Ce se naște când amesteci designul chinezesc cu tehnologia suedeză: Qoros K-EV este un concept cu uși care se deschid ciudat, dar cu 870 de cai oferiți de Koenigsegg
Qoros și Koenigsegg au dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Shanghai conceptul K-EV. Acesta vinde cu o deschidere ciudată a portierelor și cu patru motoare electrice care oferă 870 de cai.
Înainte de Salonul Auto de la Shanghai, brandul chinezesc Qoros a publicat o serie de teasere care anunțau un concept dezvoltat alături de Koenigsegg. Imaginile oficiale au dezvăluit o apariție ciudată, pe care nimeni nu a reușit să o anticipeze.
Conceptul se numește K-EV și caută să anticipeze tendințele din segmentul electric. O face însă cu un design neobișnuit, întrucât portierele sunt transparente, asimetrice și au o deschidere diferită. În partea din stânga față avem o ușă de tip gullwing, în vreme ce pentru stânga spate există una care glisează. Pe partea din dreapta avem o deschidere convențională pentru pasagerul față și una care glisează pentru cel spate.
Designul este dominat de unghiuri ascuțite, de lumini LED duble și de posibilitatea instalării unor panouri solare.
Prototipul este construit pe un șasiu de tip monococă, din fibră de carbon, și măsoară fix cinci metri. Asta îl plasează în segmentul unor modele ecologice premium, cum sunt Tesla Model S și Porsche Panamera E-Hybrid.
Având în vedere că cei de la Koenigsegg au asigurat apariția a patru motoare electrice cu un total de 870 de cai putere, Qoros K-EV ar putea deveni un rival serios în viitor. Cu asemenea resurse sub capotă, Qoros K-EV poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 2.7 secunde și poate atinge o viteză maximă de 260 de km/h. Pachetul de baterii garantează o autonomie de 482 de kilometri și poate fi încărcat prin inducție.
Interiorul vine cu un amestec de materiale textile, printre care și lână. Tehnologia este reprezentată cu succes de un ecran digital amplasat în spatele volanului și de unul central, care vine inclusiv cu o zonă tactilă.
@Bogdan Mirica Inainte sa vorbiti despre "designul chinez", probabil din aceeasi dorinta de a da o nota de senzational articolelor dumneavoastra, nu ar strica sa va informati cu privire la persoana Domnului Gert Volker Hildebrand. In alta ordine de idei, ce intelegeti prin "sasiu de tip monococa"? Sasiul este acel cadru metalic rigid care (in ziua de azi la camioane, autoutilitare, vehicule off road sau mai stiu ce alte modele vechi aflate inca in fabricatie in diverse colturi ale lumii) sustine caroserie. Ori, o CAROSERIE monococa, implica tocmai lipsa acestui cadru. Prin urmare alaturarea celor doi termeni reprezinta o formulare de tip "tren de lurale roti-senile". Asta lasand la o parte faptul ca a tine sa mentionezi despre faptul ca o masina care se doreste a fi o limuzina premium ca are caroserie monococa, este ca si cum ai spune ca are aer conditionat .... Nu mai vorbesc de faptul ca textul cuprinde aceleasi repetitii care au devenit un obicei in ceea ca va priveste si care nu fac altceva decat sa dovedeasca cu bagaj de cuvinte relativ redus.