat o creştere de 97% în China în decursul a doi ani. Meritul din spatele acestei realizări îi aparţine lui Kevin Wale, care a ţinut marca în centrul atenţiei cu ajutorul lansării a 11 modele noi în ultimii ani şi a realizat o strategie bună pentru piaţă chinezească.

Via | GoAuto.com

  • ics, miercuri, 05.01.2011 19:07
    Matematica asta...

    In cazul in care crsterea de 28,8% nu este fata de primul an x atunci cresterile procentuale se inmultesc, nu se aduna. Corect este ca a crscut cu 117,67%, nu 97%. Mai simplu daca in anul 1 s-au vandut 100 de masini, in anul 2 s-au vandut cu 50% mai mult si in anul 3 cu 50% mai mult fata de anul 2 => ca in anul 3 s-au vandut cu (1,5*1,5) 125% mai mult si nu 100%. La cifre mai mari se vede si mai bine. Vezi daca lipsesti la lectiile de matematica... ti-a zis profu' ca iti va folosi intr-o zi... tu nu........ batman! batmant! :))

  • Bethurbazal, joi, 06.01.2011 10:21
    @ics

    Vezi ca ai citit gresit ecranul calculatorului! E 225%. Sau ai facut inmultirea din cap de ti-a dat 125%. Ai vazut tu bine greseala de calcul a lui ST dar si pe tine practica te omoara.

  • Bethurbazal, joi, 06.01.2011 10:25
    @ ST

    GM a crescut in vaznzari in China cu 216% in doi ani. Asta daca procentele care ni le-ai dat sunt ok. Procentul e impresionant. Sunt curios ce prima a luat Wale pentru asemenea rezultate.

  • BaditzaEx, vineri, 07.01.2011 17:58
    GM ?!

    cu modelele europenilor, cel putin acel Mercury din imagine , este de fapt un Opel Insignia, am vazut acum cativa ani in Turcia, Opel Astra cu sigla de Saturn , asa ca...:)) poate, totusi o sa vina si ceva bun cu inchiderea lu Mercury si Saturn, adica GM/ Chevrolet /Lincoln/... sa nu mai copieze si sa faca ceva al lor/ original !, cum e Cadillac de ex

  • you_hoooo, vineri, 07.01.2011 18:12
    @baditel

    Draga comentator de mai sus, te rog nu mai incurca itele. Ai internet si cred ca trebuia sa te informezi inainte de a-ti da cu parerea. Mercury a facut parte din concernul FORD!!! Deci nicio treaba cu GM... Acel " Mercury din imagine" este de fapt un BUICK REGAL, masina dedicata celor mai mari piete din lume: China si USA.

  • taz, miercuri, 09.03.2011 17:49
    @BaditzaEx

    mai vezi si ca Opel Astra clasic1 s-a vandut in Anglia sub o alta marca/sigla multi ani la rand

  • taz, miercuri, 09.03.2011 17:51
    politica GM

    ei vand un set de masini sub diferite marci/sigle in diferite tari in functie de cerere si contractele care le impun anumite restrictii