Cea mai nervoasa Fabia din lume: 500 CP!

Publicat miercuri, 16.05.2007 11:40 de Mircea Meșter

Cehii de la Brisk si ProDrive au dezvoltat cea mai puternica versiune Skoda Fabia construita vreodata.

Ce ati spune daca ati vedea pe strazile capitalei sau pe soselele tarii o masina pe a carei placuta de inmatriculare sta scris "RS 01 WRC"? V-ati gandi imediat ca RS nu este un judet din Romania si ca trebuie sa fie ceva necurat la mijloc. Ei bine, "necuratul" chiar exista si se numeste, in cazul nostru, Brisk, o companie ceha care a dezvoltat cea mai radicala Skoda Fabia existenta in lume.

Denumit chiar Fabia RS 01 WRC, exemplarul din imagini a fost prelucrat cu ajutorul tunerilor de la ProDrive pe baza primei generatii a modelului ceh. Diferentele fata de modelul de serie sunt insa radicale, incepand cu formele exterioare si terminand cu partea tehnica, unde motorul TFSI de 2.0 litri de origine Volkswagen face ravagii. Disponibil si pe Volkswagen Golf 5 GTI si pe Audi S3, motorul scoate (atentie!) 500 de cai putere/7800 rpm si 600 Nm la 3700 rpm. Toate acestea in conditiile in care masa proprie a exemplarului preparat de brisk nu depaseste 1000 de kilograme.

Si pentru ca rollcage-ul din interior ne da cateva indicii referitoare la locurile in care ar putea fi utilizat modelul despre in discutie, performantele sunt si ele adaptate etapelor de raliu: 2.7 secunde pentru 0-100 km/h.

Brisk sustine ca modelul poate sa participe fara niciun fel de problema in raliuri nationale si internationale, urmand sa fie principalul punct de interes in cateva evenimente promotionale in care publicul larg il va putea chiar testa.

  • Alex, miercuri, 16.05.2007 12:27
    Impresionant

    Impresionant cum de au scos 500 cai dintr-un motor de 2 litri. Cred ca are o turbina enorma si un turbo LAG la fel de enorm. A se vedea si evo MR 400 care are o problema similara. Turbina prea mare si motorul prea mic. Mai bine faceau supraalimentare dubla kompressor+turbo se reducea lag-ul substantial

  • Adi, miercuri, 16.05.2007 13:13
    ?

    2 litri????? 500 cai?????? respect... si cu numai o tona...pai ferrari ar trebui sa se ingrijoreze

  • raz, miercuri, 16.05.2007 13:29
    fabia

    pe cand si un coupe de serie ?nu neaparat la 500cp ....e o masina de senzatie , mi ar placea sa o vad in campionatul mondial de raliuri

  • Liviu, miercuri, 16.05.2007 13:31
    Pt vecinu Alex

    Tatica sa stii ca TFSI are pe langa turbo si un supercharger asa ca nu o sa ai tu un lag asa mare. Evident ca are o mama de turbina in care o sa aspire toate veveritele de pe drum si o sa trebuiasca facuta revizie la 5000 de km dar nu o sa fie asa nasol ca la Mitsubishi. Mai documentativa fratilor.

  • gyl, miercuri, 16.05.2007 14:13
    beton

    la cat se ridica oare pretul unei asemenea masini??

  • luci, miercuri, 16.05.2007 14:15
    fabia

    cehii merita toate laudele;au facut de tot rasu' masini de 10 ori mai scumpe.O singura intrebare: costul total???

  • joly, miercuri, 16.05.2007 14:20
    bestia

    e super !!!!!!!!!! cei de la scoda nu stau degeaba.sa o tina tot asa poate mai vad si cei de la dacia si s-or lua dupa ei

  • gogu, miercuri, 16.05.2007 14:43
    impresionant

    Impresionant ALEX,dastept domne,sa pricepe....

  • sorin, miercuri, 16.05.2007 14:58
    fabia

    tare mosule mi-a umplut chilotii cu lacrimi

  • GT, miercuri, 16.05.2007 14:58
    !!!!

