Cel mai rapid Dodge din istorie are 1.039 CP și atinge 97 km/h în 1.66 secunde

Publicat marţi, 21.03.2023 11:38 de Alexandru Monenciu

Constructorul american de automobile a publicat primele imagini și informații despre noua ediție specială Challenger SRT Demon 170. Considerat a fi cel mai rapid Dodge din istorie (de serie), acesta dispune de 1.039 CP.

Dodge Challenger este unul dintre cele mai cunoscute muscle car-uri din lume. Constructorul american se pregătește să îi spună adio acestui model, în tranziția către electrificare, dar nu înainte de a lansa o ediție specială impresionantă.

Numele său este Challenger SRT Demon 170 și va fi replicată în doar 3.300 de exemplare: 3.000 sunt destinate clienților din SUA, iar restul de 300 vor pleca în Canada.

Din punct de vedere estetic, această ediție specială nu este foarte diferită de un Challenger SRT Demon. Vine în plus cu o capotă nouă, faruri Air Catcher și aripi evazate, dar numai în partea din spate.

Nu lipsesc emblemele speciale. Paleta de culori exterioare include 14 nuanțe, inclusiv câteva cu tentă retro, cum ar fi Albastru B5 și Plum Crazy.

Jantele (din aluminiu forjat) au diametrul de 18 inch pe față și de 17 inch pe spate și vin încălțate cu anvelope optimizate pentru pista de drag. Desigur, este disponibil și un set de jante cu o serie de componente din fibră de carbon, care sunt mai ușoare cu 14.5 kilograme decât cele ale modelului Redeye Widebody.

Interiorul este destul de simplu, având în vedere că ediția specială Challenger SRT Demon 170 pune accentul pe performanțe. Vine fără scaun pentru pasager, fără banchetă, cu un sistem audio cu doar 2 incinte și mai puțin material insonorizant.

INTERIOR SIMPLIFICAT PENTRU PERFORMANȚE MAXIME

În standard, volanul este îmbrăcat în Alcantara, iar ornamentele sunt din fibră de carbon.

Opțional, clienții pot opta pentru scaune față îmbrăcate în piele și Alcantara, încălzite și ventilate, volan încălzit și sistem audio Harman Kardon cu 18 incinte.

Înainte să bifeze toate aceste opțiuni, ar trebui să știe că, în standard, Challenger SRT Demon 170 este cu 71.2 kilograme mai ușor decât Hellcat Redeye Widebody.

Motorul V8 de 6.2 litri a fost modificat aproape în totalitate. A primit, printre altele, un supercharger de 3.0 litri. Atunci când este alimentat cu un combustibil E85, unitatea dezvoltă 1.039 CP și 1.280 Nm.

Cu benzină E10, propulsorul dezvoltă 913 CP și 1.097 Nm.

97 KM/H ÎN 1.66 SECUNDE, 402 METRI ACOPERIȚI ÎN 8.91 SECUNDE

Performanțele de top sunt atinse cu E85, desigur. Asta înseamnă că mașina atinge 97 km/h în doar 1.66 secunde (ce-i drept, nu cu plecare de pe loc). Sfertul de milă este acoperit în 8.91 secunde, la o viteză maximă de 243.28 km/h.

Pentru a rezista acestor forțe, transmisia automată, cu 8 rapoarte, a fost întărită, la fel s-a întâmplat cu cardanul și cu puntea spate.

Lista cu sisteme care ajută noul Challenger SRT Demon 170 să "pună puterea jos" include TransBrake 2.0, Torque Reserve, Launch Control, Line Lock și Launch Assist. Există, desigur, și un mod special pentru Drag.

Așa cum spuneam, producția noului Dodge Challenger SRT Demon 170 este limitată la 3.300 de exemplare. În SUA, prețurile pornesc de la 96.666 de dolari.

via Dodge

  • r, marţi, 21.03.2023 15:43

    Hopa henț. Mai ieftin decât o electrică cu performanțe similare.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 21.03.2023 16:08

    La 100k ai toate sansele sa ajungi cu un X3 sau un Volvo mai echipat umpic. Is dati dracului americanii la ce pot scoate cu 3 dolari si-o bere.

  • @ r, marţi, 21.03.2023 18:53

    Sa nu uitam, ca acceleratia de la 0-97 km/h (nu 100) e cu Rollout. Deci acceleratia reala, e mai slaba.

  • Mircea Badea, marţi, 21.03.2023 23:59

    ii trebuie niste baterii sa nu mai salte asa, daca la suspensie nu se pricep..