Cel mai mare grup politic din UE vrea să permită mașini noi cu motoare termice și după 2035
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035.
Începând din 2035, vânzările de mașini noi cu motoare termice vor fi interzise în Uniunea Europeană. Cel puțin acesta era planul inițial, deoarece, la presiunea mai multor guverne, mașinile cu motoare termice vor putea fi vândute și după acel an, cu condiția ca ele să fie alimentate cu combustibili sintetici.
Acum, însă, acest plan este din nou pus sub semnul întrebării și ar putea suferi noi modificări. Asta pentru că Partidul Popular European (PPE), cea mai mare grupare politică din Parlamentul European, vrea să asigure un viitor pentru mașinile cu motoare termice. Anunțul vine după ce mai mulți producători auto au cerut ajutor urgent pentru sectorul industriei auto, aflat în dificultate.
Potrivit unui nou document obținut de publicația Reuters, PPE vrea să modifice acest plan pentru a asigura că mașinile cu motoare termice alimentate cu combustibili sintetici pot fi vândute și după 2035. Mai mult, aceeași grupare politică sugerează și o modificare a legislației europene pentru a încuraja constructorii să producă mai multe mașini hibride cu încărcare la priză.
PPE a mai răspuns și la temerile legate de noile ținte de emisii de CO2, care urmează să intre în vigoare de anul viitor. Conform documentului, gruparea politică vrea ca producătorii europeni să fie protejați de impactul pe care îl vor avea aceste norme noi. Din această cauză, PPE cere ca noile ținte de emisii de CO2 să fie amânate până în 2027.
via Economica
-
MarS, miercuri, 11.12.2024 15:40
Lasa voturile, dar cred ca am fi vazut niste falimente si niste sute de mii in somaj ... cu repercusiuni sociale majore. Nu au incotro europenii si trebuie sa le permita, pana la urma daca EV system e mai bun, mai sustenabil oricum le vor inlocui nu?
-
Matei_cel_nou, miercuri, 11.12.2024 16:28
Dutz nu cred ca a citit cu atenție, ceea ce e normal în cazul lui. Dar sa îl lăsăm in pace cu focile lui... Întrebarea e cât de fezabili sunt combustibilii sintetici. Sau cât vor fi în 2035. În principiu e un lucru bun dacă soluția e fezabila, pentru ca emisiile de CO2 pentru combustibilii sintetici mult refuse, net. La fabricarea lor se folosește carbonul deja existent în atmosferă. Teoretic. Mai e și problema celorlalte noxe, în special NOX, care sunt la fel de mari. Dar benzinăriile care oferă combustibili sintetici sunt ca și inexistente, acum. Pentru ca asta sa devina realitate ar trebui nu doar sa acceleram masiv înlocuirea carburantului natural cu cel sintetic. Nu pare foarte realistic în condițiile în care producția e infirmă, momentan.
-
Mihai, miercuri, 11.12.2024 16:41
Multa vorbarie, putine fapte. Sa interzici nu e bine, trebuie sa dai omului optiuni bune. Vor exista 2 categorii de oameni care nu vor respecta legile oricum: - Cei cu foarte multi bani care fac ce vor si cand vor, isi vor putea lua masini cu motoare termice cand vor, asa cum zboara cu avioanele private cand vor, chiar si pentru 50 km... - Cei foarte saraci (financiar sau cu capul) care isi vor permite masini doar sh pe care le vor repara cu piese de la dezmembrari si vor face service la ei in coliba. Sa puna statul taxe pe termice asa inca sa le mai aleaga doar cei care vor sa plateasca cate 10000 euro anual ca taxe de drum si astfel nu mai trebuie sa interzica nimic.
-
Andrei, miercuri, 11.12.2024 16:57
eFuels sunt o soluție, dar o soluție de nișă. Costul de producție, pe litru, se preconizează sa fie vreo 2 euro, prin 2035. Cantitatea produsa e minuscula, deci oferta va fi mult mai mica decât nervoia, ceea ce înseamnă adaos comercial mare spre foarte mare. Dar nu am nimic împotrivă sa fie permise, împreună cu normele EURO 7 sau 8, care vor fi în 2035. Sigur, le vor cumpăra doar împătimiții, părerea mea.
-
dan_grc, miercuri, 11.12.2024 17:10
Ești comunist dacă îți pasă de sute de mii de oameni și tulburări sociale, dar un deraiat care cere 10k euro taxe de drum la termice, sa nu-si mai permită nimeni este ok, e capitalist, așa spun unii la nebunie acum, pai așteaptă liniștit aceste taxe, dar cuminte în salon, până ți se aduc medicamentele .
-
Ambulanța, miercuri, 11.12.2024 17:15
Ni-no-ni-no! Pregătiți un pat în garsoniera lui Inexorabil.
