Cel mai bun an din istorie pentru Grupul BMW. Vânzările de mașini electrice au crescut cu 74%

Publicat miercuri, 10.01.2024 15:37 de Tiberiu Safta

Grupul BMW a avut parte de cel mai bun an din istorie în 2023, în ceea ce privește vânzările. Concernul german a vândut peste 2.5 milioane de mașini, iar vânzările de vehicule electrice au crescut cu 74%.

Grupul BMW, care include mărcile BMW, Mini și Rolls-Royce, a avut parte de vânzări record în 2023. Potrivit raportului final, grupul bavarez a reușit să vândă 2.555.341 de mașini la nivel mondial. Cu alte cuvinte, 2023 a fost cel mai bun an din istorie pentru Grupul BMW. Mai mult, asta înseamnă și o creștere de 6.5% față de nivelul din 2022.

Din cele peste 2.5 milioane de mașini vândute, 2.2 milioane au fost reprezentate de marca BMW. Divizia de performanță BMW M a vândut 202.530 de mașini, în timp ce Mini și Rolls-Royce au vândut 295.474 de mașini, respectiv 6032 de automobile. De altfel, pentru Rolls-Royce, 2023 a fost cel mai bun an din istorie la acest capitol.

Anul trecut, Grupul BMW a vândut 367.183 de mașini electrice, ceea ce înseamnă o creștere de 74.4% față de 2022. Datorită acestei performanțe, Grupul BMW și-a atins obiectivul care presupune ca 15% din vânzările totale să fie reprezentate de mașinile electrice.

Cea mai mare piață pentru Grupul BMW a fost cea din Asia. Aici s-au vândut peste 1 milion de mașini și a fost înregistrată o creștere de 4.1%. A doua cea mai mare piață a fost cea din Europa, unde s-au vândut 942.805 de mașini, un plus de 7.5% față de 2022. În Germania au fost vândute 281.986 de vehicule ale grupului bavarez, de unde rezultă o creștere de 11.7%.

Pe piața americană, care include atât America de Nord cât și America de Sud, Grupul BMW a vândut 480.380 de mașini, un plus de 9.3%. Pe piața din SUA au fost comercializate 395.741 de mașini (+9.4%). La final, pe piața din China, Grupul BMW a vândut 842.932 de mașini (+4.2%).

via BMW

  • DanG, miercuri, 10.01.2024 15:53

    Mi se pare mie sau BMW este singurul producator european care mai misca ceva pe domeniul electricelor? Ba mai mult, reuseste si in China sa mai creasca putin, desi in ultima vreme auzim doar cum BYD castiga tot mai mult si VW pierde fara numar. O fi din cauza ca clientii lor inca vor numele si senzatia premium, ceea ce nemtii din Wolfsburg nu mai au. Noi le-am tot hulit pentru design si cresterea de greutate dar se pare ca fac ceva bine din moment ce au rezultatele astea.

  • Dizăl Rulz Forevăr, miercuri, 10.01.2024 15:59

    Stai ca nu pricep... Și la ăștia au crescut electricele cu 70%? Poate ne explica Dutz.

    Dutz, miercuri, 10.01.2024 17:35

    Ce să-ți explic (ție și prietenilor tai imaginați), că tu nu înțelegi care-i faza cu degetele de la mâini. Când am spus ca BMW nu vor atinge aceste cifre pe electrice? Tu in obsesia ta, te agăți de orice ca să ai dreptate… dar cine a zis că n-ai? oricum recompensa nu primești, stai așa… ;)

    Dutz, miercuri, 10.01.2024 17:40

    Apropo… singura ta sinapsa înțelege cat înseamnă 15%??? Adică nici bogații nu vor BEV-uri, cu case, garaje, panouri solare etc. Și ca să nu uit, BMW a vândut exact cat am estimat 2,5 mil, și tesla tot cat am estimat mult sub 2 mill, adică in jur de 1,8… ei vroiau 2,2 ha, ha… dezastru total!!!

  • Matei, miercuri, 10.01.2024 16:15

    Și Stellantis merge bine pe partea de electrice. VW nu, pentru că au niște modele complet necompetitive, cu niște interioare de toată jena. La Mercedes E fix pe dos: designul exterior lasă mult de dorit. Lucrurile se vor schimba în 2-3 ani. Stellantis deja a lansat platforma STLA Medium care permite autonomie mult mai mare. Bmw și Mercedes vor lansa noile platforme și un limbaj de design complet nou. VW....

