Cele mai bune farse auto publicate pe 1 APRILIE
Automarket va ofera o trecere in revista a celor mai bune farse auto publicate de 1 Aprilie. Dupa Dacia Duster de serie vin Seat Ibiza Aero-Tonto si Hyundai i10 Papamobil.
1 aprilie, cunoscuta aproape peste tot in lume ca Ziua Farselor nu a ocolit nici industria auto. Marile publicatii de specialitate din domeniu, precum si birourile de presa ale marilor constructori s-au intrecut in inventarea unor stiri false, cat mai putin credibile sau cat mai aproape de adevar.
Automarket a deschis ziua de 1 aprilie cu o stire despre versiunea de serie derivata din conceptul Duster, prezentat de Dacia in premiera mondiala la Geneva. Asa cum probabil v-ati dat seama, imaginile au fost prelucrate pe calculator iar informatiile au fost modificate in asa fel incat sa se adapteze unui posibil crossover inspirat de Duster.
Nu mai este nevoie sa spunem ca stirea a facut rapid inconjurul mediului online si a fost preluata de mai multe site-uri internationale sau nationale. Zercustom, Worldcarfans, AutoExpress, Autovibe, Top Speed, Acasa, Pe Scurt, Stirea Zilei sau Bank News sunt doar cateva din site-urile care au acceptat sa intre in jocul propus de Automarket si au publicat stirea. Initiativa noastra nu a fost una singulara si ceilalti colegi din presa autohtona alegand diferite subiecte, de la motocicleta electrica Dacia pana la participarea constructorului roman in campionatul de Formula 1.
Aston Martin Lagondola
Peste hotare, marile publicatii au pregatit si ele farse cititorilor. Astfel, pe site-ul iMotor, in cursul diminetii, vizitatorii puteau citi despre cea mai nou gaselnita a celor de la Aston Martin. Potrivit acestora, constructorul britanic pregateste o barca care are la baza conceptul dezvaluit in premiera la Salonul Auto de la Geneva. Primele informatii arata ca bosajele vor fi pline cu aer iar caroseria va fi realizata dintr-un material plutitor.
Propulsia nu va fi asigurata de nici un motor V8 sau V12 ci de un vaslas inarmat cu un bat. Noul Lagondola ii va ajuta pe cei de la Aston Martin sa patrunda pe noi segmente de piata cum ar fi bazinul Amazonian.
Kia Aero-Soul
Oficialii Kia au venit cu o idee si mai traznita. Aceea de a lansa o versiune Aero-Soul capabila sa se foloseasca de puterea vantului pentru propulsie. Sistemul brevetat de inginerii coreeni cu abrevierea APRIL (Air Propulsion and Retardation Installation Line) foloseste un panou frontal pentru a capta forta vantului atunci cand masina ruleaza pe autostrada.
Sistemul poate fi folosit si la decelerare, un panou posterior fiind capabil sa actioneze ca o parasuta pentru a ajuta franarea. Coreenii afirma ca noua lor inventie reduce emisiile de CO2 cu 40% in traficul cotidian sau le poate chiar elimina atunci cand masina merge pe un drum in panta.
Hyundai i10 Papamobil
Cei de la Hyundai au venit insa cu o replica pe masura: un vehicul dezvoltat pe platforma lui i10, destinat transportului persoanelor de rang inalt. Micul model urban se pare ca a fost ales din considerente economice. Vehiculul utilizeaza o tehnologie care, surprinzator sau nu, este abreviata ca si cea inaugurata de Kia pe Aero-Soul: APRIL. De aceasta data este insa vorba despre Armor Protected Roof Integrated Lining, un material compozit, foarte usor, care ofera protectie VIP-urilor ce vor achizitiona masina.
Propulsia va fi asigurata de un motor de 1.2 litri pe benzina, care nu va asigura insa suficienta putere pentru o evadare rapida din mijlocul unei confruntari. Pentru astfel de situatii Hyundai a gandit insa un nou material, mai usor si mai rezistent decat Kevlar-ul.
Potrivit unor surse din interiorul Hyundai, primul i10 modificat va merge in Italia, la un cumparator anonim, cel mai probabil un lider spiritual, avand in vedere culoare in care a fost vopsita masina si tapiseria identica cu vesmintele monahale.
Seat Ibiza Aero-Tonto
Seat se alatura isteriei create astazi cu un model la fel de incitant. Este vorba de fapt despre o versiune mult mai ecologica a modelului Ibiza Ecomotive. Din primele informatii se pare ca versiunea este echipata cu o elice de mici dimensiuni, a carei tehnologie este inspirata de morile de vant olandeze.
Potrivit oficialilor, elicea va fi capabila sa produca energie atunci cand masina se afla in miscare, consumul de combustibil urmand sa scada pana la valoarea record de 2.4 litri/100 de km. Spaniolii se lauda cu faptul ca la o viteza de 5 km/h energia creata de elicea montata pe acoperis este suficienta pentru functionarea farurilor de ceata si a semnalizarii.
La viteze de peste 38 de km/h rezultatele sunt insa impresionante: energia rezultata este suficienta pentru a putea folosi farurile si alte elemente cheie. Constructorul spaniol a afirmat ca se pregateste sa lanseze o versiune imbunatatita, care va folosi o elice cu opt palete de un metru.
BMW Magnetic Tow Technology
BMW nu a stat cu mainile in san si a pus la punct un sistem botezat Magnetic Tow Technology, dezvoltat in urma unui parteneriat cu NASA. Se pare ca tehnologia este evolutia actualului Efficient Dynamics, bavarezii anuntand un consum cu 30% mai mic pentru toate modelele sale odata cu introducerea noului sistem.
Sistemul include un senzor frontal care emita o unda magnetica cu o lungime de 20 de metri. Unda magnetica detecteaza masina care apare in raza sa de actiune si se fixeaza in urma ei. Astfel, soferul BMW poate elibera acceleratia oricand fara a intrerupe functionarea masinii. Oficialii bavarezi afirma ca masina care "tracteaza" practic automobilul BMW nu va simti nici o modificare la capitolul manevrabilitate.
Dupa o asemenea zi si atatea surprize neprevazute numai publicul poate decide care a fost cea mai inspirata farsa. Asteptam opiniile voastre!
via | Zercustoms | iMotor | WCF
trist (?) este ca unii au crezut stirea cu Duster. Trebuia sa lasati postarea deschisa si sa moderati acele mesaje cu: in sfarsit a facut si dacia o masina adevarata, sau aceleasi plastice de prost gust, motorizare slaba, etc....Ar fi fost destule "momai" de astea.