-
@Mihai, miercuri, 11.12.2024 17:19
cea mai buna solutie, m-am saturat sa fiu afumat de toti descultii hraniti cu covrigi si parizer care invart volane de bmw 5 dizal sau passat din 2002. vrei sa circuli prin oras? 1000 euro/zi. sa vedem cati raman. deci termicele in orase strict apanajul bogatanilor, perfect. m-as bucura sa vad strazi goale, sa avem liniste si aer curat, iar la semafor doar micro-coloane formate din maxim 2-3 masini de 150-200k, gen cayenne, s-class si bentayga cu motoare oricat de obscene. ar fi de vis.
-
@dan_grc, miercuri, 11.12.2024 17:21
Tati, merge tramvaiul unde locuiești tu? Da? Te-ai scos, nu mai plânge atât. Nu plătești nicio taxă, doar abonamentul. Sau ai impresia că scrie în Constituție că ai tu dreptul să împuți aerul?
-
@Matei, @Andrei, miercuri, 11.12.2024 17:23
clar, combustibilii sintetici sunt o utopie. pana sa fie disponibili pe scara larga o sa ne impiedicam de prize pt ev la tot pasul. dar unii pot visa sau spera la sintetici. la vremea aia ar fi gen cum as cauta eu acum carbuni sa bag la motorul cu aburi
-
Dizăl Rulz Forevăr, miercuri, 11.12.2024 17:29
Sa se dea dizăl la toată lumea, sa meargă tovarășii la mall, pardon, la uzină.
-
Fibrilatorul, miercuri, 11.12.2024 18:46
Eco obsedații au scăpat de sub control, dar de ce 1000 euro pe zi și nu 2000 ? Dar în Constituite unde scrie de facilități și bonusuri la electrice ? Nici n-am intrat în 2025 și se vorbește tot mai des de amânarea prostiei absolute numite 2035, vi se clatină visul utopic ? Mai aveți puțină răbdare.
-
@ Fibrilatorul, miercuri, 11.12.2024 18:54
Mamă ce salivezi, vezi sa nu ramai cu buza umflată.
-
@redacție, miercuri, 11.12.2024 20:13
Articolul e un clickbait infect. Trebuie sa treci de titlu și subtitlu ca sa afli ca de fapt e vorba de combustibili sintetici, adică vax-albina. Tactică specifica tabloidelor care știu ca cititorul obișnuit nu trece de titlu, hai, poate și subtitlu. Informația importanta e îngropată bine în articol.
-
Matei_cel_nou, miercuri, 11.12.2024 22:55
In Constituție scrie: ARTICOLUL 34 Dreptul la ocrotirea sănătăţii (1) Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat. (2) Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice. Prin urmare, până să vină la putere leprele legionare, statul e obligat să elimine fumigenele cancerigene.
-
Elektrikkk, joi, 12.12.2024 04:44
Au fost auto showurile din LA, USA şi altul în Thailanda. Nu numai că la cel din Los Angeles, maşinile electrice dominau dar ce maşini superbe şi au fost expuse foarte multe modele. Dar în Thailanda multe modele full electrice şi ce dotări au, ce tehnologie, mai ales cele chinezeşti... La cele termice, nu prea se mai uita nimeni, doar ceva BMW, dar în rest, slab. Deja range şi viteza de încărcare nu mai sunt o problemă şi nici preţul încărcării la staţiile publice. O electrică de 80 kwh la un 80% din ea, 64 kwh şi consum real mixt oraş - înafară de 20 kw/100 km vin 320 km range Cum 99% fac în medie sub 20 km pe zi, ai deci 14-15 zile cu o singură încărcare Deci avem 2 săptămâni de folosire la o singură încărcare şi aia de 80% nici măcar full. Dar hai, maxim, să exagerăm, cu cele mai rele condiţii şi să conduci mai mult, nu ai cum să nu îţi ajungă o încărcare 7-10 zile. Deci chestia că stai la bloc şi nu poţi să ai EV este doar o minciună.
-
Elektrikkk, joi, 12.12.2024 04:57
Imensa problemă a producătorilor europeni este prostia şi lăcomia. Există giga factory de baterii în SUA, în China, dar în Europa singurii mai mari de la Northvolt sau dat faliment. Mercedes, VAG, Stellantis nu au nimic serios şi nimic serios EGAL faliment. Eu nu înţeleg de ce au urmat calea Toyota, să insişti pe ceva vechi şi să faci maşinile termice frumoase şi cele electrice urâte. Ei credeau că americanii , coreeni şi chinezii făceau la fel ??? Hyundai Kia fac maşini electrice foarte frumoase chiar dacă au design îndrăzneţ Americanii fac maşini frumoase, chiar şi Tesla sunt mai frumoase decat VW IDx Iar chinezii fac unele EV, avioane !! Nave spaţiale! BMW sunt singurii , dintre europeni, care mai fac ceva EV frumoase dar TOTUŞI ceva mai urâte decât cele termice Iar de noxe şi poluare, încălzirea globală, s-a descoperit minciuna... companiile de petrol şi gaze şi cele auto ştiau din anii '60 Despre programul UE se ştia de peste 10 ani, dar europenii mereu plângăcioşi, lacomi şi nepregătiţi. Între timp BYD are a 3a navă proprie de transport maşini electrice pentru export.