    I sfarsit o stire !!! serioasa ! frumos exemplar de skoda , bravo !!! O zi buna !!

  • eu, miercuri, 16.05.2007 15:16
    lll

    motorul TFSI de la wv din cate stiu eu mai are o turbina electrica care suplimenteaza puterea la turatii joase

  • horted, miercuri, 16.05.2007 15:30
    !!

    Tehnologia TFSI cu turbina si compresor a crescut puterea motoarelor VW mult. Fiecare functioneaza in anumite regimuri de turatie, cumuland avantajele acestor moduri de supraalimentare. Motorul de pe SEAT LEON CUPRA are 2 litri si 240 CP, iar cel de pe SKODA OCTAVIA RS are 200 CP. Si astea sunt masini de "serie". Deci 500 CP ar fi posibil la un motor aranjat. Iar masina este foarte frumoasa. Bravo cehilor !!

  • ghitza, miercuri, 16.05.2007 15:50
    cool....

    super tare masina !!!!! si la ce motor are ....ce performante au scos din el .....!!!! merita toate laudele constructorii cehi, si de ce nu , un exemplu si pentru concurenti...???!!! ar fi interesant de aflat si pretul masinii, chiar daca e o masina sport e foarte ......cool cine nu si-ar dori-o in garaj ??!! ...... sa ridice mana sus...:)))))

  • billy, miercuri, 16.05.2007 15:55
    ok

    500cp din 2l e rahat pe batz. Din 2 motive: 1. fiabilitate 2. fiabilitate :) Poti scoate 1000cp din aia 2l. Cat tine insa masina/motorul, e alta treaba. In primul rand hibridul de mai sus n-are nimic in comun cu Fabia. Poate doar numele si farurile. Un sasiul de pe o Fabia, chiar si ranforsat, nu poate suporta cuplul si puterea masinii asteia. In al doilea rand, stati linistiti ca ferrari , porsche, lambo, Koeni samd nu tremura. Uitati-va la masina asta cum arata. O strutzocamila plina de bare, tevi & stuff. Te urci in ea, te simti ca intr-o macara: Peste tot fire, tevi, leviele, manivele. Te urci intr-un ferrari vezi clasa, vezi piele, vezi scaune incalzite, vezi sisteme audio, clima, etc. In plus, e in stare sa ruleze 100-200k km. Motorul de pe rahatul asta rosu o sa fie schimbat la fiecare 10k. Asa ca in cazul asta comparatia e deplasata. Masina asta e pentru track-days, ferrari e pentru every-day. Daca pregatim un ferrari pentru track-day buburuza asta n-o sa aiba nici o sansa. So, chill out, the big ones don't give a fuck.

  • mihnea, miercuri, 16.05.2007 16:03
    pt adi

    nu, ferrari n-ar trebui sa se ingrijoreze, ei produc masini, nu carute cu motor cum e fabia mea 1.4 tdi/70 cp care la 2400 de km aa avut o problema cu presiunea uleiului si care e si acum in service, astia nefiind in stare in 2 saptamani sa afle despre ce e vorba..cumpara cineva o fabia extrem de proasta? o dau gratis, numai sa scap de spanacul asta de masina! rs 01 wrc poate sa aiba miliarde de cai..daca nu merge tot degeaba

  • SsOoSs, miercuri, 16.05.2007 16:21
    Fabia 500 cp?

    Am si eu o intrebare ? Nu este oare o putere prea mare ? pt o "masinutza" ? :P

  • morph3o, miercuri, 16.05.2007 16:51

    personal mi se pare oribila.am avut ocazia sa fac o "plimbare" intr-un Mitsubishi Lancer Evo 9 alaturi de Titi Aur si chiar daca e o masina folosita exclusiv pentru curse nu vezi peste tot numai leviere si bare si tevi.(exclus cusca de protectie)

  • LilShaq, miercuri, 16.05.2007 18:40

    au dreptate baietii astia cand spun ca motoru' asta se duce la 10000 km. cu masina asta nu poti sa faci decat parada cu ea pe la evenimente tuning... si cam atat. raliuri? hai sa fim seriosi... oricum imi plac mie mult tunerii astia care vor sa scoata si osanza dintr-o masina si dup-aia sa se uite la ea ca vitelu' la poarta noua. si un mic p.s.: ambreiajul ala nu moare?

