Cehii prezintă noul Praga Bohema, un prototip cu motor de Nissan GT-R și preț de 1.3 milioane de euro
Compania cehă Praga a publicat imagini oficiale cu noul Bohema, un prototip construit special pentru circuit. Mașina este propulsată de un motor preluat de la Nissan GT-R și cântărește sub 1000 de kilograme. Noul model va fi produs în 89 de exemplare.
Praga este numele capitalei Cehiei, dar și al unui constructor de automobile din această țară, vechi de 115 ani. La început, constructorul ceh a vândut modele accesibile și de lux înainte de cel de-Al Doilea Război Mondial. După conflict, Praga a intrat într-o lungă perioadă de hibernare, însă a revenit pe scena auto la începutul deceniului trecut ca un producător de mașini de curse.
Cel mai cunoscut model al cehilor este R1, un model lansat în 2012. Acum, compania cu sediul în capitala țării din Europa Centrală prezintă noul Bohema, un nou prototip construit special pentru circuit. Noul supercar al cehilor va fi construit în numai 89 de exemplare, iar prețul de achiziție al noului Bohema este de 1.28 milioane de euro.
Pentru acești bani primești o mașină asemănătoare cu cea a unui prototip de anduranță. Designul agresiv, alături de profilul redus al mașinii și al numărului mare de elemente aerodinamice îl ajută pe Bohema să fie foarte rapid inclusiv pe circuitele strânse și cu viraje șerpuite.
Șasiul de tip monococă, precum și caroseria sunt confecționate din fibră de carbon. De aici rezultă o masă proprie de 982 de kilograme, fără pilot și combustibil. Sculpturile și elementele aerodinamice, precum eleronul alungit exercită o forță de apăsare de 900 de kilograme la o viteză de 250 de km/h.
Prototipul cehilor este propulsat de un motor cu totul special. Este vorba despre un propulsor V6 twin-turbo de 3.8 litri, preluat de la legendarul Nissan GT-R. Acesta este modificat pentru a livra 710 cai putere și un cuplu de 725 Nm. Cu ajutorul unei cutii de viteze secvențiale furnizate de specialiștii Hewland, Praga Bohema promite o viteză maximă de peste 300 de km/h. Deocamdată, constructorul ceh nu a precizat timpul de accelerație al noului prototip.
Motorul montat pe Praga Bohema va avea un sistem cu carter uscat pentru ulei, ceea ce va duce la un propulsor mai compact cu 140 de milimetri. Evacuarea va fi confecționată din titaniu, iar ambreiajul modelului va fi robotizat.
Interiorul este asemănător unei mașini de curse, fiind confecționat din fibră de carbon. Volanul are formă hexagonală și un display integrat, alături de comenzile principale ale mașinii. Părțile laterale conțin un compartiment special pentru căștile de protecție, iar prototipul poate acomoda două persoane cu o înălțime de până la 2 metri.
Noul Praga Bohema se află în continuare în dezvoltare, însă livrările acestuia vor începe în 2023. Anul viitor, Praga va construi doar 10 din cele 89 de exemplare planificate.
via Praga
martzoaga termica..poate o fac si electrica..