Cel mai iubit break german se întoarce: Mercedes E-Klasse Estate a fost dezvăluit oficial
Mercedes a dezvăluit noul E-Klasse Estate, varianta break a modelului popular, gata să le ofere clienților un portbagaj de 670 de litri și până la 400 de cai putere.
După ce ne-a lămurit că noua generație E-Klasse este unul dintre cele mai avansate modele premium de pe piață, Mercedes începe să extindă gama sedanului deja consacrat. Primul pe listă este Mercedes E-Klasse Estate, adică varianta break, extrem de iubită de publicul din Europa de Vest. A șasea generație a modelului Estate se lansează la fix 50 de ani de la debutul strămoșului său.
Asemeni fratelui mai mic, C-Klasse Estate, noul E-Klasse break vine cu o linie a acoperișului ușor plonjată și cu blocuri optice spate asemănătoare. Partea frontală nu diferă de cea a sedanului.
În ceea ce privește spațiul, noul E-Klasse Estate rămâne cea mai încăpătoare propunere din segment, atunci când este comparată cu rivalii săi germani. Portbagajul are o capacitate de 670 de litri cu bancheta spate în poziție normală și 1820 de litri atunci când ea este rabatată. În plus, pentru a putea profita de acest spațiu, Mercedes poate instala și o a treia banchetă, în portbagaj, pentru copii.
Gura de încărcare rămâne extrem de generoasă, măsurând 1.1 metri, adică suficient cât să poată înghiți un europalet.
Pe lista de bunătăți a noului E-Klasse Estate, Mercedes a inclus o acționare electrică a hayonului și deschiderea acestuia fără cheie, un cui de remorcare acționat electric, un ESP pentru remorcă și chiar un sistem de asistență împotriva vântului lateral. Capacitatea de remorcare este de 2100 de kilograme. Suspensia pneumatică are o funcție autonivelantă pentru a putea permite încărcarea cu până la 745 de kilograme. De asemenea, Mercedes oferă și suspensia pneumatică Air Body Control. pentru cei care iubesc excursiile în aer liber, Mercedes pune la dispoziție și un suport special, care poate transporta până la patru biciclete.
Pentru cei care preferă dieselul, Mercedes oferă două versiuni ale unității noi de 2.0 litri, adică 150 și 194 de cai putere, dar și un V6 de 3.0 litri cu 258 de cai. Opțiunile pe benzină sunt ceva mai numeroase, adică patru: două versiuni de 184, respectiv 211 cai ale motorului de 2.0 litri, un V6 de 3.5 litri și 333 de cai și un reprezentant al diviziei AMG.
Acesta din urmă este un V6 de 3.0 litri cu 401 cai putere, regăsit sub indicativul E43 AMG 4Matic. Acesta poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde și poate atinge o viteză maximă de 250 de km/h. Toate motorizările de mai sus vor fi echipate în standard cu o transmisie automată 9G-Tronic.
Mercedes va începe să preia comenzi pentru noul E-Klasse estate începând cu această vară, însă primele exemplare vor sosi abia la finele acestui an.
Urmeaza comentarii ca seamna prea mult cu C-Klasse, ca modelele Mercedes sunt copy paste, etc. Daca bine tin eu minte, au mai fost in anii 80 aceeasi moda: baby benz semana cu E W124 si cu S-ul W126 de atunci iar la bmw e30-ul semana foarte mult cu e34 si e32, si la interior si la exterior. Mie mi se pare superba masina, si la interior si la exterior.