  • van_gocea, miercuri, 16.05.2007 19:49
    fabia

    ceva greu de crezut...2 litri si 500 de cai...o mare realizare + suta in 2.7 sec..curios is de pret...van_gocea YM ID...mai vb despre masini

  • dodoAD, miercuri, 16.05.2007 20:32
    info

    Si Dacia va avea asa ceva insa nu din fabrica Sant 3 modele de tunning total care asteapta colaborarea celor de la Dacia si pana cel tarziu luna viitoare va fi produs. pa pa ps: stiu asta fiindca lucrez la un model chiar eu

  • emilio, joi, 17.05.2007 08:12
    s-o vedem in actiune

    chiar asa, s-o vedem in actiune. Granzii ferr, lambo & Co, n-or sa se teama.

  • andy, joi, 17.05.2007 08:21
    fraieri

    baaaaaaa, eu am GTI 2.0 - 500 cp si pana acum am 16000 km si in afara de reviziile ca la carte nu i-am facut nimic...si inca ceva: daca nu ati mers cu masina de 1.5 tone cu motor de 500 cp, nu mai vb!!!!!!!!!fece suta in 3 sec si n-are nici probleme cu turbina sau ambreajul...si e masina nemteasca nu mitubishi....

  • Balaurus I, joi, 17.05.2007 08:24
    Interesanta .Bine Cehia ! Dar...

    Arata bine, eu as lua-o tine-o si acasa,in garaj !.Doar sa ma uit la ea.:)Sunt de acord cu cei ce spun ca nu are cum sa fie fiabila.E foarte mult 500 CP dintr-un motor de 2000 cmc.Motorul echipeaza si Audi S3,260 CP.Tunat la 500 CP...hm..e prea mult..ganditi-va la efortul suplimentar din biele si cuzineti. Si nu au cum sa aiba o tehnologie mai buna ca Porsche sau Ferrari.E o masina de demonstratie si e buna pentru curse de strada si pentru "aspirat" domnisoare si doamne .:).

  • billy, joi, 17.05.2007 16:02
    andy

    GTI 2l si 500cp? despre ce GTI vorbesti? Io zic sa renunti la iarba. Incep sa se vada efectele

  • GTI, vineri, 18.05.2007 08:18
    pt andy

    cauta tata pe net si o sa găsesti GTI 2.0 500cp, ...du-te tati la o reprezentanţa vw si daca ai destui bani, poate o sa-ti arate poze cu ea...........

  • dodo, vineri, 18.05.2007 12:35
    pt. Andi

    Doar un analfabet in ale motoarelor si masinilor ar compara un VW cu un Mitsubishi in favoarea VW. Diferenta dintre Mitsubishi si VW e ca intre BMW si VW. Mai invata!

  • Lada Revolution, sâmbătă, 19.05.2007 00:59

    10 incercari de 0-100km in 2,7sec si cutia e moarta daca nu are elemente de titan :)

  • Lada Revolution, sâmbătă, 19.05.2007 01:11

    Si este un nebun de legat cine a realizat "performanta" de a pune 500hp pe rotile din fata si nu a facut un diferential si tractiune pe spate. Fiabilitate 0

  • fox, sâmbătă, 19.05.2007 01:32

    nu ma mai mira nimic legat de putere acum te duci frumos la reprezentanta si iti comanti golfu sau jetta cu motor de 1.4 170 de cai stock deci daca mai faci si ceva modificari treci lejer de 200 de cai cu un motoras de 1.4

  • io iok, sâmbătă, 19.05.2007 20:14
    misto masinuta

    Belea masinuta dar , fiabilitate nu cred , si cehii nu prea au experienta in ale masinii, nu stiu cati o sa se arunce la o masina atat de puternica.E misto ca au reusit sa scoata atat dar fiabilitate nu cred...

