Cererea pentru mașini diesel continuă să scadă în Europa: cota de piață a ajuns la numai 31.3%
Mașinile diesel au avut în Europa o cotă de piață de numai 31.3% în al doilea trimestru al anului. Singura piață europeană în care înmatriculările de mașini diesel au crescut a fost Germania.
Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat în această săptămână un amplu raport cu privire la cererea pentru mașini în funcție de motoarele utilizate de acestea pentru perioada aprilie-iunie 2019.
Astfel, asociația remarcă o continuare a trendului de scădere a cererii pentru mașinile diesel, în contextul în care cota de piață a acestora a fost de numai 31.3%, în scădere de la 36.3% în perioada similară a anului trecut. Astfel, au fost înmatriculate 1.286.000 de mașini diesel, comparativ cu cele 1.538.000 de mașini diesel din perioada similară a anului trecut.
Interesant este însă că Germania este singura țară din Uniunea Europeană în care cererea pentru mașini diesel a înregistrat o creștere: 3.5%, la aproape 318.000 de unități.
Între timp, cota de piață a mașinilor cu motoare pe benzină a ajuns la 59.5%, în creștere de la 56.7%, ca urmare a cererilor puternice venite din principalele piețe europene, cu excepția Germaniei.
Cea mai mare creștere a înmatriculărilor de mașini cu motoare pe benzină a fost înregistrată în Lituania (+60%), în timp ce România ocupă locul doi în acest top cu o creștere de 38%.
La rândul ei, piața de mașini cu sisteme de propulsie alternativă a înregistrat o creștere puternică și a ajuns la 9.2%. În această categorie sunt incluse mașinile hibride, plug-in hybrid și electrice, iar ACEA notează că înmatriculările de mașini electrice aproape s-au dublat în Europa comparativ cu perioada similară a anului trecut, la aproape 64.000 de unități.
În același timp, piața de mașini plug-in hybrid continuă să fie pe scădere la nivel europeană (-13%), cel mai probabil că urmare a eliminării subvențiilor acordate de unele state vest-europene și a interesului mai mare pentru mașini electrice.
Via ACEA
Acum trebuie sa vine DPF bozo diesel sa ne explice ce inseamna tehnologia diesel. Alti muci dati in fasole!