Cel mai puternic Clasa E din istorie: a treia generaţie Mercedes-AMG E63 are 612 CP şi ajunge la 100 km/h în 3.4 secunde
Noua generaţie Mercedes-AMG E63 beneficiază în versiunea de top de un motor V8 de 4.0 litri care generează 612 CP şi de un mod special de tracţiune spate pentru realizarea drifturilor.
Sfârşitul lunii octombrie aduce două premiere importante pentru Mercedes. Pe lângă conceptul pentru pick-up-ul Clasa X, constructorul german a dezvăluit şi cea de-a treia generaţie Mercedes-AMG E63, care impresionează prin performanţe şi tehnologie.
Producătorul afirmă că "E63 Sedan şi E63 S Sedan sunt cele mai puternice variante ale Clasei E din toate timpurile", iar acest lucru este confirmat de ceea ce regăsim sub capotă.
Astfel, în versiunea standard, Mercedes-AMG E63 beneficiază de un motor V8 de 4.0 litri care generează 571 CP şi un cuplu de 750 Nm, astfel că în varianta cu tracţiune intregrală 4Matic+ acceleraţia 0-100 km/h se realizează în numai 3.5 secunde.
Versiunea de performanţă E63 S utilizează acelaşi motor care a fost însă îmbunătăţit pentru a furniza 612 CP şi un cuplu de 850 Nm. Această creştere de performanţe îi permite să scadă timpul de acceleraţie de la 0-100 km/h la numai 3.4 secunde. Comparativ cu a doua generaţie, care utiliza un motor V8 de 5.5 litri, noul E63 furnizează cu 14 CP în plus pentru versiunea standard şi cu 26 CP mai mult decât versiunea E63 S.
În funcţie de modul în care conduci şi de puterea necesară adaptată la condiţiile de drum, 4 dintre cei 8 cilindri ai motorului pot fi dezactivaţi pentru reducerea consumului de carburant, însă producătorul nu a anunţat încă datele oficiale ale acestuia. Dezactivarea cilindrilor are loc între 1000 - 3250 rpm, atunci când motorul este în modul Confort, iar celelalte trei moduri disponibile pentru varianta standard sunt Sport, Sport Plus şi Individual.
Unitatea de propulsie este cuplată la o cutie de viteze AMG Speedshift cu 9 trepte şi dublu-ambreiaj, iar versiunea de performanţă E63 S include în plus un mod Drift prin care modelul oferă doar tracţiune spate cu dezactivarea ESP-ului şi utilizarea unei transmisii manuale.
Din punct de vedere estetic, Mercedes-AMG E63 preia trăsăturile de design ale Clasei E, atât în privinţa interiorului, cât şi a exteriorului, însă utilizează o evacuare mai agresivă. Noul Mercedes-AMG E63 va fi prezentat oficial cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles de la începutul lunii noiembrie, în timp ce vânzările vor începe în prima parte a anului viitor.
Via Mercedes
Mneah, raman la Dacia de 90cp.