  • dragosh, marţi, 22.05.2007 02:13
    Nenea FRECTZIEEEE

    ala cu golfu lui de haptej de melearde de cai...constipati...sincer...din fabrica nu pui mana pe un golf cu mai mult de 260-280CP! am zis fabrica!faci fel de fel modificari, de la cutie, tren de rulare pana la motor si tot ce inseamna periferice si electronica motorului!plus intaririle care trebuie sale faci unei astfel de masini...na...500de calutzi!evo-ul...respectele mele!nu zic ca nu sunt bune vw, am si eu vw, dar totusi!evo...este cum a fost S1 quattro> adica au fost masini pana la Audi integral si masini DUPA audi integral! ceva de genu si evo...nu compara!in veci pururi draga posesor de G5(si felicitari daca ai si nu visezi la el>sper ca nu ai modificat tu cu markerul pe poster, in loc de 260 sa pui 500CP), masinutza ta, g5 nu se va compara cu Evo! fie el si 7, nu este problema, cu acelasi nr de caluti(240 ma refer!).Numai Bine si asfalt uscat!

  • eresist, marţi, 22.05.2007 17:36
    pt billi

    500 de cai pt 2 litri...rahat?hmmm...pai mai baiatule, afla si tu ca porschele de ex scoate 480 de cai la un 911 turbo dintr-un motor de 3,6 litri, adica aproape dublu si costa cred ca cel putin inca de 3x pretul acestei fabii.iar barile de care spui tu ca ai impresia ca te afli intr-o macara iti ofera o f mare protectie la care nu trebuie sa optezi tu neaparat.poate iti este de ajuns cu un air-bag de rahat de care beneficiaza ferrari,lamborghini etc. adica masinile la care multi dintre noi visam.ca o concluzie, as da oricand 50000 pe o fabie cu care fac misto de orice masina de serie.

  • Oligarh, miercuri, 23.05.2007 10:36
    Pt pustiu care viseaza la GTiuri

    Eu sincer cred ca tu ai 13-14 ani si visezi la puteri astronomice (GTI de 500Cp :) Ba baiatule lasa visele erotice si pune mana pe carte . Si nu mai mintii ca nu e frumos mai ales ca esti copil. Hai fuguta la desene animate si mai vb peste 10 ani, OK?

  • Solo, miercuri, 23.05.2007 13:13
    Nu e bine

    mai oameni buni nu putem compara Mitsubishi cu VW.nu exista asa ceva.sa fim realisti ca evo FQ400 care are 403 cp dar are si garanttie 3 ani,ceea ce skoda nu are cum sa dea.eu am fabia si cum a iesit din garantie cum incepe sa pice asa putin cate putin!este o performanta pt.ei dar atat. si trebuie sa ne gandim la confort,adica una este sa te dai in curse de raliu unde trebuie sa ai barele alea de care se plang cei de mai sus si alta e sa mergi la club cu fie el si un FQ400. felicit pe cei de la skoda,ar fi frumos sa vedem asa ceva intr-un campionat de wtcc sau wrc dar cu mai putini caluti ca sunt limitate prin regulament.merge si cu 500 cp si ne dam la noi la VTM.

  • BrotaneL, luni, 04.06.2007 19:55

    Oameni buni ... nu este o masina de serie ... este WRC ... nu cred ca o sa fie inscrisa nici in WRC deoarece are o greutate foarte scazuta si banuiesc ca nu are stabilitate ... oricum daca intra in WRC ... n-are sansa in fata lu` Loeb .

  • john, sâmbătă, 07.03.2009 13:31
    prosti

    mancati cacat... http://www.youtube.com/watch?v=V8ILpBM8oVo banuiesc ca cei care tin cu mitsu tin si cu subaru , intr-o comparatie cu VW vedeti filmuletul si apoi duceti-va la culcare