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", miercuri, 10.01.2024 17:48

    A venit prostul satului să ne facă proști, că nu s-a mai simțit deștept de mult. "Tu in obsesia ta, te agăți de orice ca să ai dreptate" Loool, mai explică-ne cu vântul noaptea, bolovane. Incredibil :))))

  • Matei, miercuri, 10.01.2024 20:51

    Da, dezastru :)) O companie apărută acum câțiva ani, care vinde DOAR electrice scumpe, a vândut aproape 2 mil de mașini. Dezastru total :)) Sticleți la mansardă :))

  • Mihai, miercuri, 10.01.2024 21:49

    Si astia cu electrice? Bai baieti, oamenii astia care le cumpara, nu asculta de inexopix, dangrc, dutz, acesti experti in mașini? Masini mult zis ca ei iau doar troace sh si nu vad electricele pe strazi, desi se vand si sunt in crestere. Hai ca e bine, dar cum ramane cu dieseluri inca 20-30 de ani? Sau alea sunt pentru romanii fani fumegatori? Oare se mai merita sa faci motoarele termice pentru vreo 2-3 Dorei care sunt impotriva?

  • Dizăl Rulz Forevăr, miercuri, 10.01.2024 22:10

    The BMW plant in Munich will produce only electric cars from 2027, following a €650 million investment to expand and upgrade the 102-year-old site. The German firm has confirmed that it will produce the first of its radical new Neue Klasse EVs – a saloon that will serve as the next-generation 3 Series – in Munich from 2026.

  • dan_grc, miercuri, 10.01.2024 22:33

    Bmw are multe fabrici de motoare, ca unii cred ca are una singură la Munchen e altceva, sunt aceeași care cred ca 15 % electric înseamnă 99 %, altul spune de 7-8 ani ca Bmw va renunța la diesel, suntem în 2024 și absolut fiecare model este oferit în continuare și cu diesel, în afara celor M, creșterea de 6,5 % global n-a fost realizată doar de electrice . Interesant ca acum vreo 10 ani, când Bmw lansa i3, aceeași "experți" de astăzi, criticau această încercare, direcție, alții așteaptă de foarte multă vreme falimentul mărcii de " cocalari ", din pacate pentru ei vor aștepta în continuare, nu prea înțeleg ce se întâmplă, ceea ce este foarte bine .

  • @dan_grc, miercuri, 10.01.2024 23:05

    Lasă, tati, nu mai plânge. Și în 2040 o să fie un BMW dizel pentru tine. O vechitură, desigur, ca și acum.

  • @@, joi, 11.01.2024 02:48

    in 2040 cred ca nici nu mai gaseste dizal sa cumpere. il face la cazan, pe sub pamant..

  • alex_cu_a_mic, joi, 11.01.2024 05:57

    Toate ca toate dar vanzari de 200k modele M??? Adica 200k modele de 70k+ euro in medie. Scuzati-ma dar mi se pare o cifra mai importanta decat cea a electricelor.

  • Trilulilu, joi, 11.01.2024 06:59

    Electricele s-au cumpărat în special pentru flote din cauza preturilor extrem de mici și deducerilor de taxe de orice fel. După reducerea și eliminarea acestor pomeni vom vedea fie adevăratul preț, fie adevărata cerere pentru ele. Cum capacitatea de încărcare este extrem de redusă peste tot, electricele vor rămâne doar o fracție din total.

  • @trilulilu, joi, 11.01.2024 10:35

    Serios? Uite un articol recent: UK electric vehicle charger network grew 45% in 2023 Ultra-rapid chargers more than doubled in number as infrastructure roll-out accelerated. According to new data published by charger-mapping service Zapmap, there were 53,906 public chargers across the UK by the end of December 2023. Ultra-rapid (100kW-plus) chargers accounted for 4869 of the total, an increase of 112% compared with the number at the end of 2022. According to Zapmap, there are now 72% more on-street chargers than there were at the end of 2022. However, it added that the roll-out is “regionally patchy” and dependent on local authorities. Nasol când ești și hater și foarte prost. Informat.

  • Matei, joi, 11.01.2024 13:17

    Auzi, dar dacă fracția e 99.99/100 tot fracție e, nu? Întreb pentru băiatul de clasa a 4-a a unui prieten.