Chevrolet a prezentat noua generație Corvette: C8 Stingray are motor V8 amplasat central cu 502 CP
Chevrolet a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Corvette. Versiunea de bază poartă numele de Stingray și este echipată cu un V8 aspirat natural de 502 CP și 637 Nm.
În urmă cu trei ani, Chevrolet demara sesiunile de teste ale noii generații Corvette. În tot acest timp, modelul producătorului american a trecut printr-o mulțime de "încercări", iar acum este gata să pună în valoare atuurile cu care a fost înzestrat de inginerii și designerii Chevrolet.
Versiunea de bază a noii generații Corvette a fost botezată Stingray, un nume care a fost folosit în premieră în 1963. Dar poate cea mai importantă modificare adusă de americani constă în amplasarea centrală a motorului V8.
De-a lungul timpului, Chevrolet a dezvoltat o mulțime de prototipuri cu motor central, dar până acum americanii nu au introdus o astfel de configurație pe un Corvette de serie.
Noul Corvette C8 Stingray are o lungime de 4.630 de milimetri, cu 137 de milimetri mai mult comparativ cu vechiul C7. Ampatamentul a crescut și el la 2.723 de milimetri, în timp ce lățimea măsoară 1.933 de milimetri, cu 56 de milimetri mai mult comparativ cu vechea generație Corvette. În același timp, masa totală a noului model american este de 1.527 de kilograme, un plus de 166 de kilograme raportat la vehicul Corvette.
La nivel general, Chevrolet Corvette C8 mizează pe aceleași linii de design pe care le știm deja de la vechea generație. Cu toate acestea, designerii americanilor i-au oferit noului Corvette linii mult mai agresive și mai sportive. De asemenea, aceștia au încercat să vină cu un design care să impresioneze publicul din orice colț al lumii, nu doar pe cel din SUA.
Noua configurație cu motor central nu putea fi trecută cu vederea, motiv pentru care, unitatea cu combustie internă a primit o protecție exterioară din sticlă.
Chevrolet Corvette C8 Stingray mizează pe serviciile unui motor V8 Small Block de 6.2 litri aspirat natural care produce 502 de cai putere (în echiparea cu evacuare de performanță) și 637 Nm. Resursele unității pe benzină vor fi gestionate de o transmisie automată cu opt rapoarte și dublu ambreiaj. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 96 km/h ar urma să aibă loc în mai puțin de 3 secunde.
La interior, a opta generație Corvette promite un post de conducere modern. Americanii au pregătit un instrumentar digital de bord, scaune reglabile electric, un volan încălzit și un sistem audio semnat de Bose. Totodată, C8 Stingray va fi echipat cu un ecran tactil central de dimensiuni generoase. Pachetul Z51 propune un sistem de frânare îmbunătățit, un sistem de evacuare sport, amortizoare adaptive și mici îmbunătățiri aerodinamice.
Chevrolet spune că noul Corvette va fi produs și în versiuni cu volan pe partea dreapta, iar pe piața din SUA, prețul de pornire pentru varianta de bază Stingray va fi mai mic de 60.000 de dolari.
Mi se pare mie sau e o mare copie Ferrari dar cu un interior cam dubios?