Cel mai puternic Cayenne din istorie: Noul Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid are 739 CP

Publicat marţi, 29.08.2023 11:15 de Tiberiu Safta

Porsche a prezentat noua versiune electrificată Turbo E-Hybrid pentru SUV-ul de performanță Cayenne. Aceasta este cea mai puternică versiune a lui Cayenne produsă vreodată, cu un propulsor care dezvoltă 739 de cai putere.

Mai devreme în primăvara acestui an, Porsche a lansat oficial o nouă versiune facelift pentru SUV-ul de performanță Cayenne. La momentul lansării, modelul a fost disponibil în 3 versiuni cu privire la motorizări: Cayenne obișnuit, cu motor V6 de 353 de cai putere; Cayenne S, cu motor V8 de 474 de cai putere; Cayenne E-Hybrid, cu motor V6 hibrid de 470 de cai putere.

CEL MAI PUTERNIC CAYENNE DIN ISTORIE

Acum, a venit timpul să facem cunoștință cu cea mai puternică versiune a lui Cayenne construită vreodată, Turbo E-Hybrid. Sub capota noului model electrificat se ascunde un motor V8 de 4.0 litri bi-turbo. De unul singur, acest motor dezvoltă 599 de cai putere. Cuplat la un motor electric de 176 de cai putere, întreg ansamblul dezvoltă în total 739 de cai putere și un cuplu de 950 Nm.

Astfel, noul Cayenne Turbo E-Hybrid are nevoie de numai 3.7 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h, iar viteza maximă este de 295 de km/h.

Partea electrică este alimentată de o baterie cu o capacitate de 25.9 kWh, de unde rezultă o autonomie de 82 de kilometri în modul de rulare electric. Noul model vine dotat și cu un încărcător onboard de 11 kW. Încărcarea la o stație de încărcare normală sau la un wallbox durează puțin sub două ore și jumătate.

ELEMENTE VIZUALE NOI

Alături de un motor mai puternic, noua versiune Turbo E-Hybrid va putea fi ușor recunoscută față de celelalte versiuni datorită unei grile noi și ale prizelor de aer mai late vopsite în negru lucios. Noua versiune, disponibilă în variantele de caroserie SUV și Coupe, vine în standard cu faruri LED Matrix, precum și cu etriere roșii și două evacuări duble în partea din spate.

Noutăți avem și la interior, acolo unde putem vedea ornamente decorative din aluminiu specifice, un capitonaj al plafonului acoperit cu materialul Race-Tex, un instrumentar digital nou și o consolă centrală redesenată. În standard, noul Cayenne Turbo E-Hybrid vine echipat cu scaune sport îmbrăcate în piele și reglabile electric pe 18 direcții. Opțional, sunt disponibile și scaune confort reglabile pe 14 direcții.

Noul Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid mai primește și suspensie pneumatică în standard, cu două camere și tehnologie cu două valve. Alături de asta, modelul de performanță mai primește tehnologie de vectorizare a cuplului în standard. Opțional, sunt disponibile un sistem pentru reglarea adaptivă a șasiului și un sistem de direcție integrală.

PACHET OPȚIONAL GT PACKAGE

La final, clienții mai pot bifa și pachetul GT Package, care aduce o suspensie nouă, cu o gardă la sol mai joasă cu 10 milimetri, o geometrie diferită a roților din față, frâne din compozit de ceramică și jante de 22 de inch cu design exclusiv. Pachetul aduce și o serie de elemente vizuale la exterior, cum ar fi accente negre în partea frontală, extensii noi pentru aripile laterale, plafon din fibră de carbon și eleron din același material, evacuare dublă amplasată central și confecționată din titaniu.

Cei care aleg acest pachet vor avea și performanțe ușor îmbunătățite. Noul Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe cu pachetul GT Package accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3.6 secunde și atinge o viteză maximă de 305 km/h.

Noul Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid este disponibil în Germania la un preț de pornire de 176.324 de euro pentru varianta SUV. De cealaltă parte, varianta Coupe pleacă de la 179.775 de euro. Dacă mai adaugi și pachetul GT Package, atunci vorbim de un preț de pornire de 208.454 de euro.

via Porsche

  • Octavian, marţi, 29.08.2023 12:59

    Pariu ca în 5-6 ani va valora 70-80k

  • @Octavian, marţi, 29.08.2023 14:11

    si care e relevanta?