Cel mai scump Mustang din lume: Ford Shelby Mustang GT350R, vândut la licitație pentru 3.85 milioane de dolari

Publicat joi, 23.07.2020 16:44 de Daniel Popescu

Ford Shelby Mustang GT350R din 1965 a devenit cel mai scump Mustang din lume după ce a fost vândut la licitație pentru 3.85 milioane de dolari.

Casa de licitații americană Mecum a găzdui recent o licitație care a avut în centrul atenției un Ford Shelby Mustang GT350R din anul 1965.

Acesta a fost primul Shelby GT350R produs și al doilea al constructorului american din gama GT350, însă principalele puncte de atracție au fost legate de cei care au condus în trecut această mașină.

Ken Miles a concurat cu acest exemplar la cursa din Green Valley Raceway din 1965, iar printre alte nume cunoscute din lumea sporturilor cu motor care au urcat la volan se numără piloții Carroll Shelby, Bob Bondurant sau Peter Brock, ultimul considerat unul dintre cei mai buni piloți din motorsportul australian.

Pe baza acestor date istorice, exemplarul a fost adjudecat în cadrul licitației pentru 3.85 milioane de dolari. Astfel, Ford Shelby Mustang GT350R a devenit cel mai scump Mustang din istorie.

Precedentul record fusese stabilit în luna ianuarie, atunci când exemplarul Mustang GT condus de actorul Steve McQueen în celebrul film Bullitt a fost vândut la o licitație găzduită de aceeași casă pentru suma de 3.7 milioane de dolari (3.4 milioane de dolari plus taxele de licitație).

Via RoadShow

  • mircea badea, vineri, 24.07.2020 00:41

    zici ca e un tomberon. nu putea sa cumpere schita si sa faca unul nou?

  • zarnesteanu, vineri, 24.07.2020 01:24

    Cand esti prost e mai bine sa taci din gura.

  • Nică, vineri, 24.07.2020 13:27

    remarca "Cand esti prost e mai bine sa taci din gura" banuiesc că e făcută de cineva foarte deştept . Maşina e foarte frumoasă (deşi nu înţeleg ce are la faruri) dar excesiv de scumpă (chiar dacă are o anumită poveste). E de urmărit valoarea pe termen mediu/lung a unor maşini în contextul în care peste 30 de ani nu cred că vor mai fi motoare cu ardere internă (pe autoturisme) iar persoanele care le-au condus(construit şi care le-au sporit acum valoarea, vor fi din ce în ce mai necunoscute.

  • @nica, vineri, 24.07.2020 13:55

    Reamarca e facuta de un arghelean iute la manie,nu stiai ca "iei ie fruncea" tarii?

  • @mircea badea, vineri, 24.07.2020 13:57

    ba din contra, prima generatie chiar a fost singura faina, in opinia mea si nu doar a mea. ce a urmat dupa si pana in prezent, da, de acord, tomberoane... pretul acestui exemplar de colectie spune ceva, ca de altfel si faptul ca pentru colectionari doar mkI prezinta interes.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 25.07.2020 04:57

    @nica a lu' Stefan a Petrei, remarca a fost facut de cineva care a trecut cat de cat prin viata si a vazut destule. Problema e ca atunci cand esti prost, prin definitie, "nu stii", deci nici nu-ti dai seama ca trebuie sa taci. Aia cu "fruncea" sunt doar banatenii, cu care eu nu ma identific. Baieti foarte faini de altfel, dar cred ca singura chestie care ma irita la ei e exact parafraza pomenita. Ford chiar daca a mai dat chixuri cu interioarele, mai rar, are totusi si masini de exceptie. Ba chiar sunt editii de Mustang care se apreciaza de la an la an, tocmai pentru ca sunt foarte rare si facute mai cu grija. Dar deh, ce sa stie alde @nica si @@nica si cate un @mirciulica de prin fundaturile Romaniei. S-au uitat si ei la o poza si le pute de le rupe. Din pacate pentru ei mirosul nu vine din monitor, ci din cloaca in care isi duc zilele. Intre timp americanii aia grasi si nesimtiti samd, isi vad de treaba si continua sa scoata modele noi an de an. Lucru care @nica si @@nica si cate un @mirciulica nu prea sunt in stare. Tot ce stiu ei foarte bine este sa traga cate-o sclifoseala pe nas si s-o ragaie pe internet.