Cel mai puternic Subaru de serie a debutat la Detroit: STI S209 are 341 CP și va fi produs exclusiv pentru piața din SUA
Subaru a prezentat ediția specială STI S209 în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Cel mai puternic Subaru de serie va fi oferit doar pe piața din SUA, iar sub capotă se află un motor de 2.5 litri cu o putere estimată la 341 de cai.
În urmă cu câteva luni, Subaru a demarat o campanie de marketing pentru promovarea versiunii STI S209. Acum, modelul dezvoltat de producătorul japonez a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Detroit.
Conform reprezentanților Subaru, STI S209 este prima versiune S care ajunge oficial în Statele Unite ale Americii. Modelul va fi produs în "aproximativ 200 de unități" și va fi comercializat exclusiv în SUA.
Prima versiune din gama S a fost lansată în anul 2000 și purta numele de S201. Au urmat și alte astfel de variante, însă toate au fost disponibile doar pe piața din Japonia.
Oficialii Subaru spun că noul STI S209 a primit o serie de tehnologii disponibile exclusiv pe versiunea de circuit WRX STI NBR. Modelul în cauză a concurat în cursa de 24 de ore de la Nurburgring din 2018 și a terminat pe prima poziție în cadrul clasei SP3T.
Noul STI S209 integrează un pachet aerodinamic mult îmbunătățit comparativ cu versiunea de serie. Totodată, japonezii spun că au pregătit un set de jante de 19 inch semnate de BBS pe care le-au "încălțat" cu anvelope Dunlop GT600A. Acestea din urmă au fost dezvoltate special pentru modelul nipon. Cei care vor comanda noul STI S209 vor putea alege între două nuanțe de caroserie: World Rally Blue Pearl și Crystal White Pearl.
Ediția limitată STI S209 dispune de o suspensie mult mai rigidă, de un sistem de frânare performant dezvoltat de Brembo și de un sistem de evacuare modificat.
Sub capotă se află motorul de 2.5 litri pe benzină capabil acum să ofere o putere estimată la 341 CP. Pentru moment, reprezentanții Subaru nu au oferit alte detalii cu privire la motorul lui STI S209 sau la performanțele oferite de versiunea limitată.
Unitatea pe benzină este cuplată la o cutie manuală cu șase trepte, iar sistemul Symmetrical All-Wheel Drive face parte din oferta niponilor. De asemenea, japonezii spun că au pregătit diferențiale noi, dar și un sistem de control care oferă trei moduri de rulare: Intelligent, Sport și Sport Sharp.
Asta cat CO2 emite? Se incadreaza in cei 95gr.? A, am uitat; numai in UE sunt probleme cu CO2-ul.