-
Elektrikkk, joi, 12.12.2024 07:40
Ce fac chinezii https://youtu.be/GuU-dFNvkoE Era un Maserati full EV mai scump, dar chinezeasca asta e mult mai frumoasă şi dotată. Şi europenii vor înapoi în timp. Incredibil.
-
@hater, joi, 12.12.2024 11:15
Statul este obligat sa asigure si buna functionare a economiei, cand economia se bazeaza pe niste lucruri, nu distrugi economia, intelegi mateut, cap de strut ? pentru ca din distrugerea economiei, statul nu va mai avea bani sa asigure mai nimic, inclusiv dreptul tau de a manca kkt in Romania, asta dupa ce o faci si-n UK, deci fa gargara eco deliranta in UK, poti sa participi la blocarea de drumuri, cum face acea fetita celebra, sa distrugi monumente, din astea .
-
Matei_cel_nou, joi, 12.12.2024 11:23
@PWC Lasă tu poveștile cu distrugerea economiei, sau povestește celor 7-10 copii pe care îi ai. Oricum n-ai pus tu umărul la clădirea economiei decât prin ce-ai furat din occident și adus la castelul cu turnulețe din Strehaia. Eu pot sa fac multe, de unde am chef, n-am nevoie de îndrumarea ta.
-
Clique, joi, 12.12.2024 14:45
Aoleo... nu i-a luat cu palpitații când au menționat lucrul acesta? Tâmpiții satului, le bate falimentul auto la poartă, iar ei tot insistă cu electrificarea
-
., joi, 12.12.2024 15:02
Pai daca mamele lor au umblat cu vecini,ce sa le faci,niste panarame electrice.
-
@prostovan electric, joi, 12.12.2024 17:49
De ani de zile repet, industria auto va fi ICE sau nu va fi deloc. Și Tesla va trece pe ICE. :))))))))))))
-
Matei_cel_nou, joi, 12.12.2024 18:01
Da' de ce repeți, nu te bagă in seamă guguștiucii din parc? Încearcă să latri la lună, poate ai mai mult succes.
-
Matei_cel_nou, joi, 12.12.2024 18:04
Te-ai pus și pe votat împrăștiat, bolnavule, popularule. San dilo, cocalare.
-
George Simion, joi, 12.12.2024 20:28
Așa așa....Aur va avea majoritatea daca ăștia tot bagă pe gât sintetice ce nu există decât pentru bogați și tot poluează!
-
@cocalar hAUR, joi, 12.12.2024 21:55
Nici în visele tale nu o sa conducă România un șătrar. In plus, n-ai înțeles nimic din alegerile astea. Hai sa te ajut: câștigă cine trebuie.
-
Dutz, joi, 12.12.2024 23:08
Poi am citit, dar mai putem și nuanța ce se spune. Dacă păstrăm ICE și combustibilii sintetic se dovedesc un fâs (cel mai probabil)… ce să faci? pui zamă de dinozauri, și dacă o să supraviețuim până în 2035, cel mai probabil faptul că vom arde fosili nu va schimba mare lucru. Apropo… de ce planeta are țiței?
-
Dutz "brânza trebuie cărată", joi, 12.12.2024 23:32
Pentru ca noaptea nu bate vântul, de-aia are planeta țiței.
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 13 decembrieVolkswagen ar putea renunța la planurile de a închide uzine în GermaniaPotrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 11 decembrieACEA are un nou președinte: Ola Kallenius este șeful Mercedes-BenzAsociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 10 decembrieLexus a inaugurat un sediu nou, cu ocazia împlinirii a 35 de ani de existențăLexus a inaugurat oficial nouă său sediu în orașul Shimoyama din Japonia. Noul sediu al mărcii de lux a fost înființat pentru a marca 35 de ani de existență. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 9 decembrieStellantis revine în Asociația Constructorilor Europeni de AutomobileStellantis a anunțat oficial că se va întoarce ca membru al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Grupul multinațional va deveni din nou un membru al acestei asociații după ce a părăsit-o în urmă cu 2 ani. Citeste tot
-
GENERAL | vineri, 6 decembrieRecaro Automotive, salvat de la falimentRecaro Automotive, producătorul german de scaune sport pentru mașini, a fost salvat de la faliment. Compania a primit investiții din partea unui producător italian de piese auto. Citeste tot
Cum așa? Poi nu era lege?…. Imposibil!!! Planeta, ursii polari, bebelușii etc. Este simplu… fără voturi nu exiști politic, restul este bla, bla!!! Suntem sătui de legi si directive inepte si de fațadă.